ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

سرور ابری چیست و رایانش ابری چگونه می‌تواند به کسب و کارها کمک کند؟

رایانش ابری و مزایای سرور ابری نسبت به سایر خدمات همچون vps چیست و چگونه با استفاده از خدمات ابری در هزینه های ما صرفه جویی میشود؟ در ادامه با ارائه دهندگان سرور ابری رایگان ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

رایانش ابری و مزایای سرور ابری نسبت به سایر خدمات همچون vps چیست و چگونه با استفاده از خدمات ابری در هزینه های ما صرفه جویی میشود؟ در ادامه با ارائه دهندگان سرور ابری رایگان آشنا می‌شوید.

معمولا رایانش ابری برای ارائه سریع‌تر فناوری، انعطاف‌پذیری در منابع، دسترس‌پذیری و پایداری بیشتر و صرفه اقتصادی استفاده می‌شود.

زمانی که شما یک سرور مجازی ابری خریداری می‌کنید، فقط برای منابع مصرفی شامل پردازنده، حافظه و دیسک مورد استفاده خود هزینه پرداخت می‌کنید و این به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های عملیاتی خود را مدیریت و کاهش دهید، زیرساخت‌های خود را با کارایی بیشتری اجرا کنید و با افزایش یا کاهش نیازهای کسب‌و‌کار خود، منابع موردنیاز را در لحظه تغییر دهید.

شرکت‌های ارائه‌دهنده سرورهای ابری زیادی مانند آمازون، گوگل، آژور در خارج از کشور و ابر آسیاتک در ایران وجود دارند که زیرساخت مناسب، قیمت رقابتی و به‌صرفه خدمات رایانش ابری را به مشترکان ارائه می‌دهند.

پس به عبارت کلی مفهوم رایانش ابری چیست؟

رایانش ابری فراهم‌سازی و تحویل خدمات رایانشی شامل سرور ابری یا سرور مجازی، ذخیره‌سازی، پایگاه داده، شبکه، نرم‌افزار، تجزیه و تحلیل، هوش و سایر خدمات ازطریق اینترنت یا همان ابر می باشد.

مزایای رایانش ابری چیست و چرا باید از سرورهای ابری به‌جای سرور VPS یا مجازی استفاده کنیم؟

میتوان گفت که در واقع رایانش ابری تغییر بزرگی در شیوه سنتی تفکر کسب‌وکار درباره منابع فناوری اطلاعات است.

در ادامه این مبحث به جواب این سوال خواهیم رسید که مزایای خدمات ابری چیست و این سرویس چه امکاناتی را در اختیار ما خواهد گذاشت.

پرداخت ساعتی در سرور ابری

یکی دیگر از مزایای خدمات ابری در ابر آسیاتک پرداخت براساس مصرف ساعتی یا Pay As You Go است؛ یعنی براساس مصرف ساعتی خود از منابع هزینه پرداخت می‌کنید و این امکان را دارید که در مواقع نیازنداشتن به استفاده از سرور ابری خود با خاموش‌کردن آن در هزینه‌های مصرفی پردازنده و حافظه صرفه‌جویی کنید.

دسترسی‌پذیری

با توجه به معماری و ساختارهای به‌کارگرفته در خدمات ابری زیرساخت (IaaS)، دسترس‌پذیری به منابع موردنیاز شما پایداری بسیار بیشتری از سرور اختصاصی یا سرور مجازی دارد.

در رایانش ابری درصورتی‌که سرور میزبان به هر دلیلی دچار مشکل شود، به‌صورت خودکار سرور ابری شما به سرور میزبان دیگری منتقل می‌شود و سرویستان دچار اختلال نخواهد شد.

کارایی فراوان

خدمات رایانش ابری در دیتاسنترهای امن و پیشرفته میزبانی می‌شوند و از زیرساخت‌های شبکه پرظرفیت و تجهیزات مدرن و با کارایی فراوان استفاده می‌کنند.

کاهش هزینه با سرور‌های ابری

یکی از مزایای مهم رایانش ابری کاهش هزینه‌ها است که باعث شده بسیاری از کسب‌و‌کارها جذب آن شوند.

با استفاده از خدمات ابری، دیگر نیازی به خرید تجهیزات و سرورهای گران‌قیمت فیزیکی، ایجاد مکانی با سیستم خنک‌کننده مناسب، پرداخت هزینه‌های هنگفت برق و استخدام نیروهای IT متخصص برای نگه‌داری و پشتیبانی از تجهیزات را ندارید.

اطمینان‌پذیری

امکان پشتیبان‌گیری مستقل و بازیابی اطلاعات در خدمات رایانش ابری باعث شده است که به یکی از مطمئن‌ترین روش‌های پردازش و ذخیره‌سازی اطلاعات تبدیل شود.

تحویل آنی خدمات

بعضی از فراهم‌سازان خدمات ابری، داشبورد سلف سرویس به مشترکان خود ارائه می‌دهند تا بتوانند فقط با چند کلیک منابع رایانشی موردنیازتان را به‌‌سرعت تحویل بگیرند. این امکان به کسب‌وکارها در برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت و انعطاف‌پذیری منابع کمک شایانی می‌کند.

امنیت رایانش ابری

بعضی از فراهم‌کنندگان خدمات ابری معتبر مجموعه‌ای از سیاست‌ها، فناوری‌ها و کنترل‌ها را ارائه می‌دهند که وضعیت امنیتی سیستمتان را تقویت و از داده‌ها، برنامه‌ها و زیرساخت‌های شما دربرابر تهدیدات احتمالی محافظت می‌کند.

مقیاس‌پذیری سرور ابری

مقیاس‌پذیری در خدمات رایانش ابری، افزایش و کاهش منابع را در هر زمانی به‌سادگی برای کاربران امکان‌پذیر می‌سازد.

به‌طور مثال، هر وقت به‌دلیل بازدید زیاد از سایت در کمپین تبلیغاتی خود، به منابع بیشتری ازجمله پردازنده، حافظه یا دیسک احتیاج داشتید، پلتفرم ابری به‌صورت خودکار براساس معیارهایی که تعیین می‌کنید، منابع را افزایش می‌دهد تا پاسخ‌گوی نیازهای شما باشد.

نکات مهم برای خرید سرور ابری چیست؟

قبل از خرید سرور مجازی باید به نکات زیادی توجه کنیم تا بتوانیم بهترین سرویس دهنده برای رایانش ابری موردنیاز خود را انتخاب کنیم.

حفظ اطلاعات

اگر قصد خرید سرورهای ابری خارجی را دارید، اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که بسیاری از شرکت‌های خارجی بزرگ به‌دلیل تحریم‌ها به ایرانی‌ها نمی‌توانند خدمت ارائه دهند و احتمال بسته‌شدن حساب کاربری و دسترسی‌نداشتن به اطلاعات وجود دارد.

زیرساخت پیشرفته و غیرمتمرکز سرورهای ابری

یکی از عوامل مهم برای خرید سرور ابری خوب و مناسب، زیرساخت غیرمتمرکز آن است. بعضی از شرکت‌های ایرانی که خود مالک و اپراتور مراکز داده هستند، خدمات ابری خودشان را در چندین مرکز داده داخل کشور به‌طور غیرمتمرکز میزبانی می‌کنند که کاربران آنان خدمات با پایداری بیشتر، تأخیر شبکه کمتر و سرعت بیشتری به محتوای میزبانی‌شده خواهند داشت. پس بسیار منطقی است که اولویت انتخاب برای خرید سرور پیشرفته این باشد که از شرکت‌ها و مجموعه‌هایی استفاده کنیم که خدمات کلاد در داخل ایران ارائه می‌کنند.

قیمت‌های رقابتی و به‌صرفه

همیشه قیمت خوب و مناسب برای همه شرکت‌ها و افراد یکی از عوامل انتخاب است. در این شرایط که به‌دلیل افزایش قیمت ارز و دسترسی‌نداشتن برای پرداخت وجه به شرکت‌های خارجی، بهترین گزینه خرید خدمات ابری به‌صورت ریالی است که علاوه‌بر جلوگیری از خروج ارز، امکان خرید فوری خدمات فقط با چند کلیک میسر است.

فراهم‌سازان معتبر خدمات ابری داخلی که خود مالک مرکز داده هستند، به‌دلیل هزینه‌های زیرساختی کمتر از دیگران معمولا قیمت‌های مناسب‌تری درمقایسه‌با شرکت‌های خارجی به مشترکان خود ارائه می‌دهند. پرداخت به میزان مصرف (Pay As You Go) نیز یکی دیگر از نکات مهم خرید سرور ابری است که باید به آن توجه کرد. بدین‌معنا که شما فقط به اندازه مصرف منابع هزینه‌ پرداخت می‌کنید و درصورت خاموشی سرور فقط برای منابع مصرفی همچون فضای ذخیره‌سازی فقط هزینه پرداخت می‌کنید.

پشتیبانی ۷/۲۴ سرورهای ابری

یکی دیگر از نکات مهم خرید سرورهای ابری، ارائه پشتیبانی حرفه‌ای و مناسب به‌وسیله فراهم‌ساز خدمات است. شما باید در هر زمانی که نیاز داشته باشید، به‌سرعت با پشتیبانی فنی در هر ساعت از شبانه روز تماس بگیرید و مشکلتان را حل کنید.

ارائه دهنده سرور ابری رایگان چه شرکت‌هایی هستند؟

یکی از ویژگی‌های مهم در هنگام خرید سرور مجازی ابری، امکان استفاده از پلتفرم و تست محصول می باشد تا کاملاً با تمام ویژگی های آن آشنا شویم.

ابر آسیاتک به عنوان یکی از برترین ارائه دهندگان خدمات ابری در کشور امکان تست و استفاده از دمو رایگان خدمات ابری را به کاربرانش می‌دهد.

برای استفاده از سرور ابری رایگان می‌توانید در پلتفرم پیشرفته ابر آسیاتک ثبت نام کنید و سیستم عامل ویندوز یا لینوکس مجازی خود را بسازید و از آن استفاده نمایید.

از کجا سرور ابری مناسب و ارزان بخریم؟

شاید به مهم‌ترین بخش سؤال در ذهنمان رسیده‌ایم و باید به آن پاسخ دهیم که از کجا سرور مجازی ابری مناسب خریداری کنیم؟

 با توجه به نکات ذکر شده، اگر قصد دارید بر روی سرور خارجی کارهای خودتان را انجام دهید و توانایی و شرایط پرداخت هزینه سرورها ارزی را دارید، گزینه‌های زیادی خواهید داشت؛

 ولی با توجه به دلایل ارائه‌شده، استفاده از این خدمات را اصلا به شما پیشنهاد نمی‌دهیم.

اگر قصد خرید سرور ابری ایرانی با بهترین ویژگی‌ها و امکانات را دارید، می‌توانید سرویس مدنظر خود را از شرکت‌های ایرانی مانند ابر آسیاتک تهیه کنید که هم ارائه‌دهنده اینترنت و پهنای باند است و تمامی شرایط را برای دسترسی به بهترین شکل ارائه می‌کند و هم در چندین نقطه از کشور در ممتازترین مراکز داده مانند برج میلاد،  آزادگان و میرعماد از ظرفیت شبکه بسیار زیاد (تا ۱ ترابیت‌برثانیه) و تجهیزات به‌روز برخوردار است و با توجه به تجربه غنی و سوابق کاری‌اش، امکان ارائه و فراهم‌سازی خدمات ابری متنوع با قیمت‌های رقابتی و مناسب و پشتیبانی ۷/۲۴ را برایتان فراهم می‌کند.

در صورت تمایل برای داشتن اطلاعات بیشتر درباره رایانش ابری می‌توانید به وبلاگ ابر آسیاتک به آدرس https://asiatech.cloud/blog مراجعه کنید.

با استفاده از خدمات شبکه توزیع محتوا (CDN) به‌صورت رایگان می‌توانید محتوای ثابت سایتتان را با سرعت بسیار زیاد به مشتریان خود در ایران و جهان تحویل دهید.

 شبکه توزیع محتوای ابر آسیاتک در سه شهر تهران، تبریز و شیراز دارای پاپ است. به‌منظور گسترش استفاده از خدمات ابری در کشور و حمایت از شرکت‌ها، استارتاپ‌ها و سازمان‌هایی که به مهاجرت به خدمات ابری آسیاتک تمایل دارند، در جشنواره بزرگ ابر آسیاتک تمامی مشترکان جدید ۷۵ درصد تخفیف روی بسته‌های شارژ دریافت خواهند کرد.

در این جشنواره، با خرید بسته‌های شارژ با هر میزان مبلغ می‌توانید ۷۵ درصد تخفیف دریافت کنید.

همچنین، برای مشترکان فعلی نیز تا ۱۰ درصد تخفیف بر روی بسته‌های تمدید شارژ اعمال خواهد شد.

برای مشترکان جدید این امکان فراهم شده که بتوانند ۲۴ ساعت خدمات ابری آسیاتک را به‌صورت دمو رایگان بررسی و امتحان کنند تا با ویژگی‌های پلتفرم پیشرفته ابر آسیاتک آشنا شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی