ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

بهترین زبان ها برای شروع برنامه نویسی چه زبان‌هایی هستند؟

اگر به دنبال تغییر شغل و یا به چالش کشیدن خود در حوزه کاری هستید، یکی از بهترین گزینه‌ها که می‌توانید سراغ آن بروید و اصول آن را یاد بگیرید برنامه نویسی است. این روزها ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر به دنبال تغییر شغل و یا به چالش کشیدن خود در حوزه کاری هستید، یکی از بهترین گزینه‌ها که می‌توانید سراغ آن بروید و اصول آن را یاد بگیرید برنامه نویسی است. این روزها شاهد افزایش متقاضی برای کار در زمینه برنامه نویسی و یا همان کد نویسی هستیم و این شغل در میان جوانان بسیار طرفدار پیدا کرده است. شاید بتوان این میزان محبوبیت برنامه نویسی را، درآمد خوب برنامه نویسان و همچنین بازار کار خوب آنها چه در داخل و چه خارج کشور دانست. همچنین آگاهی از زبان های برنامه نویسی مختلف به یک مهارت بین المللی تبدیل شده است که باعث شده بتوان در هر کشوری به راحتی مشغول به کار شد.

تکنولوژی و فناوری به تمام مشاغل نفوذ کرده است و نیاز به استخدام برنامه نویس و مخصوصا استخدام برنامه نویس اندروید، در بیشتر شرکت‌ها و کسب و کارها احساس می‌شود. در واقع برای کسانی که دوست دارند تا وارد حیطه کاری جدیدی شوند و با چالش‌هایی جذاب روبه‌رو شوند، برنامه نویسی می‌تواند بهترین انتخاب باشد. اما برای وارد شدن به این حرفه یک سوال پیش می‌آید و آن هم این است که، از کجا باید شروع کنیم؟ خوشبختانه ما برای این سوال، جواب داریم و قصد داریم تا شما را با بهترین زبان ها برای شروع برنامه نویسی آشنا کنیم.

این مقاله را تا انتها بخوانید و بعد تصمیم بگیرید که قصد دارید در کدام یک از این زبان های برنامه نویسی قوی و ماهر شوید. اما قبل از آن قصد داریم تا کمی به آینده شغلی این حرفه اشاره کنیم.

آینده شغلی برنامه نویسی

طبق مقاله آینده زبان برنامه نویسی که در وبلاگ ایران تلنت منتشر شده، در ایران مشاهده می‌کنیم که روز به روز به افرادی که به رشته و حرفه برنامه نویسی علاقه مند می‌شوند، افزوده می‌شود. آنها به دنبال کسب درآمد بالا و همچنین همگام شدن با تکنولوژی هستند. درست کردن اپلیکیشن موبایل و همچنین طراحی وب‌سایت، از جمله کارهای مهمی هستند که برنامه نویسان بزرگ سراغ آن می‌روند و از آنها درآمد کسب می‌کنند. آینده شغلی برنامه نویسی، تماما به تکنولوژی و فناوری مرتبط است و با ظهور هر علم و فناوری جدید، این حرفه دستخوش تغییر می‌شود.

Swift/سویفت

سویفت توسط اپل به عنوان یک زبان برنامه نویسی عمومی ساخته شد، که یادگیری آن آسان است، اما با این حال هنوز هم برای افراد حرفه‌ای در برنامه نویسی به عنوان یک زبان برنامه نویسی قدرتمند شناخته می‌شود. اپل این زبان را به عنوان جایگزینی برای زبان C / C ++ معرفی کرد و از آن برای ساخت و طراحی اپلیکیشن‌هایی برای iPhone و iPad استفاده می‌کند.

علیرغم بحث‌ها و مشاجره‌های بسیاری که بر سر ادامه کار اپ استور وجود دارد، اما این فروشگاه هنوز به کار خود ادامه می‌دهد و اپلیکیشن‌های بسیاری با سیستم عامل iOS وجود دارد که برای طراحی و توسعه آنها نیاز به این زبان برنامه نویسی است؛ بنابراین بستر مناسبی برای برنامه نویسی با زبان سویفت وجود دارد. اپل حتی یک کمپین مجازی برای کودکان و بچه‌ها راه اندازی کرد، تا بتوانند در آن با استفاده از زبان برنامه نویسی سویفت کدنویسی کنند.

Python/پایتون

پایتون به عنوان مناسب‌ترین و بهترین زبان برنامه نویسی شناخته می‌شود. از این زبان برنامه نویسی برای ساخت طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌های وب، از یوتیوب تا اینستاگرام گرفته تا ابزارهای تحلیل مالی، استفاده می‌شود.

پایتون، همچنین جامعه بزرگی از برنامه نویسان را به وجود آورده است که همگی به این زبان مسلط هستند و به همین خاطر می‌توان آن را به دلیل یادگیری آسانی که دارد، جزء بهترین زبان ها برای شروع برنامه نویسی قرار داد. این زبان بر خوانایی کد تمرکز دارد و برای توسعه‌ی وب، هوش مصنوعی و محاسبات علمی عالی است. می‌توان پایتون را گزینه مناسبی برای پروژه بعدی شما در نظر گرفت و با یادگیری آن، می‌توانید سراغ طراحی و ساخت اپلیکیشن‌های عالی و کاربردی بروید.

JavaScript/جاوا اسکریپت

از جاوا اسکریپت معمولاً در ساخت برنامه‌های وب front-end استفاده می‌شود. به عنوان مثال، معمولاً در طراحی و ساخت عناصر وب ریسپانسیو از این زبان برنامه نویسی استفاده می‌شود. بنابراین، اگر روی یک فرم در قسمت انتهایی وب‌سایتی کلیک کنید، احتمالاً JavaScript را به عنوان زبان ساخته شده آن مشاهده خواهید شد و خواهید دید که از جاوا اسکریپت قدرت گرفته است. احتمالاً، جاوا اسکریپت محبوب‌ترین زبان برنامه نویسی در این لیست است و همچنین یکی از ساده‌ترین زبان‌ها برای یادگیری است.

Java/جاوا

جاوا اغلب برای توسعه و برنامه نویسی back-end استفاده می‌شود، اما برای اندروید و برنامه نویسی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حالی که یادگیری این زبان برنامه نویسی نسبت به زبان‌های دیگر در این لیست دشوارتر است، اما با این حال بستر استفاده از آن و همچنین تطبیق پذیری آن، در صورتی که به دنبال ورود به دنیای برنامه نویسی و توسعه وب back-end هستید، آن را به یک انتخاب کامل تبدیل می‌کند.

C / C ++

زبان برنامه نویسی C / C ++ مدت زیادی است که وجود دارد، به همین خاطر منابع و مقالات بسیاری برای یادگیری این زبان برنامه نویسی پرطرفدار وجود دارد. C یک زبان کدنویسی کلی است، در حالی که C ++ یک زبان برای توسعه زبان C است.

با اینکه این زبان در این لیست به عنوان آخرین زبان مطرح شده است، اما در حقیقت، این زبان یکی از زبان‌های اصلی برنامه نویسی است؛ به خصوص اگر قصد شما از یادگیری برنامه نویسی با این زبان اجرای برنامه روی سیستم عامل‌ها یا مدیریت فایل‌ها باشد، این زبان برنامه نویسی بهترین انتخاب است. همچنین از آنجایی که این زبان به صورت جهانی پشتیبانی می‌شود، معمولاً برای توسعه و برنامه نویسی چند منظوره نیز استفاده می‌شود. یادگیری این زبان کمی نسبت به باقی زبان‌ها سخت‌تر است، اما همیشه کارهایی است که بتوان با C / C ++ انجام داد و به همین دلیل یادگیری آن برای برنامه نویسان آینده اهمیت پیدا می‌کند.

نتیجه‌گیری

پایتون و جاوا اسکریپت در استارت آپ‌ها بسیار پرطرفدار هستند و از آنها در این فضاها بسیار استفاده می‌شود. بسیاری از استارت آپ‌ها از پایتون و جاوا اسکریپت به عنوان چارچوب‌های بک‌اند خود استفاده می‌کنند. می‌توان گفت که یادگیری پایتون و جاوا اسکریپت آسان است و به همین دلیل بهترین زبان‌های برنامه نویسی برای یادگیری برای مبتدیان محسوب می‌شوند.

علاوه بر این، پایتون و جاوا اسکریپت فرصت‌های شغلی فراوانی برای برنامه نویسان آینده به وجود می‌آورد که یادگیری آن را مهم می‌کند. بنابراین اگر به دنبال تغییر شغل هستید و دوست دارید شغل جدیدتان آینده دار باشد، برنامه نویسی با پایتون و جاوا اسکریپت می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

جاوا نیز در سازمان‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و بنابراین اگر به دنبال کار در سازمان‌ها هستید، یادگیری جاوا را به شما پیشنهاد می‌دهیم. C / C ++ به شما کمک می‌کنند که برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های سرعت بالا بسازید. این دو زبان همچنین پشتیبانی جهانی دارند، اما نسبت به باقی زبان‌ها یادگیری آن سخت‌تر و نیاز به تلاش بیشتری است.

منبع: سایت ایران تلنت

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sina880
    sina880 | ۱۱ دی ۱۳۹۹

    ممنونم از مطالب خوبتون میتونم این مورد رو با ذکر منبع در سایت https://avicenna-ac.com/ منتشر کنم؟? ?

مطالب پیشنهادی