ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرمایه 7 میلیون دلاری ایلان ماسک به 37 تیم تحقیقاتی اهدا می شود

انستیتو Future of Life به 37 تیم تحقیقاتی که در مورد موضوعات مختلف حوزه هوش مصنوعی تحقیق و بررسی می کنند، مبلغی نزدیک به 7 میلیون دلار اهدا کرد. این مبلغ عمدتا از 10 میلیون ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۱ تیر ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

انستیتو Future of Life به 37 تیم تحقیقاتی که در مورد موضوعات مختلف حوزه هوش مصنوعی تحقیق و بررسی می کنند، مبلغی نزدیک به 7 میلیون دلار اهدا کرد. این مبلغ عمدتا از 10 میلیون دلار اهدایی ایلان ماسک تامین شده. ایلان ماسک چند ماه پیش، 10 میلیون دلار از سرمایه شخصی خود را در راه کنترل هوش مصنوعی به این موسسه اهدا کرد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

AI یا Artificial Intelligence، واژه ای است که اولین بار توسط جان مک کارتی، ابداع گر آن در سال 1955 مطرح شد. هوش مصنوعی توضیح دهنده قابلیت های یک ماشین، کامپیوتر، سیستم، ربات و یا هر چیز غیر جانداری است که می تواند فعالیت هایی فراتر از حد فیزیکی خود انجام دهد.

از آن زمان به بعد و طی ده های پس از آن، هوش مصنوعی با سرعتی بالا رشد یافت و حتی زمانی رسید که از هوش انسانی هم پیشی گرفت. برای مثال می توان ابر کامپیوتر واتسون از شرکت IBM را مثال زد که در نوع خود بی نظیر است.

با این وجود، چندین مهره بزرگ دنیای علم و تکنولوژی مرتبا نگرانی های خود را در ارتباط با هوش مصنوعی اعلام کرده اند. از ایلان ماسک و بیل گیتس گرفته تا استیفن هاوکینگ. هوش مصنوعی به مرحله ای رسیده که آینده نزدیک آن اندکی نگران کننده شده است.

بیل گیتس چندی پیش گفت متوجه نمی شوم که چرا بعضی مردم نگران ماشین های ابر هوشمند نیستند و ماسک در تکمیل صحبت های وی علنا هوش مصنوعی را خطرناک تر از بمب اتم خواند.

استیو ووزنیاک، یکی از موسسین اپل را هم به لیست اضافه کنید. تعبیر وی شاید ملموس ترین و البته کارتونی ترین مثال ممکن باشد: "اگر ما برای رسیدگی به هر کاری دستگاهی بسازیم، در نهایت آن ها سریع تر از ما فکر می کنند و از شر انسان های کند و آهسته خلاص می شوند."

ماسک با اهدای رقم 10 میلیون دلاری به انستیتو Future of Life، پیامی جدی را منتقل می کند. تیم های برنده قرار نیست لزوما به نبرد مستقیم با هوش مصنوعی بروند، بسیاری از آن ها فقط سعی دارند با این مقوله بیشتر آشنا شوند و تاثیر متقابل آن ها بر زندگی انسان را مورد بررسی قرار دهند.

پروژه تحقیقاتی دانشگاه دوک که مبلغ 200 هزار دلار برنده شده، در مورد رفتار و اخلاق در این حوزه مطالعه می کند در حالی که تیم محققین دانشگاه رایس با 69 هزار دلار می خواهد از تاثیر هوش مصنوعی در زندگی آینده ما سر در آورد.

بیشترین مبلغ به دانشگاه آکسفورد اهدا شده. محققین این دانشگاه قرار است مرکز تحقیقاتی راهبردی برای مقوله هوش مصنوعی تشکیل دهند. مبلغ 7 میلیون دلار طی 3 سال آینده در دسترس تیم ها قرار خواهد گرفت. تعداد بسیاری از پروژه ها، ماه سپتامبر آغاز به فعالیت خواند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • عـــامـر
    عـــامـر | ۱۲ تیر ۱۳۹۴

    میخواد یه عده مثل خودشو به وجود بیاره و این عالیه

  • محمد طولابی
    محمد طولابی | ۱۱ تیر ۱۳۹۴

    oh my god!!! این لامصب چرا انقد خوش تیپه؟ باو پولش هیچ. من تیپ اینو داشتم صب تا شب سر کوچه مشغول ارشاد خواهران محترمه بودم ;)

  • mortezaall(mutd)
    mortezaall(mutd) | ۱۱ تیر ۱۳۹۴

    کارش درسته...بیل گیتس جدید...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی