ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خانه های ساکنین آلمان با سرورهای مرتبط به خدمات Cloud گرم می شود

زمستان در راه است و این بدان معناست که باید علاوه بر هزینه های معمول هزینه ی انرژی مصرفی برای گرمایش محل سکونت خود را نیز متقبل شوید، مگر اینکه ترجیح بدهید خانه یا دفتر ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۵ آبان ۱۳۹۳ | ۱۱:۳۳

زمستان در راه است و این بدان معناست که باید علاوه بر هزینه های معمول هزینه ی انرژی مصرفی برای گرمایش محل سکونت خود را نیز متقبل شوید، مگر اینکه ترجیح بدهید خانه یا دفتر کار خود را با کابینتی پر از سرورها و گرمایی که آنها تولید می کنند به دمایی مناسب و مطبوع برسانید. امری که اکنون برای ساکنین کشور آلمان امکان پذیر شده است.

Cloud&Heat (پردازش ابری و گرما) کمپانی است که در زمینه ی سرویسهای کلاود فعالیت دارد و اخیراً اعلام کرده حاضر است سرورهایش را در خانه ی افراد عادی قرار دهد تا آنها بتوانند به صورت رایگان گرمایش لازم برای منازل خود را تامین کنند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

به صورت معمول سرورها حجم انبوهی از گرما را تولید می کنند و شرکتهایی که در رابطه با خدمات و سرویس های ابری فعالیت دارند لازم است برای خنک سازی آنها هزینه ی نسبتاً قابل توجهی را بپردازند، بر مبنای ایده ی Cloud&Heat این کمپانی قادر خواهد بود در هزینه ی نگهداری و خنک سازی سرورهایش صرفه جویی نماید.

پیش از این شرکت Qarnot در فرانسه نیز برنامه ی مشابهی را مطرح کرده بود اما Datacenter Dynamics در گزارشی آورده است Cloud&Heat بسیار به اجرایی کردن این طرح نزدیک بوده و آن را کاملاً از وضعیت مفهومی خارج نموده است.

بر اساس آنچه Cloud&Heat در تبلیغاتش بیان کرده است مشتریان هزینه ای را بری نصب کابینتی که سرورها در درون آن قرار خواهند گرفت می پردازند و پس از آن شرکت مذکور متعهد می شود هزینه های مرتبط به برق مصرفی و همینطور اینترنت کامپیوترهای خدمات دهنده ی خود را بر عهده بگیرد در حالیکه خانه ی متقاضیان به صورت رایگان و با حرارت تولید شده توسط سرورها گرم خواهد شد.

در صورتیکه سرورهای مذکور در زمانی که نیاز به انرژی گرمایی وجود ندارد مشغول پردازش های سنگین شوند از این انرژی برای گرم کردن آب و ذخیره سازی آن در مخزن ویژه یی که در نظر گرفته شده است بهره برداری خواهد شد.

یکی از بحث هایی که در مورد این شیوه مطرح شده بحث امنیت است، زیرا داده های افراد مختلف می تواند بدون هیچ محافظتی در خانه ی فردی عادی قرار گیرد. اما Cloud&Heat در دفاع از ایده اش می گوید از آنجایی که تمام داده ها رمزنگاری می شود و کابینتی که سرورها در درون آن قرار دارد فقط توسط کارمندان این شرکت قابل بازگشایی است نباید مشکل خاصی پدید بیاید.

نظر شما چیست؟ آیا این شیوه از تامین گرمایش مکان های مسکونی می تواند موثر باشد یا با شکست مواجه خواهد شد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • رامین
    رامین | ۲۷ آبان ۱۳۹۳

    اصلا روش کاملی نیست. امنیت دسترسی به اطلاعات شاید تا حدی تامین شده باشه ولی امنیت خونه چی؟ امنیت فیزیکی ساختمان های دیتاسنتر ها رو نمیشه با امنیت فیزیکی خونه ها یکی دونست. اصلا خیلی فرق داره... چطوری راضی شدن همچین کاری بکنن !!

  • كاوه
    كاوه | ۲۵ آبان ۱۳۹۳

    ایده جالبیه اما فکر میکنم تولید گرما(آبِ گرم) در مبدا و انتقالش به خانه ها منتقی تر باشه .

    • mahdy
      mahdy | ۲۲ مهر ۱۳۹۴

      ایده خیلی خوبیه ، اما وقتی هوا گرم شد چی باز میخواد برای اون خانه ها کولر بزاره ؟

  • amir hosein
    amir hosein | ۲۵ آبان ۱۳۹۳

    ایرانی:سلام بخاری خونتون قیمتش چنده؟
    آلمانی:هیچی 100هزار€
    ایرانی:خوش به حالتون بخاری ما 500هزار تومنه
    پول گاز براتون چقدر میاد؟
    آلمانی:اولا برقیه ثانیا پول برقشم رایگانه تازه اینترنت مجانی هم داره
    ایرانی:...... ........ .........
    المانی:بی ادب نباش!!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی