ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت در تلاش برای ساخت لپتاپ هایی ارزان قیمت و رقابت با کروم بوک گوگل

لپتاپ های کروم بوک گوگل، ارزان و ساده هستند. سیستم عامل این محصولات تقریبا یک مرورگر وب است و بر همین اساس اجرای آن نیاز به قدرت پردازشی چندانی ندارد. عمر باتری بالا و قیمت ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۴ تیر ۱۳۹۳ | ۱۲:۵۶

لپتاپ های کروم بوک گوگل، ارزان و ساده هستند. سیستم عامل این محصولات تقریبا یک مرورگر وب است و بر همین اساس اجرای آن نیاز به قدرت پردازشی چندانی ندارد. عمر باتری بالا و قیمت ارزان به گوگل کمک کرده تا به مرور این شاخه از محصولات خود را در بازار جای بیندازد و کاربران متعددی را به خانواده کروم بوک ها اضافه کند.

ظاهرا رشد لپتاپ های گوگل به حدی بوده که مایکروسافت از جانب آن احساس خطر کرده و تصمیم گرفته تا با اقداماتی جدید، از توسعه بیشتر کروم بوک ها جلوگیری به عمل آورد.

طبق گزارش های منتشر شده، مایکروسافت قصد دارد با همکاری شرکت HP، سری جدیدی از لپتاپ ها را با نام Stream روانه بازار کند. این محصولات قرار است تنها ۱۹۹ دلار قیمت داشته باشند. همچنین شنیده می شود Acer و Toshiba نیز در تلاش هستند تا لپتاپ هایی را با قیمتی بالغ بر ۲۴۹ دلار روانه بازار کنند. هنوز اطلاعات دقیقی در مورد این لپتاپ های اقتصادی منتشر نشده، اما بر اساس گزارش های دریافت شده پیش بینی می شود که لپتاپ توشیبا نمایشگری ۱۱.۶ اینچی داشته باشد و محصول ایسر نیز با نمایشگری ۱۵.۶ اینچی روانه بازار شود.

کروم بوک ها در حال حاضر قیمتی بالغ بر ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار دارند، و اقدام جدید مایکروسافت و شرکایش برای تولید لپتاپ های اقتصادی، مستقیما بازار گوگل را هدف می گیرد. در حال حاضر قیمت ارزان ترین لپتاپ های ویندوزی از ۴۰۰ دلار شروع می شود.

سؤالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا تولید کنندگان با چنین قیمت نازلی می توانند همچنان کیفیت لپتاپ های ویندوزی را بالا نگه دارند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • amirftma
    amirftma | ۲۴ تیر ۱۳۹۳

    اگه بخواد لپتاپ ارزون قیمت بده پس باید سخت افزار اون هم ضعیف باشه ولی کروم بوک مثل یه مرورگره ولی ویندوز نه نیاز به پردازش بالا تر داره به نظر من اگه بخواد با همین ویندوز عرضه کنه کار اشتباهیه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی