ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چرا تویوتا CHR برگ برنده تویوتا نشد؟

بعد از موفقیت فروش نیسان جوک که فراتر از کیفیتش، به خاطر ظاهر خاصش مورد توجه بازار قرار گرفت، بسیاری از برندهای خودروسازی توجه خاصی به این نوع طراحی متفاوت کردند. کمپانی موفق تویوتا هم ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بعد از موفقیت فروش نیسان جوک که فراتر از کیفیتش، به خاطر ظاهر خاصش مورد توجه بازار قرار گرفت، بسیاری از برندهای خودروسازی توجه خاصی به این نوع طراحی متفاوت کردند. کمپانی موفق تویوتا هم از این قاعده مستثنی نبود. تویوتا CHR محصول تفکر جدید در طراحی تویوتا بود که انتظار می‌رفت با رفع ایراداتی که به شاسی‌بلند قبلی تویوتا یعنی تویوتا راو۴ گرفته شده بود، برگ برنده کمپانی تویوتا باشد. اما در عمل چنین نبود و CHR نتوانست فروشی که مورد نظر شرکت تویوتا بود را داشته باشد.

چرا تویوتا CHR نخریم؟

طراحان کمپانی تویوتا در نظر داشتند که با طراحی متفاوت تویوتا CHR، گامی محکم در تولید خودروهای متفاوت بردارند. اما به نظر می‌رسد که در رسیدن به این هدف چندان موفق نبودند. تویوتا CHR کراس‌اووری کامپکت است با طراحی خاص. طراحی ظاهر این خودرو جذابیت خودش را دارد، اما نمی‌توان گفت که همه سلیقه‌ها را راضی می‌کند. این نوع خودروها ممکن است مورد توجه نسل جوان و ماجراجو قرار بگیرد اما کسانی که کمی سن بالاتری دارند معمولا سراغ خودروهایی با طراحی‌های متداول‌تر می‌روند.

یکی از ایرادات طراحی CHR قسمت عقب خودرو است که کم بودن ارتفاع شیشه عقب باعث می‌شود راننده دید کاملی نداشته و نقاط کور در این قسمت بسیار زیاد باشد. شاید بگویید که با وجود دوربین عقب، مشکل این قسمت حل می‌شود. اما نبود دید خوب در قسمت عقب خودرو می‌تواند همیشه یکی از ضعف‌های هر خودرویی محسوب شود. یکی دیگر از معایب تویوتا CHR نبود سیستم «AWD» است. سیستم تمام چرخ محرک (All Wheel Drive) یا همان AWD سیستمی است که با کمک آن قدرت به هر ۴ چرخ خودرو منتقل می‌شود. این سیستم که به صورت الکترونیکی وضعیت چرخ‌ها را کنترل می‌کند، همواره بهترین حالت ممکن را برای عملکرد درست خودرو امکان‌پذیر می‌کند. با استفاده از این سیستم هندلینگ خودرو بهتر و انحراف‌های فرمان هم در هنگام پیچ‌ها کمتر می‌شود. بیشتر برندهای معتبر دنیا این امکان را روی خودروهای خود تعبیه کرده‌اند. امکانی که به خصوص برای کراس‌اوورها ضروری به نظر می‌رسد و خریدار حرفه‌ای خودرو به دلیل نبود این امکان از خرید تویوتا CHR منصرف می‌شود.

نکته جالبی که در مورد کراس‌اوورهای جدید تویوتا به چشم می‌خورد، کمبود فضای صندوق بار این خودروهاست. ایرادی که در تویوتا RAV4 هم به چشم می‌خورد حالا در CHR هم می‌تواند نقطه ضعفی برای این خودرو محسوب شود. عایق‌بندی ضعیف تویوتا CHR هم از جمله مشکلات این اتومبیل محسوب می‌شود. صدای موتور و صدای جاده و خیابان در داخل کابین آزاردهنده است. تصور کنید که در جاده‌های خارج شهر و در اتوبان با سرعت در حال حرکتید. صدای باد و صدای موتور با شتاب گرفتن خودرو بیشتر و بیشتر و کلافه کننده‌تر می‌شود. حالا که بحث شتاب شد باید این نکته را هم اضافه کنیم که تویوتا CHR شتاب ضعیف‌تری نسبت به رقبای خود دارد. زمان ۱۰.۶ ثانیه برای رسیدن به صفر تا ۱۰۰ در خودرویی امروزی با برندی معتبر کمی ناامیدکننده است. تویوتا CHR شاید لیست کاملی از آپشن‌های فنی و رفاهی داشته باشد اما جای خالی بسیاری از آپشن‌هایی که خودروهای امروزی به آن مجهزند در آن به چشم می‌آید. از این تعداد می‌توان به نبود سیستم ناوبری گسترده، پورت اتوماتیک اندروید و اپل کارپلی اشاره کرد. در https://divar.ir می‌توانید آگهی‌های زیادی از خودروهای رقیب تویوتا CHR که فول آپشن محسوب می‌شوند، مشاهده و مقایسه کنید.

بازار این اتومبیل چگونه است؟

داستان خرید و فروش خودروهای خارجی در کشور ما البته داستان غم‌انگیز و متفاوتی نسبت به سایر کشورهای دنیاست. به دلیل بالا رفتن بی‌منطق قیمت دلار و افزایش تعرفه‌های گمرکی و مشکلاتی که هر روز در زمینه واردات خودرو با آن روبه‌روییم، برای خرید یک خودروی خارجی مدرن باید بهایی معادل چندین برابر قیمت اصلی و ارزش واقعی آن پرداخت کنیم. همین امر باعث شد که بسیاری از مردم به سمت خودروهای چینی که تقریبا بیشتر آپشن‌های روز دنیا را داشتند، کشیده شوند. اما این افزایش بی‌رویه قیمت دامن خودروهای چینی را هم گرفت تا مردم عادی هر روز دورتر از خودروهای رؤیایی خودشان شوند. این روزها (فروردین ۹۹) اگر تصمیم به خرید این اتومبیل را داشته باشید می‌توانید به تویوتا CHR دیوار سر بزنید و البته باید حداقل ۸۰۰ میلیون و حداکثر بالای یک میلیارد تومن برای نسخه هیبریدی این خودرو پرداخت کنید. در صورتی که با پرداخت یک پنجم این مبلغ می‌توان خودرویی چینی مانند سانگ یانگ تیولی یا تیگو ۷ و تیگو ۵ را خریداری کرد که تمام آپشن‌های روز دنیا را در اختیار دارد و با قیمت کمتر شاید بتوانند کمی حال خوب رانندگی فراهم کنند. هر چند که فاصله خودروهای چینی با خودروهای ژاپنی و اروپایی بسیار زیاد است اما سؤال اینجاست با این همه افزایش قیمت آیا تویوتا CHR و خودروهایی از این دست ارزش این همه هزینه را دارند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • TT-SBURN
    TT-SBURN | ۲۹ خرداد ۱۳۹۹

    تیوولی ، محصول کره جنوبی هست ، بیسواااااااد

  • goodarz
    goodarz | ۲۸ خرداد ۱۳۹۹

    خدا خیریتون بده داشتم میخریدم هاااا ولی به خاطر توصیه خوبتون از خرید منصرف شدم برم پوستر یه ماشین دیگه رو بخرم ? ?

  • aliseifi830
    aliseifi830 | ۲۸ خرداد ۱۳۹۹

    دوست عزیز تیوولی کره ای هست نه چینی

    • keivan
      keivan | ۲۸ خرداد ۱۳۹۹

      دوست عزیز کنترل کامل سهام و مدیریت سانگ یانگ کره جنوبی به چینی ها فروخته شده.

      • رسول
        رسول | ۲۹ خرداد ۱۳۹۹

        به ماهیندرا هند فروخته شده نه چین
        تمام روند طراحی تولید ماشین های سانگ یانگ تو کره هست

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۲۸ خرداد ۱۳۹۹

    داشتم با جدیت میخوندم تا اینکه چشم به لینک دیوار افتاد

مطالب پیشنهادی