ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل و ساخت خودروی بدون راننده؛ آیا محصول انقلابی بعدی در راه است؟

همگان می دانیم که در آینده ای نزدیک شاهد تحولات عظیمی در حوزه تکنولوژی و بخصوص خودرو های بدون راننده خواهیم بود. خودرو های خودران به نقل از سازندگان بزرگ این صنعت، تا سال ۲۰۲۰ ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

همگان می دانیم که در آینده ای نزدیک شاهد تحولات عظیمی در حوزه تکنولوژی و بخصوص خودرو های بدون راننده خواهیم بود. خودرو های خودران به نقل از سازندگان بزرگ این صنعت، تا سال ۲۰۲۰ به بازار کشور های توسعه یافته راه می یابند.

شاید باور کردنش اندکی سخت باشد ولی به نظر می رسد با ارزش ترین برند جهان نیز تمایلی به عقب ماندن از این قافله ندارد. طبق گزارشات Bay Area، ون های مشکی رنگ متعددی که به اپل تعلق دارند در حال رفت آمد در سان فرانسیسکو دیده شده اند. تا اینجا هیچ مشکلی وجود ندارد اما زمانی که دوربینی عجیب بر روی سقف این خودرو ها مشاهده می کنیم، این ایده در ذهن ایجاد می شود که اهالی کوپرتینو نیز در حال توسعه دادن خودروی بدون راننده ی خود هستند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این وسائل نقلیه همچنین در محله بروکلین شهر نیویورک دیده شده اند؛ ایده ی دیگر به جز خودروی بدون راننده این است که اپل تلاش دارد تا رقیبی برای سرویس Street View ی گوگل عرضه کند. البته بسیاری از متخصصین این حوزه بر این باورند که دوربین مذکور جهت تصویر برداری از خیابان ها استفاده ای نداشته و این خودرو ها نمونه ای اولیه از محصول جدید اپل هستند.

می توانید ویدئوی مربوط به این ون ها را در زیر تماشا کنید.

از خودران بودن این خودرو ها اطمینان وجود دارد اما ورود اپل به حوزه ی اتومبیل ها اندکی عجیب به نظر می رسد. به احتمال زیاد به جز دوربین،‌ سنسورها و اجزای رباتیک ساده ای که دیدیم، بیشتر جادو در زمینه نرم افزار هدایت کننده این خودرو ها اتفاق خواهد افتاد؛ بخشی که اپل با سادگی مثال زدنی اش در طراحی، از رقبا جلو می زند.

Phil Schiller قبلاً و در جریان دادگاه های دعوای پتنتی شرکت متبوعش با سامسونگ، در مورد اشتیاق اپل به حضور در صنعت خودرو حتی پیش از تولید آیفون حرف هایی را بیان کرده بود. کمپانی مذکور همچنین صدها پتنت در خصوص اجزای خودروها و نرم افزار های به کار رفته در آنها را قبلاً به ثبت رسانده و در اختیار دارد.

ون هایی که در شهر نیویورک و سان فرانسیسکو دیده شده اند، دارای لوگوی اپل نیستند. زمانی هم که از افرادی که در نقش راننده بر روی صندلی نشسته اند پرسیده شد چکار می کنند، سکوت اختیار کردند و پاسخ مشخصی را به زبان نیاورند.

سوابق موجود از اتومبیل ها در سازمان ثبت وسایل حمل و نقل موتوری (DMV) نشانگر این موضوعند که خودروها متعلق به کمپانی اپل هستند. همچنین این احتمال وجود دارد که دستگاه نصب شده بر روی خودروهای مذکور، راهکاری از سوی کوپرتینویی ها باشند تا تمام اتومبیل ها را خودران نمایند؛ و به یقین تنها کسی که فعلاً کامل ترین اطلاعات را در این زمینه دارد، تیم کوک است.

شش کمپانی در ایالات متحده مجوز امتحان خودروهای بدون راننده را دارند که نام اپل در میانشان دیده نمی شود و این احتمال وجود دارد که آنها همکاری خود را با شرکتی که این مجوز را داراست شروع کرده باشند. اگرچه سخنگویان اپل حاضر به اظهار نظر در خصوص کاربرد این خودروها نشده اند، ولی گمان می رود CarPlay (پلتفرم ویژه ی مبتنی بر موبایل اپل برای خودروها) در آینده به روز رسانی بسیار کاملی را دریافت خواهد نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • بهرام
    بهرام | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴

    منتظر اتومبيل خوران پرايد در خيابانهاي تهران به عنوان سلاح گرم باشيم. با وجود اين سلاح ارزشمند ديگر نيازي به موشكهاي شهاب نداريم فقط بايد مراقب باشيم اين سلاح مخرب به دست دشمنان تكفيري نيفتد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی