ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با تاسیس Sidewalk Labs در پی ساده تر کردن زندگی شهری برای عموم است

به نظر می رسد گوگل قصد دارد در همه ی جوانب زندگی انسان ها حضوری موثر و چشم گیر داشته باشد و در همین راستا امروز غول دنیای جستجوهای اینترنتی خبر از ایجاد یک کمپانی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

به نظر می رسد گوگل قصد دارد در همه ی جوانب زندگی انسان ها حضوری موثر و چشم گیر داشته باشد و در همین راستا امروز غول دنیای جستجوهای اینترنتی خبر از ایجاد یک کمپانی مستقل تازه با عنوان Sidewalk Labs داده است.

لری پیج، مدیر عامل شرکت ساکن مانتین ویو، در توضیح مجموعه ی تازه تاسیس ذکر نموده که تمرکز اصلی آن بر روی ارتقا زندگی شهری برای عموم از طریق طراحی و توسعه تکنولوژی هایی خواهد بود که این شیوه زندگی را بهبود می بخشند و می توانند هزینه های مرتبط به آن را کاهش داده، راهکارهای بهتری برای حمل و نقل عمومی عرضه نمایند و یا مصرف انرژی را بهینه و کمتر کنند، ضمن اینکه مقر اصلی Sidewalk Labs فعلاً در شهر نیویورک بنا نهاده شده.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

پیج توضیح خاصی در مورد اینکه شرکت جدید آنها به چه صورت تلاش دارد زندگی شهری عموم را متحول نماید نداده است، ولی یادآور شده که برای اینکار اقدام به خرید، سرمایه گذاری و توسعه ی تکنولوژی های مختلفی خواهند کرد تا به اهدافشان دست یابند.

در بیانیه خبری مرتبطی که به دست رسانه ها رسیده نیز آمده "در حالیکه اپلیکیشن هایی به منظور آگاه سازی مردم از وضعیت ترافیکی خیابان ها پیاده سازی شده اند، یا ابزارهایی مشابه برای اطلاع از قیمت آپارتمان ها وجود دارند، بزرگترین مشکلاتی که ساکنین کلان شهر ها با آنها روبرو هستند، یعنی سیستم های حمل و نقل عمومی بهینه و کارآمد، کاهش هزینه های زندگی، کم نمودن مقدار مصرف انرژی و عملکرد بهتر سازمان ها و نهادها در اجرای قوانین، همگی نادیده گرفته شده و تکنولوژی برایشان راهکاری عرضه نکرده است."

مدیرعامل گوگل در پستی که بر روی اشتراک خود در Google+ نیز منتشر کرده، تاسیس این شرکت تحقیقاتی و ریسک های پیش روی آن را با "گوگل اکس" مورد قیاس قرار داده، نهادی که بازوی تحقیق و توسعه ی ساکنین مانتین ویو در دیدگاه ها و پروژه های آینده نگرانه با هدف بهبود زندگی بشری محسوب می شود.

ناگفته نماند ابر کمپانی برتر در زمینه ی جستجوهای اینترنتی نشان داده با منابع نامتناهی و سرمایه کلانش هراسی از هدف گذاری های بلند مدت و بسیار دور از دسترس همانند Project Loon نداشته و ندارد و ظاهراً در مورد Sidewalk Labs نیز چنین دیدگاه هایی اتخاذ گشته، هر چند که اینبار به نظر می رسد خود گوگل هم دقیقاً نمی داند در کجا باید به دنبال پاسخ پرسشی باشد که مطرح کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • A.L.T
    A.L.T | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

    آخه دیجیاتو جون، کمپانیی مثل گوگل میاد یه شرکت مستقل راه می ندازه واسه همچین هدفی با وجود منبع اینفورمیشن و دیتایی به بزرگی کل کاربران اینترنت، بعد اینبار به نظر می رسد خود گوگل هم دقیقاً نمی داند در کجا باید به دنبال پاسخ پرسشی باشد که مطرح کرده است؟ آخه این چه جمله ی بچه گانه ایه

  • مصطفی فراهانی
    مصطفی فراهانی | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

    چرا اینقدر نگران این قضیه هستید ، به هیچ عنوان قصد ندارم از گوگل یا کمپانی دیگه ای دفاع کنم ، ولی خداییش مگه گوگل یا مثلا ماکروسافت یا اپل از زندگی من چی میخواد در بیاره که من خودم خبر ندارم و مثلا اونو باری خودم تهدید حساب کنم ، اینکه من به چه موزیکی علاقه دارم ، با کی بیشتر صحبت میکنم از کجا خرید میکنم و... چه ترسی باید داشته باشم از اینکه بدونه یا ندونه .
    تو مملکت خودمون سه ثانیه حریم خصوصیمونو نقض میکنن ککمونم نمیگزه ،
    جدا اگر اینقدر از استفاده از تکنولوژی میترسیم بهتره ازش استفاده نکنیم . متعصبانه به هر موضوعی نگاه نکنیم بهتره

  • Google I/O 2015 = WWDC 2014
    Google I/O 2015 = WWDC 2014 | ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

    فكر كن وارد شهر بشي بشنوي دارن ميگند طبق آخرين اعلاميه گوگل براي صرفه جويي در انرژي امروز هيشكي بيرون نياد از خونش ! دوچرخه هم نياريد !!! اون هم انرژي شما را مصرف ميكنه ! بشينيد خونه ميخوايم باگ حمل و نقل و درست كنيم :D
    گوگل اينروزها واسه من از هر جوكي خنده دارتره :D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی