ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اهمیت نرم افزار BPMS در سازمان خلاق
رپورتاژ آگهی

اهمیت نرم افزار BPMS در سازمان خلاق

لزوم افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی کارکردهای منابع سازمانی، بکارگیری نرم افزار BPMS در سازمان خلاق را به موضوعی مورد علاقه مدیران حوزه‌های مختلف کسب وکار تبدیل کرده است. سازمان‌های خلاق، منابع سازمان از جمله منابع ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۵ دی ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۹

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

لزوم افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی کارکردهای منابع سازمانی، بکارگیری نرم افزار BPMS در سازمان خلاق را به موضوعی مورد علاقه مدیران حوزه‌های مختلف کسب وکار تبدیل کرده است.

سازمان‌های خلاق، منابع سازمان از جمله منابع انسانی، منابع مالی و روال‌های تولید خدمت یا محصول را با ابزارهای نوآورانه و دانش‌محور بکار می‌گیرند. این سازمان‌ها در جهت پاسخگویی به نیازهای بازار و مشتریان حرکت می‌کنند و مرزهای بهره‌وری را به طور مداوم توسعه می‌دهند.

سازمان خلاق چیست؟

شرکت نوآور و سازمان خلاق همیشه در حال تغییر است و به طور مستمر ایده‌ها و روش‌های جدید را امتحان می‌کند تا خدمات و محصولات بهتری ارائه دهد.

در یک سازمان نوآور و خلاق ممکن است هر محصول، خدمت یا فرآیندی موفقیت‌آمیز نباشد، اما این سازما‌ن‌ها، مدام با مشتریان و مخاطبان خود سازگار می‌شوند و می‌آموزند که چگونه بهترین خدمات را برای آن‌ها ارائه دهند. بازمهندسی فرآیندها و تنوع در برون‌دادها از ویژگی‌های مهم یک سازمان خلاق است.

مدیریت فرآیندهای کسب وکار چیست؟

مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار چیست؟

مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM) در واقع مجموعه‌ای از فعالیت‌هاست که توسط یک گروه همکار به منظور دستیابی به هدفی واحد اجرایی می‌شوند. این فعالیت‌ها در راستای تحقق اهداف کسب و کار  طراحی و اجرا می‌شوند.

BPM که مخفف Business Process Management است، یک رویکرد ساختاریافته با هدف بهبود کیفیت محصول و خدمات است و تلاش دارد تا فرآیندهای سازمان را با استراتژی سازمان همسو نگه دارد و در پی آن به هدفی بزرگتر یعنی رضایت مشتری برسد. BPM تلاش می‌کند اثرات فرآیندهای کسب و کار یک سازمان را تحلیل کند، آنها را بهبود دهد و در برخی مواقع آنها را قابل پیش‌بینی کند.

مهمترین هدف مدیریت فرآیندهای کسب و کار، مکانیزاسیون است؛ اما نباید دچار این اشتباه رایج شویم و تنها هدف و کاربرد آن را مکانیزاسیون بدانیم. مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM) یک چرخه تکرارپذیر است و شامل مراحل طراحی، مدلسازی، اجرا، کنترل و بهینه‌سازی می‌شود.

نرم افزار BPMS ابزار پیاده‌سازی فرآیندهای کسب وکار

نرم‌افزار BPMS چیست؟

نرم‌افزارBPMS  دارای توانایی تفسیر فرآیندهای ترسیم شده است و با استفاده از آن می‌توان یک فرایند را به صورت سیستمی پیاده‌سازی کرد. نرم‌افزار BPMS کارآمد باید بتواند با داشتن بستر یکپارچه با سایر نرم‌افزارها این امکان را مهیا کند تا کاربران در یک محیط یکپارچه بتوانند به فرآیندهای خود دسترسی داشته باشند و با سایر سامانه‌های نرم‌افزاری سازمان به تبادل اطلاعات بپردازند.

یکی از نرم‌افزارهای بومی ایرانی که در حوزه مدیریت فرآیندها در دسترس سازمان‌ها قرار دارد، نرم‌افزار BPMS دیدگاه محصول شرکت چارگون است. این نرم‌افزار با پشتیبانی از زبان مدل‌سازی BPMN امکانات کاربردی مناسبی برای تسهیل پیاده‌سازی فرآیندهای سازمانی فراهم می‌کند.

نرم‌افزار BPMS دیدگاه امکان ارتباط با دیگر نرم‌افزارهای سازمان را فراهم می‌کند و یکپارچگی نرم‌افزاری در درون سازمان را محقق می‌نماید. با استفاده از قابلیت Service Task می‌توان فعالیت‌های مختلف را خارج از موتور گردش کار BPMS دیدگاه اجرا نمود و اثر آن را از نظر داده‌ای به BPMS دیدگاه منتقل کرد.

مدلسازی فرآیند BPMS دیدگاه به طراحان فرآیند‌های کسب و کار در سازمان‌ها این امکان را می‌دهد تا فرآیندهای سازمان را در بستر وب با زبان مدل‌سازی BPMN 2.0 مدل‌سازی و مستند نمایند. برای استفاده از ماژول مدلسازی BPMS دیدگاه نیاز به نصب هیچ گونه ابزاری بر روی سسیستم عامل یا مرورگر نیست.

نقش نرم افزار BPMS در سازمان خلاق

همان‌طور که گفته شد، سیستم‌‌های مدیریت فرآیند کسب و کار، کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارند و با مکانیزه‌ کردن فرآیندهای خاص منظوره، بهره‌وری را در عملکرد‌های سازمانی افزایش می‌دهند.

آنچه پیاده‌سازی این سیستم‌ها را مشکل می‌کند گردآوردن دانش سازمانی پراکنده از بخش‌های مختلف و استفاده از آن برای شناسایی فرآیندهای دستی و کم بازده و در مرحله بعد تبدیل آن به فرآیندی پویا و مکانیزه است.

اما سازمان‌های خلاق با نگرش مدیریتی فناورانه و ایجاد سازوکارهای فنی و تخصصی، در این حوزه موفقیت‌های چشم‌گیری کسب‌کرده‌اند. تجربه این سازمان‌های پیشرو که با معیارهای پویایی و نوآوری سازمانی، می‌توان آنها را «سازمان خلاق» نامید، می‌تواند راهگشای توسعه کسب‌وکارهای دیگر باشد.

چارگون برگزار می کند: وبینار « BPMS در سازمان خلاق»

وبینار « BPMS در سازمان خلاق» با هدف ارائه تجربیات سازمان‌های مشتری چارگون در پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار و نرم‌افزار BPMS در 6 بهمن ماه برگزار می‌شود.

وبینار « BPMS در سازمان خلاق» در بخش‌های متنوع به معرفی معیارهای موفقیت مدیریت فرآیندها در سازمان‌ها می‌پردازد. اینکه شناسایی، بازمهندسی و طراحی مکانیزه فرآیندهای داخلی و بیرونی سازمان چگونه ممکن می‌شود و نرم افزار BPMS چگونه به عنوان یکی از ابزارهای مهم در توسعه سازمان‌های خلاق عمل می‌کند، در این رویداد آنلاین بررسی می‌شود.

مخاطبان این وبینار گروه‌های مختلفی از مدیران کسب وکارهای کوچک و متوسط، مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات، مدیران و کارشناسان واحدهای توسعه سیستم‌ها و روش‌ها در سازمان‌ها و نیز دانشجویان رشته‌های مدیریت و صنایع را شامل می‌شود.

در بخش اول رویداد مباحثی مثل تجربه مشتریان، کارکنان و سازمان از مدیریت فرآیندها، یکپارچگی و پایداری فرآیندهای سازمانی و تحقق بلوغ فرآیندی با BPMS دیدگاه مطرح می‌شود. تجربه موفق سازمان‌های مشتری چارگون از جمله دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، شرکت آسفالت طوس و بیمه البرز نیز از زبان مدیران این سازمان‌ها ارائه خواهد شد.

چارگون برگزار می کند: وبینار « BPMS در سازمان خلاق»

ثبت‌نام در وبینار BPMS در سازمان خلاق

بخش دوم وبینار « BPMS در سازمان خلاق» به برگزاری نشست تخصصی فعالان حوزه مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار با عنوان «نقشه راه استقرار BPM در سازمانها» اختصاص دارد.

در این بخش مهندس سید احمد دلیری مدرس، مشاور و ارزیاب در پروژه‌ استقرار مدیریت فرایندهای کسب و کار، دکتر حمیدرضا رضایی، استاد دانشگاه و مدیر برنامه‌ریزی و کنترل پروژه شرکت آسفالت طوس، مهدی عامری مدیر راهکار مدیریت فرآیندهای کسب‌و‌کار چارگون و نیز شهباز توکلی مدیر توسعه زیرساخت و محصول چارگون حضور خواهند داشت و به تبادل نظر درباره کاربردهای BPMS در سازمان‌های خلاق می‌پردازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی