ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کشتی طوفان زده HTC با دوربین Re به ساحل آرامش نخواهد رسید

تلفن های همراه این روزها از قطعات ارزان قیمت ساخته می‌شوند و شرکتهای سازنده آن‌ها تمام تمرکز خود را بر این موضوع معطوف می‌کنند که در این دوران مدرن بیشتر سرپا بمانند. موتورولا، نوکیا و ...

مهدی قدرتی زاده
نوشته شده توسط مهدی قدرتی زاده | ۱۹ مهر ۱۳۹۳ | ۱۹:۳۰

تلفن های همراه این روزها از قطعات ارزان قیمت ساخته می‌شوند و شرکتهای سازنده آن‌ها تمام تمرکز خود را بر این موضوع معطوف می‌کنند که در این دوران مدرن بیشتر سرپا بمانند.

موتورولا، نوکیا و پالم به رقیبان ثروتمندتر خود واگذار شدند، سونی اریکسون تبدیل به سونی شد و بلک بری به خاطر قابلیت های خدمات تجاری اش سرپا مانده است. تا دیروز HTC به عنوان تنها شرکت مستقل تولید کننده تلفن های هوشمند شناخته می‌ شد اما امروز بادهای تغییر بر فراز این شرکت هم می وزند.

اچ تی سی که پیش از این تلاش هایش برای ارایه قابلیت های منحصر به فرد و سودآور در تلفن های همراه با شکست روبرو شده، امروز تلاش می‌کند تا با‌ عرضه دوربین و نرم‌افزار جدیدی که با تلفن های هوشمند iPhone همگام با نمونه‌های اندرویدی سازگار خواهد بود، به حیات خود در این صنعت ادامه ادامه دهد.

هدف این شرکت از معرفی دوربین Re و اپلیکیشن چندمنظوره Zoe آن است که تا جای ممکن این پیام را به مخاطبانش برساند که پیشرو در فناوری های عکاسی موبایل خواهد بود. آیا این استراتژی می‌تواند جایگاه HTC را به عنوان یک شرکت تولید کننده محصولات کارآمد تثبیت کند؟ البته. اما آیا HTC می‌تواند این ستراتژی را به درستی به کار ببندد؟ خیر.

دوربین Re هم به لحاظ قیمت و هم به دلیل کارایی خود گجتی احمقانه به نظر می رسد! این گجت ضد آب و قابل پوشیدن است و می‌تواند عکسهایی با رزولوشن بالا و ویدئوهای Full D بگیرد اما برای تهیه آن باید ۱۹۹.۹۹بپردازید.

در ادامه ی مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این دستگاه باید با رقیبی مانند Gopro دست و پنجه نرم کند. HTC علاقمند است تا ادعا نماید که این محصول برای طیف خاصی از کاربران تولید نشده است اما مشتریان به خاطراتشان از برندها اطمینان می کنند.

Gopro Hero3 دویست دلار قیمت دارد و این درحالی است که نمونه ساده GoPro Hero که فاقد امکانات WiFi است تنها ۱۲۹ دلار قیمت دارد. با اینکه HTC ادعا می‌کند که محصول جدیدش آنقدر متفاوت خواهد بود که از پس خود بر بیاید واقعیت این است که به نظر می‌رسد این خوراک جدید قبل از اینکه سرو شود توسط رقبا خورده خواهد شد!

اچ تی سی عنوان می‌کند که دروبین Re محصولی برای تجربه و ثبت لحظات کوتاه و لذت بخش زندگی خواهد بود. Re را  به سر یا شانه خود ببندید و گوشی تلفنتان را در جیبتان بگذارید و حالا چشمانتان می‌توانند آزادانه دنیای اطراف را کندو کاو کنند. با استفاده از Re چشمان شما آزاد خواهند بود چرا که این گجت از منظره یاب بهره نمی‌گیرد بلکه برای این موضوع  از یک اپلیکیشن موبایلی استفاده می‌کند که کار منظره یابی را به عهده خواهد گرفت. اما آیا همین موضوع شما را در نگاه اول نا امید نمی کند؟

سناریوهایی که براساس آن‌ها استفاده از Recamera می تواند نسبت به در دست داشتن یک تلفن همراه با دوربین عکاسی خوب یا یک دوربین دیجیتال جمع و جور نتیجه بهتری را به کاربر ارائه دهد بسیار انگشت شمارند و در این شرایط قیمت این گجت جدید هم مساله تاثیرگذاری به شمار می رود و همه این‌ها هم درحالی است که مسائل مربوط به طراحی این دستگاه راکه کمی عجیب و متفاوت است و باعث پخش شدن میلیونها جوک شده است. برخی به شوخی بیان داشته اند آیا این یک لوله یا پریسکوپ نصب شده روی یک زیردریایی است که لوگوی HTC روی آن چسبانده اند؟

Re Camera

اپلیکیشن HTC Zoeهم در آستانه سقوط به ورطه خطرناکی است. اپلیکیشنهای مخصوص گوشی های iPhone پرشمارند و هرکه بخواهد به این بازار پررقابت وارد شود باید محصولی متفاوت و منحصر به فرد ارائه دهد.

HTC باور دارد که توانایی اش برای ترکیب عکسها و ویدئوها و ارائه خروجی به صورت کلیپهایی که قابلیت به اشتراک گذاشته شدن را دارند همان نقطه تفاوتش با رقبا است اما به هر حال Zoe هنوز هم شبیه آن چیزی نیست که بتواند مردم را تشویق به خرید تلفن های HTC کند.

با اینحال این برند با معرفی ZOE نشان می‌دهد که استراتژی هوشمندانه ای را برای کشاندن تعداد بیشتری از کاربران به سرویس های اجتماعی دنبال می‌کند که در آینده می‌تواند بیشتر از امروز کارآمد به نظر برسد. از سوی دیگر دوربین Re یک نمونه کلاسیک از راهکارهایی است که برای یافتن یک مشکل کارآمد خواهند بود.

برای شرکتی که تلاش می‌کند به چیزی فراتر از تلفنهای هوشمند بیاندیشد بهترین بخش مراسم اخیر HTC گوشی Desire Eye محسوب می گردد. این تلفن هم مانند One E8 که پیش از این معرفی شده بود از امکاناتی کارآمد و پیشرو با قیمتی متوسط و قابل قبول برخوردار خواهد بود.

ابتکارات HTC در زمینه تولید تلفن همراه همچنان قدرتمند ظاهر می‌شوند، اما تلاش در جهت تبدیل قابلیت های این شرکت به ابزارهایی برای تولید محصولاتی در حوزه های جدید و حتی پلتفرمهای تازه مبتنی بر تلفن همراه زمان خواهد برد.

برای اینکه نمایش HTC قابل توجه به نظر برسد این شرکت باید با محصولاتی پا به عرصه بگذارد که میتوانند دغدغه های مشتریانی را برطرف نمایند که متفاوت از مانکن های حاضر در رویداد اخیرش زندگی می‌کنند. مسیر یکتا بودن با متفاوت بودن شروع می‌شود اما همانجا به پایان نمی رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • محمود
    محمود | ۲۰ مهر ۱۳۹۳

    حالا اگه همینو اپل تولید کرده بود، میشد خدای طرح، خدای کیفیت، تغییر سنت های عکاسی برای ابد و.... بس کنید بابا با این نوع مقاله ها. بشه دیگه

  • Dr.ImaN
    Dr.ImaN | ۱۹ مهر ۱۳۹۳

    من گفتم فوقش 50 دلار قیمتشه چه خبره دیگه والا..

  • mohsen player
    mohsen player | ۱۹ مهر ۱۳۹۳

    سلام
    بر خلاف نظر نویسنده معتقدم هدف از تولید محصولات متنوع باعث میشه اچ تی سی در صدر اخبار باشه حتی اگه این محصول خاصش فروش نکنه... این کمپانی خوب داره پیش ميره...کيه که اچ تی سی وان رو نشناسه...همین که این شرکت رو به عنوان سازنده محصولات با کیفیت در حد اپل تو اندرويد می دونن واسه اچ تی سی خیلی مهمه و تضمین می کنه که این شرکت پایدار بمونه... ضمنا اچ تی سی با تغییر دوربین اولتراپيکسل نشون داد که تعصبی روی عقایدش نداره و انقدر انعطاف پذیری داره که به نظر کاربر اهمیت بده... نو آوری تو ساخت گجت های جدید کارشایسته ايه که ال جي هم ازش استفاده میکنه ... اچ تی سی رو به رشده و به سادگی تسلیم بازار نمیشه... توجه داشته باشیم که جلوی طوفان سهمگین محصولات ارزان قیمت چینی با کیفیت میشه پیروز شد وگرنه نمیشه توزمینه قیمت با این شرکتها رقابت کرد... کاری که اپل به طور کامل و البته با داشتن پلاتفرم به هم پیوسته ادامه میده و میبینیم که فوقالعاده موفقه

  • bahram
    bahram | ۱۹ مهر ۱۳۹۳

    آقای قدرتی زاده خیلی خوش اومدید
    امیدوارم مطالب خوبی بنویسید و همیشه موفق باشید :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی