ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل و فیسبوک به کارمندان خود جهت انجماد تخمک های شان تسهیلات ارائه می دهند

آنچه اکنون می خوانیم و می شنویم شاید بیشتر شبیه برخی فیلم های علمی و تخیلی باشد، شرکت های بزرگی که به کارکنان زن خود مبالغی را به منظور انجماد تخمک هایشان می پردازند تا سبب ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۴ مهر ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۰

آنچه اکنون می خوانیم و می شنویم شاید بیشتر شبیه برخی فیلم های علمی و تخیلی باشد، شرکت های بزرگی که به کارکنان زن خود مبالغی را به منظور انجماد تخمک هایشان می پردازند تا سبب بهره وری بیشترشان در دوران اوج کاری شوند که این مسئله معنایی جز به تاخیر انداختن بچه دار شدن ندارد.

عمل یاد شده، دقیقا کاری است که دو شرکت بزرگ دره ی سیلیکون در حال انجام آن هستند تا این امکان را برای زنان فراهم بیاورند که بهترین سال های عمرشان را صرف کار خود کرده و در آن پیشرفت نمایند. فیسبوک و اپل، هر دو هزینه انجماد تخمک ها را به عهده می گیرند، مبلغی نزدیک به 20 هزار دلار برای هر کارمند. براساس گزارش های منابع مختلف، فیسبوک این سیاست را از امسال پیاده می کند در حالی که کارمندان اپل باید تا اوایل سال 2015 منتظر بمانند.

هزینه انجماد تخمک ها تقریبا 20 هزار دلار است.

انجماد تخمک، به عنوان یک فرآیند انتخابی، هنوز هم رویکردی جدید محسوب می شود که اولین بار در سال 1986 از آن استفاده شد. چنین فرآیندی، به یک فرد بالغ اجازه می دهد که حتی پس از دوران اصلی و کم خطر باروری خود (20 تا 35 سالگی) هم بتواند صاحب فرزند شود.

به طور کلی، فرآیند انجماد تخمک، زمانی انجام می شود که زنان در دوران اوج بلوغ تخمک ها هستند و انجام این عمل تقریبا 10 الی 20 دقیقه طول خواهد کشید و بسته به فرد، می توان 0 الی 45 تخمک را کِشت کرد.

سپس، جایگاه سلول های جنسی درون کلینیک باروری خواهد بود تا زمانی که مورد استفاده قرار بگیرند. بسته به نوع انجماد، تخمک ها می توانند تا حداکثر 10 سال زنده بمانند.

این تکنولوژی چندان قابل اعتماد نبوده و تجربی در نظر گرفته شده است. همچنین، هزینه های گزاف آن یکی دیگر از معضلاتی است که باعث می شود کمتر افرادی به فکر استفاده از آن باشند اما حمایت فیسبوک و اپل می تواند برای زنان بالغ در سنین پایین تر که خواهان انجام این فرآیند هستند کمک شایانی محسوب شود.

البته هدف از برنامه یادشده توسط شرکت های مذکور جلوگیری از افزایش نسل و باروری زنان نیست، بلکه آن ها تلاش می کنند تا به بانوان این فرصت را بدهند در سال های اوج جوانی شان به کاری که علاقه مند هستند و به آن اشتغال دارند بپردازند و در آن پیشرفت نمایند. سپس در سال های بعدی که فرصت بیشتری دارند، خانواده را در اولویت قرار دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • کوروش
    کوروش | ۲۶ آذر ۱۳۹۳

    باروری هم سن خاص خودش رو داره .یعنی این که بعد از یه سنی دیگه ارزشی نداره حالا شما بیا تا 40 سالگی هم کار کن بعد برو با این روش بچه دار شو میخوای چه کار این باروری رو باید انداخت دور

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی