ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین 7450 دلاری لایکا برای علاقمندان به عکس های سیاه و سفید معرفی شد

اگر قصد خرید دوربین جدید لایکا به نام M Monochrom را دارید بهتر است که از فروشنده سوال کنید این دستگاه چه قابلیت هایی را ندارد. کمپانی لیکا این محصول را نخستین بار سه سال ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

اگر قصد خرید دوربین جدید لایکا به نام M Monochrom را دارید بهتر است که از فروشنده سوال کنید این دستگاه چه قابلیت هایی را ندارد. کمپانی لیکا این محصول را نخستین بار سه سال پیش رونمایی کرد و در آن زمان قیمت 7950 دلاری تعیین شده برای آن بسیاری را از خریدش منصرف کرد چراکه تنها می توانست عکس های سیاه و سفید بگیرد.

در مقابل، لایکا به این گروه از کاربران ناامید وعده داد که می توانند با استفاده از دوربین مذکور عکس هایی شارپ با حس و ظاهر دوربین های فیلم برداری بگیرند.

اما این ایده نتوانست به جذب مخاطبان و در نهایت خریدارن بیشتر برای M Monochrome بیانجامد و همین مساله لایکا را بر آن داشت تا مدل تازه ای از آن را تحت عنوان Type 246 عرضه کند.

محصول تازه امکاناتی داشت که دوربین اصلی فاقد آنها بود و در عین حال امکان فیلمبرداری با کیفیت اچ دی و همچنین بررسی زنده تصاویر در حال گرفته شدن را برای کاربران خود به ارمغان می آورد.

چنانچه تمایل دارید بیشتر با امکانات این دوربین آشنا شوید در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

همین امر قابلیت های دستگاه را فراتر از گرفتن عکس خواهد برد و در کنار این موضوع، نحوه عکسبرداری کاربرانش را نیز متحول می کند.

اما چه دلیلی دارد که به جای یکی از دوربین های رنگی معمولی این برند، به سراغ Monochrom با چنین برچسب قیمتی بروید؟ کمپانی سازنده وعده داده که تصاویر گرفته شده با استفاده از این دستگاه تونالیته خود را حفظ می کنند و این مساله ایست که با استفاده از دوربین های معمولی یا پس از پردازش عکس ها از طریق فیلترهای نرم افزاری تضعیف شده یا به کلی از میان می رود.

کمپانی سازنده همچنین وعده داده که در زمان عکس برداری با حساسیت ISO بالاتر از طریق این دوربین، تصاویر دانه های بیشتری خواهند داشت و در نتیجه بیشتر شبیه به فیلم به نظر می آیند.

IMG_4189-Edit-766483

لیکا برای ترغیب بیشتر عکاسان به خرید این دوربین تغییرات تازه ای را نسبت به مدل قبلی در آن ایجاد کرده است و برای نمونه یک حسگر 24 مگاپیکسلی برایش در نظر گرفته که در نسخه قبلی از نوع 18 مگاپیکسلی بود.

علاوه بر این، ابعاد نمایشگر دستگاه نیز بزرگ تر شده و تراکم پیکسلی اش از 2.5 اینچ با 230 هزار پیکسل به 3 اینچ با 921 هزار پیکسل افزایش یافته است و لایکا مدعی شده که هیچکدام از این موارد باعث کندی عملکرد دوربین نخواهند شد.

دو گیگابایت بافر و پردازنده Maestro برای این دوربین سیاه و سفید در نظر گرفته شده که طبق گفته شرکت سازنده اش سرعت آن را به سه برابر مدل قبلی اش می رساند.

Leica-back.0

با استفاده از این دوربین می توان فیلم هایی با رزلوشن 1080p و نرخ 24 یا 25 فریم بر ثانیه را ضبط کرد. لایکا مشخص نکرده که این دوربین مجموعا چه مدت زمانی را می تواند فیلم بگیرد اما مدل قبلی این محصول به نام Type M 240 قادر است تا 4 گیگابایت فیلم (معادل 29 دقیقه) را ضبط کند.

این شرکت در یک ویدئوی تبلیغاتی که با کمک رنگر اکسلسون عکاس معروف تهیه کرده عملکرد دستگاه را به نمایش گذاشته که در ادامه توجه شما را به آن جلب می کنیم.

اما مساله ای که در نسخه جدید این دوربین هنوز هم تغییر نکرده قیمت آن است که پس از عرضه در فروشگاه ها (در تاریخ 17 اردیبهشت ماه) در حدود 7450 دلار آب خواهد خورد.

البته این رقم اندکی از بهای تعیین شده برای مدل قبلی اش پایین تر است اما اگر در بازار به دنبال یکی از دوربین های لایکا هستید باید بگوییم که این میزان رقم بسیار کمی محسوب می شود.

در این قسمت می توانید نگاهی داشته باشید به برخی از عکس هایی که اکسلسون در یک بازه زمانی 80 ساعته از طریق این دوربین گرفته است.

L1000085.0

L1000088__ISO12500.0

L1000938.0

L1002417-2.0

L1002999-3.0

L1003520.0

L1004321.0

L1004432.0

L1004567.0

L1004669.0

L1004950.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • کلکسیونر
    کلکسیونر | ۱۴ دی ۱۳۹۴

    سلام تا عکاس با لایکا عکس ندازه معنی لایکا رو نمیفهمه و همینطور عکاسی به نظر من یه کامپکت معمولیش از حرفه ای ترین دوربین کنون یا نیکون بهتره لایکا افسانه هست و هیچ چیز باهاش برابری نمیکنه دل خودمونو نباید به کنون و نیکون یا... خوش کنیم فقط لایکا دوربینهای دیگه از 200 هزار تا 20 میلیون همه عکس میندازن و برنامه هاشون بالا پایینه وای لایکا تکنولزی واقعی داره کافی نمونه عکساهشو ببینید متوجه میشید چی میگم

  • مهدی
    مهدی | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    Canon 5D III - 2,800$
    24-105mm - 999$
    85mm - 1,999$
    70-300mm - 1,349$

    یه چیزی هم اضاف میاری

  • _Alish_
    _Alish_ | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    با همین قیمت کلی دوربین خوب آدم میتونه بخره! واسه سیاه سفید کردنشم تهش با فتوشاپ یه کاریش میکنیم دیگه!
    چه خبره آخه؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی