ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در مورد قابلیت های iOS ۹ تا امروز چه می دانیم؟

روز به روز به تاریخ برگزاری کنفرانس WWDC اپل نزدیک تر می شویم و می دانیم تا رونمایی از نسخه بعدی iOS زمان زیادی باقی نمانده است. هرچند نهمین نسل از سیستم عامل موبایل اپل ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

روز به روز به تاریخ برگزاری کنفرانس WWDC اپل نزدیک تر می شویم و می دانیم تا رونمایی از نسخه بعدی iOS زمان زیادی باقی نمانده است.

هرچند نهمین نسل از سیستم عامل موبایل اپل در بسیاری از زمینه ها یادآور نسخه هشتم خواهد بود، اما دربرگیرنده تغییرات و بهبودهایی هم هست که از آن جمله می توان به امواج سینوسی به نمایش درآمده در محیط Siri اشاره کرد که از این به بعد همانند نسخه اپل واچ رنگی خواهند بود. فونت نسخه جدید نیز به «سان فرانسیسکو» تغییر خواهد کرد که پیش از این در اپل واچ استفاده شده بود.

عمده ترین بهبودهای iOS بعدی اما بر روی پایداری این نسخه متمرکز شده اند. همانطور که پیش از این نیز گفته بودیم اپل قصد دارد در iOS 9 تجربه روان تر و سریع تری را به کاربران خود ارائه دهد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تغییرات یاد شده تنها به رفع باگ و بهبود پایداری محدود نبوده و قابلیت های تازه ای را نیز در این نسخه شاهد خواهیم بود که از جمله آن ها می توان به امکان مسیریابی توسط نقشه اپل برای وسائل نقلیه عمومی اشاره کرد. چنین قابلیتی کاربر را قادر می سازد تا با استفاده از اپلیکیشن یاد شده به جدول زمان بندی و مسیرهای حرکت اتوبوس ها، مترو و قطارهای شهری دسترسی داشته باشد.

قابلیت یاد شده در ابتدا قرار است برای کاربران ساکن در چین، سانفرانسیسکو، نیویورک، تورنتو، لندن، برلین و پاریس ارائه گردد و اپل مشغول اضافه کردن شهرهای دیگری همچون بوستون و توکیو نیز هست.

تصاویر ویترین مغازه ها نیز در اپلیکیشن نقشه توسط خود اهالی کوپرتینو در حال تهیه است تا با عکس های فعلی که از Yelp به عاریت گرفته شده اند جایگزین گردد. قابلیت تازه دیگری که به نقشه اضافه خواهد شد نیز Browse Around Me نام دارد که به معرفی کسب و کار های محلی اطراف کاربر خواهد پرداخت.

نسخه بعدی پلتفرم اپل همچنین دارای رقیبی برای Google Now خواهد بود که قرار است جایگیزین منوی کشویی فعلی Spotlight شود و امکاناتی مشابه سرویس گوگل از جمله اعلان های pop-up را در خود دارد که بر اساس مکان و اطلاعات موجود در تقویم کاربر ظاهر می گردند.

این بخش جدید که Proactive نام دارد همچنین الگوها و سلایق کاربر را مورد تحلیل قرار داده و بر اساس آن به پیشنهاد رستوران در ساعت های مناسب برای صرف ناهار و شام می پردازد.

برای درک بهتر قابلیت تحلیل الگوهای رفتاری کاربر در این نسخه از iOS مثالی برای شما می آوریم: فرض کنید هر روز ساعت ۱۰ صبح نیاز به اجرای اپلیکیشن خاصی داشته باشید، پس از چندبار تکرار این موضوع Proactive متوجه الگوی فوق شده و از آن به بعد راس ساعت، پیشنهاد اجرای نرم افزار مورد نظر را به کاربر خواهد داد.

از موارد فوق می توان نتیجه گرفت برخلاف Siri که در صورت درخواست کاربر وارد عمل می شد، Proactive بیشتر به پیش بینی نیازهای کاربر و ارائه پیشنهاد های لازم برای رفع آن می پردازد.

سرویس موسیقی اپل هم از دیگر بخش هایی است که در نسخه ۹ تعبیه شده و شامل سرویس استریم موسیقی و یک iTunes Radio بازبینی شده می گردد. رادیوی جدید از امکانات تازه ای همچون کانال های میزبانی شده توسط DJ ها و قابلیت رد کردن آهنگ به میزان نامحدود بهره می برد. لازم به ذکر است بر اساس شنیده ها قرار است این بخش در نسخه ۸.۴ از iOS نیز وجود داشته باشد.

اپلیکیشن جدید دیگری به نام Home نیز وجود دارد که قرار است قابلیت کنترل ابزارهای جانبی مبتنی بر HomeKit را در اختیار کاربر قرار دهد.

در نهایت نیز می توان به افزوده شدن قابلیت تقسیم صفحه به دو قسمت در مولتی تسکینگ اشاره نمود که به کاربران آیپد اجازه می دهد ۲ اپلیکیشن را بطور همزمان در کنار یکدیگر اجرا کرده و یا ۲ صفحه از یک اپلیکیشن را بطور توأمان در اختیار داشته باشند. گفته می شود این قابلیت در ابتدا برای آیپد ۱۲.۹ اینچی طراحی شده بود؛ دستگاهی که پیش از این، از شایعاتی مبنی بر ساخته شدنش خبر داده بودیم.

در ادامه می توانید تصاویری از قابلیت های یاد شده را مشاهده بفرمایید. قابلیت هایی که در کنفرانس WWDC ۲۰۱۵ اپل و در روز دوشنبه ۱۸ خرداد مصادف با ۸ ژوئن بطور رسمی معرفی و رونمایی خواهند شد.

Apple-will-switch-to-the-San-Francisco-font-for-iOS-9

Apple-iOS-9-to-bring-stability-and-new-features

Apples-new-streaming-music-service-will-be-pre-installed-on-iOS-9

Apple-Maps-will-include-transit-directions

Apple-iPad-users-will-enjoy-split-screen-multitasking

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • Fanless?
    Fanless? | ۱۷ خرداد ۱۳۹۴

    agha in harfaro vel kon.
    Digi in khabar doroste ke iOS 9 rootles hast?
    Yani gheire ghabele jailbreake?
    Pushesh bedid lotfan.

  • Erfan_Karimi
    Erfan_Karimi | ۱۶ خرداد ۱۳۹۴

    خوب میشه اگه بتونی برنامه هاتم با تاچ آیدی باز کنی مثل قفلش

  • aromin
    aromin | ۱۶ خرداد ۱۳۹۴

    @حامی اندروید
    شما میای مسائل اعتقادی رو تو سایت تکنولوژی مطرح میکنی
    خوب طبیاتا کسانی که معتقد به اعتقاد شما نیستند هم میان
    نظرات خودشون در عکس نظر شما مطرح می کنند... و اون موقع است که مشکلات بوجود میاد
    .

  • Google I/O 2015 = WWDC 2014
    Google I/O 2015 = WWDC 2014 | ۱۶ خرداد ۱۳۹۴

    هر كي فكر ميكنه سيستم عاملها ٩٥ طرصد رشد داشتند به همين نظر فقط منفي بده
    تكامل ٥ درصد هم نميشه گفت رسيدن ! اصلا نميشه روش درصد گذاشت چون زمان زيادي ازش نگذشته
    مگر اينكه مثلا بخواي روي كروكديل بگي ٩٩ درصد تكامل پيدا كرده ! شايد از نظر منطقي حرفش اينشكلي درست باشد چون ميشود علمي اثباتش كرد و چيزي كه نتواند با اثبات علمي پيش رود جزوي ميشود از خرافات و توهمات و ...

  • Google I/O 2015 = WWDC 2014
    Google I/O 2015 = WWDC 2014 | ۱۶ خرداد ۱۳۹۴

    به جاي منفي دادن جواب بدن هم خوبه
    البته جوابي كه ندارن بدهند
    فقط بلدند حرف بي پايه و اساس بزنند از رو هوا و بدون منطق و استدلال درست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی