ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ولوو و معرفی کلاه ایمنی هوشمند برای دوچرخه سواران [تماشا کنید]

فرقی نمی کند سوار بر دوچرخه باشید یا در حال راندن یک خودرو در هر دو حالت ایمنی جاده بحث بسیار مهمی محسوب می شود. در همین راستا شرکت های زیادی سعی کرده اند تا ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳۰ آذر ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

فرقی نمی کند سوار بر دوچرخه باشید یا در حال راندن یک خودرو در هر دو حالت ایمنی جاده بحث بسیار مهمی محسوب می شود. در همین راستا شرکت های زیادی سعی کرده اند تا مفهوم جاده های هوشمند را واقعیت بخشند و آن را به شکلی در طراحی خودرهای آینده ی خود نیز پیاده سازی نمایند ولی در مورد دوچرخه سواران و ایمنی آنها تلاش به خصوصی صورت نگرفته و حالا ولوو قصد دارد با یک کلاه ایمنی ویژه شرایط را در این زمینه نیز تغییر دهد.

کلاه ایمنی مورد بحث که دو شرکت POC (برند فعال در زمینه ی تولید محصولات ورشی) و اریکسون نقش مهمی در تولید آن داشته اند بر مبنای اپلیکیشن Strava که در بین دوچرخه سواران بسیار محبوب است کار می کند. اپ مذکور ابتدا محل استقرار فیزیکی شما را با سرویس ابری پیاده سازی شده توسط ولوو به اشتراک می گذارد و از این طریق خودرهای تولیدی این کمپانی می توانند حضور شما را در جاده به راحتی تشخیص دهند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس ایده ی مفهومی ولوو اپلیکیشن Strava از محل استقرار سایر خودروها نیز آگاه است و رانندگان آنها در صورتیکه یک دوچرخه سوار در نزدیکیشان باشد (حتی اگر در دید آنها نباشد یا در یک نقطه کور نسبت به خودروشان قرار داشته باشد) از حضور او آگاه شده و ملزم می شوند با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

کلاهی که دوچرخه سوار به سر دارد نیز دارای چراغ های هشداریست که وقتی احتمال داده شود ممکن است وی در یک تقاطع با اتومبیلی برخورد داشته باشد به او از طریق روشن و خاموش شدن هشدار می دهند.

البته این طرح مفهومی بی نقص نیست و چالش ها و پرسش هایی جدی را پیش رو دارد، برای مثال با توجه به متکی بودن آن به یک سرویس خدمات ابری و اپلیکیشن موبایل آیا سرعت اطلاع رسانی به رانندگان و دوچرخه سواران به قدر کافی سریع خواهد بود؟  و از سوی دیگر آیا این افراد چنین هشدارهایی را مورد توجه قرار خواهند داد و یا خیر؟

با همه ی این تفاسیر ولوو کماکان اولین کمپانی به حساب می آید که ایده ای را در زمینه ی جاده های هوشمند و برای ایمنی دوچرخه سواران مطرح کرده و با توجه به سابقه ی موفق و طولانی این شرکت در زمینه ی پیاده سازی راه حل های ایمنی در خودروسازی می توان امیدوار بود در آینده ای نه چندان دور شیوه های ارائه شده فعلی به شکلی بسیار مطلوب تر و کاراتر بسط و توسعه یابند.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Volvo-s-bike-helmet-concept-alerts-riders-and-drivers-to-each-other.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • iPooya
    iPooya | ۳۰ آذر ۱۳۹۳

    سلام دوستان دیشب یه لومیا 730 گرفتم واقعا عالی و شیک ...
    همه نرم افزار های معروف هم تو استورش هست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی