ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

داستان طرح اینستاگرامی که خبرساز شد

بحران‌ها و اتفاقات روزمره به سرعت بازتاب گسترده‌ای در سطح شبکه‌های اجتماعی پیدا می‌کنند. اینستاگرام یکی از همین شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود که طرفداران بسیار زیادی را در ایران پیدا کرده است. میزان توجه و ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بحران‌ها و اتفاقات روزمره به سرعت بازتاب گسترده‌ای در سطح شبکه‌های اجتماعی پیدا می‌کنند. اینستاگرام یکی از همین شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود که طرفداران بسیار زیادی را در ایران پیدا کرده است. میزان توجه و تمرکز افراد بر محتوای موجود در اینستاگرام به ویژه بخش بصری آن، حساسیت و دقت ارائه محتوا در این شبکه اجتماعی را بالا برده است.

با توجه به اهمیت بخش بصری اینستاگرام و ارزش بالای جلب توجه کاربران در این شبکه، شرکت‌ها و کاربران عمومی زمان زیادی را برای طراحی یک تصویر منحصر به فرد، اختصاص می‌دهند؛ به این ترتیب در اکثر موارد طرح‌های مفهومی که در اینستاگرام مشاهده می‌کنیم، حاصل ساعت‌ها همفکری و کار تیمی یک مجموعه است. با این وجود می‌توان انتظار داشت که هرگونه استفاده از طرح‌های منتشر شده در اینستاگرام یا هر شبکه مطرح دیگری، با اجازه مجموعه اصلی صورت پذیرد و رضایت صفحه اصلی را به همراه داشته باشد.

در همین زمینه اخیرا طرحی بسیار مفهومی و جالبی از طریق صفحه مبین‌نت در اینستاگرام منتشر شد که مورد استقبال کاربران بسیار زیادی قرار گرفت. تاثیر استفاده از ماسک و انتخاب بین مرگ و زندگی، مفهوم و مضمون بسیار زیبای این طرح بود که به خوبی هم توجه کاربران را جلب کرد. براساس آخرین جستجوهای انجام شده مشخص شد که این طرح خلاقانه و مفهومی، حاصل چندین ساعت جلسه طرح ایده و حاصل خلاقیت طراحان این شرکت بوده است. متاسفانه با این همه، بسیاری از شخصیت‌های رسمی و سلبریتی‌های اینستاگرام اقدام به استفاده از این طرح، بدون ذکر منبع کردند. این کار سلبریتی‌ها و برخی از شخصیت‌ها منجر به انتشار عکسی بی‌کیفیت در اینستاگرام نیز شد.

این تنها یکی از هزاران مورد سو استفاده از محصولات فرهنگی و طرح‌های هنری در ایران است که بدون رعایت قانون کپی‌رایت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی صورت می‌پذیرد. این کار نه تنها سو استفاده از زحمات و محصولات فرهنگی هنری دیگران عنوان دارد بلکه به شخصیت برند سلبریتی‌هایی که این کار را انجام می‌دهند، خدشه بزرگی وارد می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی