ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیپد در iOS ۹ می تواند دو اپلیکیشن را به شکل همزمان نمایش دهد

از زمانی که مایکروسافت قابلیت دو قسمت شدن نمایشگر را در «حالت تبلت» برای ویندوز ۸ به نمایش کشید، انتظار می رفت که روزی بالاخره اپل نیز ویژگی مشابهی را به آیپد بیاورد؛ این اتفاق بالاخره ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۳:۵۱

از زمانی که مایکروسافت قابلیت دو قسمت شدن نمایشگر را در «حالت تبلت» برای ویندوز ۸ به نمایش کشید، انتظار می رفت که روزی بالاخره اپل نیز ویژگی مشابهی را به آیپد بیاورد؛ این اتفاق بالاخره امروز در WWDC رخ داد و اپل خبر از حضور دو اپلیکیشن به شکل همزمان در صفحه نمایش آیپد در iOS ۹ می دهد.

قابلیت دو قسمت شدن نمایشگر آیپد اکنون بر سه ویژگی تمرکز کرده است: SlideOver، تماشای دو اپ به شکل همزمان و همینطور تصویر در تصویر. با توجه به نمایش کریگ فدریگی و آنچه از دموی این قابلیت در WWDC دیدیم، می توان مشاهده کرد که اپل، از مایکروسافت و ایده هایش، الهام زیادی برای پیاده سازی این ویژگی در آیپد گرفته است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ابتدا اجازه دهید در خصوص قابلیت SlideOver توضیح دهیم؛ با دوبار کلیک کردن بر روی دکمه هوم، می توانید لیستی از اپ ها را مشاهده کرده و اپلیکیشن های مورد نظر خود را انتخاب کنید. اکنون یکی از اپلیکیشن هایی که انتخاب کرده اید در بخش سمت راست و گوشه ی تصویر قرار خواهد گرفت و صرفا کافیست تا انگشت خود را روی قسمت سمت راست نمایشگر بکشید تا اندازه ی بیشتری را به اپلیکیشن اختصاص دهید.

همین امر به شما اجازه می دهد تا با استفاده از انگشت خود، هر زمان که نیاز داشتید اپلیکیشن مورد نظر را فرا خوانده و اندازه ی بیشتری از نمایشگر را در اختیارش قرار دهید.

قابلیت Split View اما به کاربر اجازه می دهد تا دو اپلیکیشن را به شکل همزمان و کاملا فعال، در کنار هم داشته باشد. در این ویژگی می توانید با حالت کشیدن اپلیکیشن ها با چهار انگشت که قبلا نیز در آیپد دیده ایم، اپلیکیشنی که در هر بخش قرار گرفته شده را تغییر دهید. قابلیت تصویر در تصویر نیز به شما اجازه می دهد تا یک ویدیو را در گوشه ای نمایشگر تماشا کنید؛ قابلیتی که در سال ۲۰۱۵، چندان هم برای کاربران تازه نیست.

اصلی ترین مزیت یعنی Split View، صرفا در آیپد ایر ۲ قابل دسترس است و گفته می شود آیپد های قدیمی تر، به دلیل حافظه ی رم کمتری که دارند، صرفا قادر به اجرای یک اپلیکیشن هستند اما SlideOver و تصویر در تصویر در آیپد های قدیمی نیز قابل استفاده هستند.

Multitasking apple-wwdc-2015_1264.0 apple-wwdc-2015_1300.0 apple-wwdc-2015_1280.0 apple-wwdc-2015_1292.0 apple-wwdc-2015_1273.0 apple-wwdc-2015_1312.0 apple-wwdc-2015_1318.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (70 مورد)
  • ramin_eskandary
    ramin_eskandary | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

    واقعا اپل زحمت کشیده این قابلیتو اضاف کرده

    خسته نباشن...واقعا کاربرای اپل الان خیلی خوشحالا مثلا

    خدایا این شادیو ازشون نگیر...خخخخ

  • امیر
    امیر | ۱۹ خرداد ۱۳۹۴

    رقابت بین شرکت ها به نفع مشتری هست. الان اگه مایکروسافت کرتانا رو رو نمیکرد مطمئن باشید سیری و گوگل ناو دنبال پیشرفت بیشتر نبودن چون رقیبی نداشتن. از این جور مثال ها زیاده. استفاده از قابلیت های سایر سیستم عامل ها هیچ ایرادی نداره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی