ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مهندس ارشد توسعه پروژه Ara، گوگل را ترک کرد

بخش تکنولوژی و پروژه های پیشرفته گوگل که آن را با نام اختصار ATAP نیز می شناسیم، میزبان طرح و ایده های عجیب بی شماریست و تلاش می کند ایده های ناب را تجاری کند. ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

بخش تکنولوژی و پروژه های پیشرفته گوگل که آن را با نام اختصار ATAP نیز می شناسیم، میزبان طرح و ایده های عجیب بی شماریست و تلاش می کند ایده های ناب را تجاری کند. یکی از همان ایده های بزرگ، پروژه ی آرا یا همان اسمارت فون های ماژولار بوده اند که از دو سال پیش، توسعه آنها در مقر ATAP در گوگل، آغاز شده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در روزهای گذشته برایتان نوشتیم که چگونه گوگل در حاشیه مراسم I/O، برای اولین بار یک اسمارت فون اندرویدی بر مبنای پروژه آرا را در مقابل خبرنگاران سرهم بندی و اسمبل نمود و سپس آن را روشن کرد.

تحلیلگران باور دارند که این پروژه یا به شکل کلی از هم پاشیده می شود و یا می تواند به موفقیت های بزرگی دست پیدا کند و هیچ حد متوسطی برای آن وجود نخواهد داشت. از سوی دیگر، اکنون از شروع به کار پروژه ی مذکور در ATAP بیش از دو سال می گذرد و مهلت رسیدن این موبایل ها به بهره برداری، در خود گوگل نیز از موعد مقرر رد شده است. ATAP اخیرا تلاش می کرد تا با افزودن مهندسان و نیروهای تازه به این بخش، پروسه توسعه را سرعت دهد؛ همین موضوع، باعث شده تا مهندس ارشد این پروژه به نام آقای Paul Eremenko، تصمیم به ترک آن گرفته و با گوگل خداحافظی کند.

امروز به شکل رسمی اعلام شد که Eremenko از گوگل جدا شده، به کمپانی هوانوردی ایرباس پیوسته و در آن کمپانی مسئولیت «مرکز نوآوری» را در اختیار گرفته است. جالب اینکه اخیرا شرکت های حمل و نقل، نظیر فورد تلاش می کنند تا به سوی دره سیلیکون آمده و مهندسان برتر را برای توسعه محصولاتی هوشمند، جذب کرده و دفتری نیز در شهر Palo Alto تاسیس نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • JimLi
    JimLi | ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

    من میگم این طرح بالاخره باید عملی شه
    یعنی همیشه که اینجوری نمیمونه ده سال دیگه باید گوشیا یه فرقی با الانشون داشته باشن نه فقط تو نازکی و پردازنده

  • TROOL
    TROOL | ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

    حیف شد

  • آقای استیون "کاپیتان" جرارد
    آقای استیون "کاپیتان" جرارد | ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

    فکر میکنم خود گوگل هم از طرف بقیه شرکت های سازنده گوشی تحت فشار باشه واسه توسعه این پروژه.
    پروژه آرا فقط سود خالص واسه کمپانی های سازنده سخت افزار مثل کوالکامه.
    حالا دیگه فکر کنید واسه سونی و اچ تی سی که همینطوری هم پرچمداراشون فروش زیاد خوبی ندارن، از طرف خودی یه رقیب بزرگ واسشون پیدا بشه

    • sadegh
      sadegh | ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

      البته سنسورهای دوربین سونی فروش خوبی داره و شاید براش خوب باشه این پروژه...

مطالب پیشنهادی