ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در حال حاضر پنجمین تولید کننده کامپیوتر در دنیا است

اپل از همان ابتدا که تولید کامپیوتر های مک را آغاز کرد، هرگز نتوانست از لحاظ سهم بازار با تولید کنندگان بزرگ ویندوزی به رقابت بپردازد. اما اکنون به نظر می رسد ورق در حال ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۷ مهر ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۰

اپل از همان ابتدا که تولید کامپیوتر های مک را آغاز کرد، هرگز نتوانست از لحاظ سهم بازار با تولید کنندگان بزرگ ویندوزی به رقابت بپردازد. اما اکنون به نظر می رسد ورق در حال برگشتن است.

بر اساس گزارش های منتشر شده، سهم بازار جهانی اپل در فصل سوم سال جاری به ۶.۳ درصد رسیده است. این عدد اپل را برای اولین بار در دهه های اخیر در رتبه پنجم بازار کامپیوتر ها قرار می دهد.

طبق این گزارش بزرگ ترین تولید کننده کامپیوتر دنیا در حال حاضر لنوو است که ۲۰ درصد بازار را در اختیار دارد. HP با ۱۸.۸ درصد و Dell با ۱۳.۳ درصد در رتبه های بعدی این جدول قرار گرفته اند.

idc-pc-market-share-q3-2014

جالب اینکه بعد از انتشار این گزارش، ایسوس به نتایج آن معترض شده و جایگاه پنجم را با ۷.۳ درصد از آن خود می داند. ظاهرا تایوانی ها معتقدند که اپل تنها در آمریکا می تواند رتبه پنجم را به خود اختصاص دهد.

اکوسیستمی که اپل میان ابزارهای همراه و کامپیوترهایش به وجود آورده می تواند یکی از دلایل مهم فروش بالای کامپیوتر های مک باشد. هرچند ویندوز هنوز صدر نشین بازار کامپیوتر ها است، اما چنین استقبالی از سیستم عامل OS X می تواند، زنگ های خطر را برای ساتیا نادلا و مایکروسافت به صدا در آورد.

پیش بینی می شود اپل در مراسم ۲۴ مهر ماه، از مک های جدید رونمایی به عمل آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (44 مورد)
  • ali
    ali | ۱۴ آذر ۱۳۹۳

    من یک مک بوک پرو دارم خیلی خیلی راضی هستم از انتخابم این ۲دومین نظز هست که میدم اگر واقعا منطقی باشید و نظر من رو بخونید متوجه میشید که بدون در نظر گرفتن برند خاصی صحبت میکنم،دلیل اینکه میگم خیلی راضی هستم اینه که چون کیفیت صفحش خیلی خوبه کیفیت ساخت بدنه و زیبای هم بسیار عالیه،نرم افزارهای موجود برای کارهای روزانه کاربردی تره مشکل ویروس هم نداره،یک بار هم یه پارچ اب خالی شد روش که خدا رو شکر مشکلی پیش نیومد،چنتا مشکل هم داره که مثلا جای انگشت سخت پاک میشه بعضی از نرم افزارها مثل idm برای مک نیست و ارتباط با گوشی های اندرویدی سخته یک سری چیزای دیگه بود که حوصله ندارم بگم :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی