ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سوار بر بلندترین ترن هوایی دنیا [تماشا کنید]

اگر تازه شام خود را صرف کرده اید، بهتر است به این ویدئو نگاه نکنید. در این فیلم کوتاه، روی یکی از صندلی های بلندترین ترن هوایی ساخته شده در دنیا خواهید نشست که Fury ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۱:۰۰

اگر تازه شام خود را صرف کرده اید، بهتر است به این ویدئو نگاه نکنید. در این فیلم کوتاه، روی یکی از صندلی های بلندترین ترن هوایی ساخته شده در دنیا خواهید نشست که Fury 325 نام دارد و قرار است که در پارکی واقع در شارلوت کارولینای شمالی آمریکا نصب شود.

اما برای آنکه بیشتر در مورد این ترن هوایی بدانیم عنوان آن (giga Coaster) را در ویکی پدیا جستجو کردیم که به این اطلاعات رسیدیم: این ترن ها ارتفاعی بین 91 الی 122 متر دارند و در مسیر حرکت آنها یک دایره کامل را طی می کنند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

Fury 325 در اولین سربالایی اش به ارتفاع 99 متری می رسد و سپس، خود وسیله که 32 نفر ظرفیت دارد با زاویه 81 درجه به سمت پایین سرازیر می شود. این ترن فراز و فرودهای متعددی را پشت سر گذاشته و با سرعت های باور نکردنی انحناهای مختلف ایجاد شده در مسیر را طی می کند.

سرعت ترن مورد بحث در حدود 95 مایل بر ساعت است و کل مسیر 2 کیلومتری آن در سه دقیقه و نیم طی می شود. تا پیش از ساخته شدن این مجموعه، عنوان بلندترین ترن هوایی دنیا در اختیار Steel Dragon 2000 در ژاپن بود که تا ارتفاع 96 متری بالا می رفت و سرعت آن برابر با 95 مایل بر ساعت بود.

توجه: ویدئو فاقد صداست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • Ghazanfar Didindipour
    Ghazanfar Didindipour | ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

    می‌خوام :X

  • TROOL
    TROOL | ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی