ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احداث بنایی تازه در دبی که قرار است تماما با استفاده از پرینترهای سه بعدی چاپ شود

فناوری پرینت سه بعدی مزایای بیشماری دارد و موارد مصرف آن بی پایانند. تاکنون صنایع مختلفی چون پزشکی، خودروسازی و ساختمان سازی از این تکنولوژی بهره گرفته اند و روز به روز نیز شاهد ورود ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ تیر ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

فناوری پرینت سه بعدی مزایای بیشماری دارد و موارد مصرف آن بی پایانند. تاکنون صنایع مختلفی چون پزشکی، خودروسازی و ساختمان سازی از این تکنولوژی بهره گرفته اند و روز به روز نیز شاهد ورود بیشتر آن به حوزه های دیگر هستیم.

حال خبر رسیده که کمیته ملی نوآوری امارات متحده عربی روی متدی کار می کند که به موجب آن یک دفتر به صورت کامل از طریق این فناوری در دبی احداث خواهد شد.

این کمیته طی همکاری اش با شرکت هایی چون WinSun Global و بسیاری دیگر در نظر دارد که از یک پرینتر سه بعدی به ارتفاع 6 متر برای عملیاتی کردن این پروژه بهره بگیرد تا تمامی بخش های مورد نیاز خود را در محل احداث دفتر تولید کند و دیگر نیازی نباشد که آنها را در جای دیگری ساخته و به کارگاه ساختمانی بیاورد.

گفتنی است شرکت WinSun Global پیشتر یک ساختمان شش طبقه را با استفاده از این تکنولوژی احداث کرده بود و همچنین خانه ای را هم در چین بنا کرده. ممکن است اینطور تصور کنید که بنا ابعاد و اندازه کوچکی دارد در حالی که طبق اعلام این کمیته، مساحت آن بالغ بر 185 متر مربع خواهد بود.

بنابر اعلام سایت 3DPrint.com در این پروژه از نوعی بتون تقویت شده خاص (SRC)، پلاستیک تقویت شده با فیبر (FRP) و همچنین گچ تقویت شده با فیبر (GRG) بهره گرفته می شود.  جالب است بدانید حتی مبلمانی هم که قرار است در این دفتر قرار داده شود با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی ساخته می شود و دیوارهای داخلی و خارجی نیز همینطور هستند.

گفته می شود که ساختمان سازی با استفاده از این روش ظرف تنها چند هفته انجام می شود و در نهایت می تواند تا 50 الی 80 درصد هزینه لازم برای استخدام نیروی کار انسانی را کم کند و از طرفی ضایعات و نخاله های ساختمانی نیز تا 30 الی 60 درصد تقلیل می یابند.

البته کمیته مجری این پروژه از عبارت «دفتر» برای توصیف کاربری این ساختمان استفاده کرده اما احتمال می رود که از آن برای طیف گسترده ای از فعالیت ها از جمله برگزاری نمایشگاه به عنوان بخشی از بنای موزه آینده بهره گرفته شود که براساس برنامه ریزی ها تا سال 2017 میلادی در این شهر گشایش می یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • وینفون
    وینفون | ۱۵ تیر ۱۳۹۴

    :-x

  • pasha.ir
    pasha.ir | ۱۴ تیر ۱۳۹۴

    نه به اون برج و تاون ها و سالن های اسکیی که تو اون بیابونا به پا کردن نه به اون ماشین های پلیسیشون که کلا کن فیکون میکنه نه به گشادیسم داشتنشون که حتی قاشق رو هم خودشون تو دهنشون نمیزارن.خدایی یک هزارم ایرانیا علم و خلاقیت ندارن
    ولی کاش ما هم پول نفتمون رو یه جاهای دیگه سرمایه گذاری میکردیم

  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۱۴ تیر ۱۳۹۴

    با این مطلب یه چیز یادم اومد...
    یادمه چند سال پیش (5-6) تو شهرمون سر سوزن پیدا نمیشد کلا سرم و ... تعطیل بود وضعیت مثل جنگ زده ها

    حالا حرفم اینه اگه یه چاپگر سه بعدی داشتم الان میلیاردر بودم خخخ

    تو این مملکت از فرصتهایی میشه استفاده کرد واسه میلیاردر شدن که تو جاهای دیگه دنیا هیچ کاربردی نداره
    واسه همین نباید به فکر ساخت فیس بوک ایرانی و ... باشیم باید یه ایده ای ایرانی رو محقق کنیم

  • ط ـوسی
    ط ـوسی | ۱۴ تیر ۱۳۹۴

    دوستانی که امارات رو با ایران مقایسه میکنند نگاهی هم به جمعیت دو کشور و مساحتشون بندازین بد نیست !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی