ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

تکنولوژی جدید برای مقابله با سارقین؛ با ردیاب خودرو آشنا شوید

با توجه به وضعیت فعلی جامعه و موج‌های گرانی پی در پی ، آمار سرقت خودرو و موتورسیکلت در حال افزایش است. دیگر کمتر کسی پیدا می‌شود که در اطرافیان و دوستان خود شاهد به ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

با توجه به وضعیت فعلی جامعه و موج‌های گرانی پی در پی ، آمار سرقت خودرو و موتورسیکلت در حال افزایش است. دیگر کمتر کسی پیدا می‌شود که در اطرافیان و دوستان خود شاهد به سرقت رفتن اتومبیل نباشد. متاسفانه صاحبان خودرو هرآن در معرض به سرقت رفتن دارایی که به سختی و با پس انداز خریداری شده است, قرار دارند و ممکن است با یکم غفلت یک شبه از دست برود.

این مساله باعث آسیب به قشرهای مختلفی شده و دیگر مانند سابق کسی با پارک کردن خودرو در خیابان احساس راحتی نمی‌کند. بالا رفتن آمار سرقت خودروها، نه تنها خوشایند نبوده بلکه بیش از پیش بی‌اعتمادی را در بین مردم تشدید می‌کند. در این مطلب ما قصد داریم که جدیدترین راهکار مقابله با سرقت خود را با شما درمیان بگذاریم که از تکنولوژی‌های روز بهره گرفته است.

راهکارهایی برای مقابله با سارقین خودرو

روش‌های مختلفی برای سرقت خودرو وجود دارد که با توجه به نوع خودرو و تمهیدات ایمنی که فراهم کرده‌اید، می‌تواند متفاوت باشد. یکی از معمول‌ترین روش‌هایی که برای مقابله با سرقت خودرو در نظر گرفته می‌شود، دزدگیر است. با این حال براساس گفته کارشناسان شگفت زده می‌شوید اگر بدانید که دزدگیر تا چه اندازه راحت از کار می‌افتد. بنابراین نیاز به راهکارهای بیشتری برای محافظت از خودرو خود دارید.

یکی از اولین توصیه‌ها این است که تا حد ممکن اتومبیل خود را در مکان‌های روشن و پر تردد پارک کنید. خیابان‌ها و کوچه‌های خلوت و تاریک بهترین موقعیت را برای دزدان فراهم می‌کنند. از طرفی همیشه قبل از ترک کردن خودرو از قفل بودن درب‌ها، بسته بودن پنجره‌ها و درب صندوق عقب اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این، هیچوقت وسیله گران قیمتی را داخل خودرو یا صندوق عقب رها نکنید.

مساله مهم بعدی این است که باید برای افزایش امنیت خودرو خود، هزینه کنید. استفاده از روش های قدیمی حفاظت از خودرو همچون قفل‌های فرمان وپدال، دزدگیر‌های تصویری و همچنین تجهیزات پیشرفته امروزی همچون ردیاب خودرو از مواردی هستند که امکان به سرقت رفتن خودرو را بسیار کم می‌کنند. البته فکر نکنید که فقط خودروها به سرقت می‌روند، بلکه موتورسیکلت‌ها هم از این موضوع در امان نیستند. بنابراین اگر مالک موتور هستید باید خرید ردیاب موتور سیکلت را هم در برنامه خود قرار دهید.

اهمیت تکنولوژی در جلوگیری از سرقت اتومبیل

چیزی که امروزه در زندگی همه ما وجود دارد، شکل‌های مختلفی از تکنولوژی است. این تکنولوژی راه خود را به سیستم‌های ایمنی و امنیتی هم باز کرده است. با نگاهی به اطراف می‌توانید انواع دوربین‌های ثبت وقایع ، دزدگیر‌های پیشرفته و ردیاب‌ جی پی اس را مشاهده کنید که برای اهداف امنیتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای امنیت خودرو و مراقبت از آن در برابر سارقین هم می‌توان از تکنولوژی استفاده کرد. یکی از جدیدترین راهکارها استفاده از ردیاب خودرو است. این وسیله شگفت انگیز روی ماشین نصب شده و به شما موقعیت دقیق خودرو را اطلاع می‌دهد. در صورتی که اتومبیل شما هم به سرقت برود می‌توانید به راحتی مکان دقیق آن را بدانید.

درست است که تکنولوژی تا اینجا جنبه‌های منفی هم داشته و تا حدی باعث شده زندگی سخت‌تر و پیچیده‌تر شود اما جنبه‌های مثبت آن نسبت به جنبه‌های منفی برتری دارد. استفاده از وسایل امنیتی پیشرفته هم یکی از جنبه‌های مثبت این پیشرفت فناوری به شمار می‌رود.

بهترین راه برای مقابله با سارقین به وسیله ردیاب خودرو

تا این لحظه بهترین راه برای مقابله با سارقین، استفاده و خرید ردیاب خودرو بوده است. ردیاب‌های خودرو که به آنها جی پی اس ماشین نیز می‌گویند وسیله‌ی الکترونیکی کوچکی هستند که می‌توان آن را در نقاط مختلف اتومبیل مخفی و نصب نمود. با استفاده از این ردیاب‌ها می‌توان لوکیشن فعلی اتومبیل یا مسیر حرکت آن را برروی تلفن همراه مشاهده کرد.

ردیاب خودرو دارای دو بخش اصلی بوده که یک بخش آن GPS و بخش دیگر آن مودم دستگاه است که ازطریق یک سیم کارت وظیفه ارسال اطلاعات را دارد. وظیفه ماژول جی پی اس اتصال به ماهواره های موقعیت یاب جهانی و محاسبه مختصات دستگاه است. اطلاعات دریافت شده از طریق ماهواره های GPS با استفاده از سیم کارت درون دستگاه به تلفن همراه مالک خودرو ارسال میشود. بنابراین شما میتوانید با نصب اپلیکیشن متصل به ردیاب بر روی گوشی موبایل یا تبلت خود, موقعیت هر لحظه وسیله نقلیه خود را مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که سیم کارت روی دستگاه, باید شارژ و بسته اینترنت فعال داشته باشد که البته هزینه ماهیانه زیادی برای شما نخواهد داشت.

مزایا و معایب ردیاب خودرو

ردیاب خودرو مزایای زیادی دارد که می‌توان قبل از خرید به آن توجه کرد. یکی از مهم‌ترین مزایای این قطعه آن است که در داخل انواع خودروها قابل استفاده بوده و می‌تواند به راحتی در قسمتی از آن پنهان شود. همچنین می‌توانید موقعیت دقیق خودرو را با اتصال به نرم افزار آن متوجه شوید. بنابراین حتی هنگام پارک کردن خودرو در یک پارکینگ شلوغ هم مشکلی در پیدا کردن اتومبیل خود نخواهید داشت.

برخی از نمونه‌های آن می‌توانند در صورت وارد شدن ضربه به اتومبیل یا روشن و خاموش شدن آن، به شما اطلاع دهند. در این صورت فرصت واکنش نشان دادن را خواهید داشت. در صورتی که ردیاب شما قابلیت دزدگیر هم داشته باشد، یک وسیله چند جانبه و کاربردی محسوب می‌شود.

روی نقشه‌ای که در گوشی شما موجود بوده، موقعیت خودرو را می‌بینید و اگر میکروفون هم داشته باشد، صداهای داخل خودرو کاملا قابل شنود هستند. هرچقدر که هزینه بیشتری برای خرید ردیاب خودرو صرف کرده باشید،‌ امکانات بیشتری مانند قابلیت خاموش کردن خودرو از راه دور, خواهید داشت.

این وسیله شاید یک مزیت منفی هم داشته باشد و آن هم این بوده که ممکن است خیال شما را از بابت سرقت اتومبیل به طور کامل راحت‌ کند و به همین خاطر اقدامات اولیه مانند قفل کردن درب‌ها را انجام ندهید. بنابراین باید اقدامات ایمنی اولیه را هرگز فراموش نکنید.

سخن پایانی

در صورتی که امنیت خودرویتان اهمیت دارد، برای خرید ردیاب خودرو از خدمات فروشگاه آنلاین اول آپشن استفاده نمایید چراکه بهترین مدل ردیاب‌ های خودرو و موتور سیکلت را از برندهای معتبر بازار عرضه می‌کند. این فروشگاه که هم امکان خرید حضوری و هم خرید اینترنتی را فراهم کرده، موقعیتی مناسب برای شما بوده تا بتوانید هر آن چه برای امنیت خودرو نیاز دارید را تهیه کنید. قیمت‌های ارائه شده در اول آپشن در کنار خدمات نصب در محل توسط تکنیسین های مجرب بسیار مناسب می باشد. علاوه بر این شما می‌توانید تا 7 روز کالای خریداری شده خود را مرجوع کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی