ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا اپل سرویس موسیقی خود را به شکل رایگان در اختیار کاربران می گذارد؟

این روزها بر کسی پوشیده نیست که اپل به زودی قصد پرده برداری از سرویس استریم موسیقی خود را دارد؛ برخی نیز بر این باورند که تاریخ معرفی سرویس موسیقی این شرکت، همزمان با کنفرانس ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

این روزها بر کسی پوشیده نیست که اپل به زودی قصد پرده برداری از سرویس استریم موسیقی خود را دارد؛ برخی نیز بر این باورند که تاریخ معرفی سرویس موسیقی این شرکت، همزمان با کنفرانس توسعه دهندگان این کمپانی خواهد بود که در ماه ژوئن برگزار می گردد.

موضوعی که همچنان روشن نیست، رایگان و یا هزینه بر بودن سرویس مذکور است. اگرچه معمولا لغت «رایگان» جایی در دایره کلمات مدیران شرکت ساکن کوپرتینو ندارد و پیشتر نیز به شکل گسترده شایع شده بود که سرویس یاد شده هزینه ماهانه ۸ دلاری خواهد داشت، اما بر اساس شایعه ای جدید که ReCode آن را تایید می کند، اپل تمایل دارد تا برای مدتی سرویس موسیقی خود را به شکل رایگان در اختیار کاربران گذاشته و یا دست کم، حالتی رایگان و هزینه بر را با یکدیگر ادغام نماید. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس گزارش ReCode، روش های پیشنهادی اپل شامل یک دوره آزمایشی و رایگان از یک تا ۳ ماه، به همراه یک سرویس دیگر به نام SoundCloud خواهد بود. در ساندکلاود، هنرمندان می توانند آثار خود را برای کابرانی که از اشتراک ماهانه و هزینه بر استفاده نمی کنند، آپلود نمایند. از طرف دیگر سرویس استریم موسیقی اپل شامل iTunes Radio خواهد شد که پلی لیست های آن نیز توسط افراد دیگر طراحی و تنظیم گشته اند.

آنگونه که پیداست، اپل اعتقاد دارد که عرضه سرویس های رایگان و نامحدود موسیقی، نظیر اسپاتیفای و یا پاندورا و ارائه تبلیغات در لا به لای پخش موسیقی، به اندازه کافی پولساز نیست. از سوی دیگر چنین طرحی، کاربران را از پرداخت مبلغ اشتراک و گوش فرا دادن به موسیقی بدون دخالت آگهی دور نگه می دارد.

کمیسیون تجارت فدرال از طرف دیگر کشمکش هایی با اپل در خصوص انشار انحصاری آثار برخی از هنرمندان داشته است؛ اکنون صرفا یک ماه و اندی باید منتظر ماند و دید که نتیجه چه خواهد بود و کدام یک از شایعات به حقیقت خواهند پیوست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • عرفـــان
    عرفـــان | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    آره بابا معلومه که رایگان میده
    .
    .
    .
    الکی مثلا اپل به رفاه مشتری‌هاش بیشتر از درامدش اهمیت میده :D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی