ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هکرها کامپیوترها و شبکه استودیوی Sony Pictures را از کار انداختند

امروز کارمندان استودیوی Sony Pictures زمانی که قصد داشتند به کامپیوترهای خود در مقر این شرکت لاگین نمایند با یک تصویر بسیار عجیب مواجه شدند. گفته شده است از بعدازظهر روز گذشته کامپیوترهای موجود در ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۴ آذر ۱۳۹۳ | ۰۹:۳۵

امروز کارمندان استودیوی Sony Pictures زمانی که قصد داشتند به کامپیوترهای خود در مقر این شرکت لاگین نمایند با یک تصویر بسیار عجیب مواجه شدند. گفته شده است از بعدازظهر روز گذشته کامپیوترهای موجود در این کمپانی به صورت کامل غیر قابل استفاده شده و تصویری از یک اسکلت به همراه مجموعه ای از آدرس های اینترنتی و یک پیغام تهدید آمیز از گروه هکری موسوم به #GOP را نمایش می دهند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

علاوه بر اتفاق یاد شده بسیاری از اشتراک های توییتر سونی نیز دچار وضعیتی مشابه گشته اند و پیغام هایی مانند آنچه در تصویر پیش تر ذکر شده وجود داشت را توییت کرده اند، هر چند به نظر می آید سونی مجدداً کنترل اشتراک های مورد بحث را در دست گرفته است.

hacked-by-gop-sony-pictures-starship-troopers.0

کارمندان استودیوی سونی در گزارش های اولیه ی مرتبط اعلام کرده اند که زمان بیشتری نیاز دارند تا بتوانند کامپیوترهای هک شده را به حالت اولیه برگردانده و آنها را قابل استفاده نمایند.

گروه هکری که این حمله را ترتیب داده گفته می شود که توانسته اسناد بسیار حساسی را از Sony Pictures به سرقت ببرد و تعدادی از آنها را با این کمپانی در URL هایی که در تصویر لاگین کامپیوترهای این شرکت نمایش داده می شوند و با فرمت .zip به اشتراک گذاشته است. هکرها سونی را تهدید کرده اند تا در صورتیکه به درخواست های آنها پاسخ مساعد ندهد این اسناد را به صورت عمومی منتشر خواهند کرد، هر چند که هنوز درخواست به خصوصی از جانب آنها مطرح نشده است.

شواهد نشان می دهند گروه #GOP توانسته تعداد زیادی فایل MP3، پادکست، فایل های حاوی پسورد کاربران و اطلاعات مرتبط به تعداد زیادی اشتراک توییتر را از سونی سرقت نماید.

از سوی دیگر سونی نیز در برگرداندن وضعیت استودیوش به حالت عادی و خارج کردن سیستم هایش از حالت کرش با مشکل جدی مواجه شده است. کارمندان این شرکت می گویند قادر به ارسال ایمیل، استفاده از کامپیوترها و پاسخگویی به تلفن ها نیستند و یکی از آنها به وب سایت Deadline گفته: "شبکه ی ما به صورت کامل از کار افتاده و همه چیز فلج شده است".

سونی هنوز توضیحات خاصی ارائه نکرده و به ذکر این موضوع که تحقیقات بیشتری را باید انجام دهد بسنده نموده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • mehdi
    mehdi | ۵ آذر ۱۳۹۳

    خلی بد شد مطمینن امنیت شبکه سونی ضعیف نیست سونی تا حدودی باید همکاری کنه و گرنه واسه این هکرا هک کردن سرور های گوگلم اونقدرا فکر نکنم سخت باشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی