ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی و اچ تی سی هم به مشکلات ناشی از استفاده اسنپدراگون ۸۱۰ برخوردند

مدت زمانی بود که کاربران سونی در مورد داغ شدن بیش از حد نسل آخر پرچمدار این شرکت اعتراض می کردند و گفته می شد سرچشمه مشکل در چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ بکار رفته در این ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

مدت زمانی بود که کاربران سونی در مورد داغ شدن بیش از حد نسل آخر پرچمدار این شرکت اعتراض می کردند و گفته می شد سرچشمه مشکل در چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ بکار رفته در این تلفن هوشمند است. تا اینکه بالاخره هفته پیش سازنده ژاپنی زیر بار رفت و وجود چنین مشکلی را تایید کرد.

اکنون اما مشکل فوق به شرکت های دیگر هم سرایت کرده و زمزمه هایی از داغ شدن تلفن های هوشمند ساخت اچ تی سی و شیائومی نیز به گوش می رسد. دو سازنده دیگری که همانند سونی، آنها هم از آخرین نسل از تراشه های ساخت کمپانی آمریکایی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۱۰ در محصولات خود استفاده کرده اند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس شنیده ها تراشه یاد شده، تلفن هوشمند پرقدرت را HTC J Butterfly را کاملا تحت تاثیر قرار داده، آن هم در حالی که این دستگاه به هیچ وجه آمادگی مواجه شدن با چنین موردی را ندارد، چرا که پیش از این با ۲ ایراد دیگر یعنی عمر باتری ضعیف و عملکرد پر از اشتباه تاچ هم مواجه شده بود.

گفتنیست کمپانی تایوانی HTC از همین چیپست در مدل One M9 خود نیز استفاده کرده است، اما سازنده در آن مدل ساز و کاری در نظر گرفته شده که در مواقع لزوم، سرعت پردازش دستگاه برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد چیپست محدود گردد.

مدل جدیدتر این پرچمدار نیز که +One M9 نام دارد قرار است از چیپ MediaTek استفاده کند، اما گمان نمی رود این چیپ ها در بخش عمده ای از جهان از جمله اروپا و آمریکا عرضه بشوند.

برای کمپانی چینی اما مشکل حتی پیش از عرضه محصول به بازار بوجود آمده و این شرکت مجبور شده به دلیل مشکل فوق ارائه نسل بعدی پرچمدارانش یعنی Mi5 و Mi5 Plus را به تعویق بیاندازد، تا چیپست های  مدل ۸۲۰ تولید شوند و بتواند آنها را جایگزین مدل پیشین کند که در حال حاضر برای ساخت نمونه های اولیه این دستگاه ها بکار رفته است.

شیائومی در حال حاضر برای مواجهه با مشکل داغ شدن بیش از حد مدل Mi Note Pro پتنت های متعدد خود در زمینه کنترل گرمای ابزارهای موبایل را بکار گرفته، فبلتی که آن هم به آخرین نسل تراشه های کوالکام مجهز است.

اینها همه در حالیست که مسئولین این شرکت اعتقاد دارند محصول تولیدی شان مشکلی ندارد و تمام جار و جنجال ها شایعات بی اساس هستند. در همین راستا نایب رییس بخش بازاریابی شرکت آمریکایی در مصاحبه ای با فوربس اعلام کرده بود هیچکدام از موبایل های تجاری موجود در بازار مشکلی نداشته و ایراد داغ شدن تنها به نمونه های اولیه آزمایشی ساخته شده آنها باز می گردد که همگی پیش از عرضه اصلاح شده اند. اما در نهایت این سخن چه حقیقت داشته باشد و چه نداشته باشد، واقعیت تلخ برای شرکت آمریکایی این است که تولید و فروش اسنپدراگون ۸۱۰ بسیار پایینتر از پیشبینی های سازنده بوده و این محصول را به تولید بسیار ناموفق و بدنامی تبدیل کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • Notam
    Notam | ۲۸ خرداد ۱۳۹۴

    سلام
    جهت سفارش و خرید محصولات شیائومی و سایر برند های معتبر چین، به آدرس زیر مراجعه فرمایید.
    iranxiaomi.avablog.ir

  • xoder
    xoder | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

    کجاست اون مدیر شرکت کوالکام که میگفت همه اینها شایعه ای بیش نیست :)))

  • Mohammad_Najmaei
    Mohammad_Najmaei | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

    خدایی نیاز نیست به چنین چیپست فقط واسه شرکتا شده تبلیغ که بگن قوی تره.....من چیپستم 801 ولی مامانم با سونی c تمام بازیا یی که آمده به راحتی بالا میاره

  • mehrdad_pfg
    mehrdad_pfg | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

    یاد متی و مسافر و بهاره خانوم و بقیه که گذاشتن رفتن یاد رضا بناه بخیر دستمال کغذی کوشی ؟؟
    هعییییی
    (یهویی دلم گرفت) :(

  • taha amrollahi
    taha amrollahi | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

    درصد زیادی از مردم تو چین اصلا نمی دونن سی پی یو این جور چیزا چیه / اینجا قیمت حکومت می کنه/قیمت کمتر عدد بیشتر فروش بیشتر / چیزی که من دارم میبینم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی