ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

9 پرسش کلیدی افراد موفق از خود

شاید برای بعضی از افراد، رسیدن به موفقیت بسیار آسان به نظر برسد اما برای بعضی دیگر، مسیر رسیدن به پیروزی بسیار سخت و طولانی است. از طرفی، بسیاری از افراد گمان می کنند برای نائل آمدن به موفقیت، ...

سهیل امید دزیانی
نوشته شده توسط سهیل امید دزیانی | ۱۴ تیر ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

شاید برای بعضی از افراد، رسیدن به موفقیت بسیار آسان به نظر برسد اما برای بعضی دیگر، مسیر رسیدن به پیروزی بسیار سخت و طولانی است. از طرفی، بسیاری از افراد گمان می کنند برای نائل آمدن به موفقیت، باید پاسخ همه سوالات را بدانند در حالیکه اصلاً اینطور نیست و افراد موفق با پرسیدن سوال های درست از خودشان، توانسته اند به پیروزی دست یابند.

در ادامه مطلب شما را با 9 سوالی که این افراد هر روز از خودشان می پرسند آشنا می کنیم. با دیجیاتو همراه باشید.

انسان ها هر روز انتخاب های مهمی پیش روی خود دارند و همواره بر سر دو راهی تصمیم گیری برای انتخاب مسیر درست قرار می گیرند. اگر شخصی قدرت تصمیم گیری نداشته باشد، اغلب این انتخاب ها به خودی خود انجام شده و معمولاً هم اشتباه از آب در می آیند.

افراد بسیار موفق می دانند، این خودشان هستند که سرنوشتشان را تعیین می کنند و بهترین روش نیز برای پیدا کردن مسیر صحیح، مطرح نمودن برخی پرسش های مهم است که در اینجا این سوالات را از نظر می گذرانیم:

1- آیا باید این کار را انجام دهم؟

بیشتر کارآفرینان و افراد جاه طلب، بی مهابا از هر فرصتی که به دست بیاورند، استفاده می کنند. این افراد با صرف زمان و انرژی زیاد به سرعت در می یابند که برخی از پروژه ها هیچگاه به موفقیت نمی رسند و یا هیچ دلیل قانع کننده ای برای بازگشت سرمایه در آنها وجود ندارد،. اما افراد بسیار موفق، ارزش وقت، انرژی و سرمایه خود را می دانند؛ آنها می دانند که فقط با آنچه که در اختیار دارند، می توانند کارهای زیادی را انجام دهند.

2- چه کارهایی را در الویت قرار دهم؟

یک ذهن پراکنده و غیر منسجم، هیچ فایده ای برایتان ندارد. به یاد داشته باشید افراد بسیار موفق در هر روز، کاری را که می خواهند انجام دهند انتخاب کرده و تمام تمرکز و تلاش خود را روی انجام آن می گذارند. آنها با توجه به شرایط اطرافشان، تمام تلاش خود را می کنند تا کارشان را به نحو احسن انجام دهند. اگر توانستند کاری را زودتر از موعد و با موفقیت به پایان برسانند، به سراغ الویت بعدی خود می روند.

3- آیا با این دیدگاه می توانم به اهداف بلند مدت خود برسم؟

اگر تدبیر و آینده نگری نداشته باشید، تمام عمر در حسرت رویاهایتان باقی خواهید ماند. افراد بسیار موفق همواره این اراده را دارند که به اهداف خود برسند؛ این برای آنها یک رویا نیست، بلکه آنها وقت خود را صرف تصمیم گیری برای آینده و همچنین برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده، می کنند. این افراد به راحتی می توانند به فرصت هایی که برایشان رخ می دهد فکر کرده و برای رسیدن به آنها طرح و برنامه ای بریزند.

4- چگونه می توانم بازدهی خود را بالاتر ببرم؟

موانع زیادی بر سر راه افزایش بهره وری وجود دارد. بزرگترین مانع این است که شخصی در یک وضعیت شغلی یا در رسیدن به هدفی، به سرعت راضی شده و دست از تلاش برای بهبود و تغییر شرایط بردارد. افراد بسیار موفق همواره می خواهند موثرتر یاد بگیرند، فکر کنند، ارتباط داشته باشند و رهبری کنند. آنها روی بهبود مستمر تمرکز می کنند و کار کردن با آنها به اندازه کافی برای دیگران خوب است.

5- چگونه می توانم سرگرمی ایجاد کنم؟

تقریباً محال است که بتوانید از هر چیزی سرگرمی درست کنید اما خیلی از سوژه ها هم این قابلیت را دارند که برای بعضی افراد، خنده دار به نظر برسند و هر شخصی این انتخاب را دارد که با کاری که انجام می دهد، سرگرم باشد. افراد بسیار موفق از هیاهو و جنجال ها بیزار و شیفته شادی اند و می دانند چگونه لبخند بزنند و همواره می خواهند از روزشان بیشترین استفاده را ببرند.

6- چگونه امروز به خودم استراحت دهم؟

معمولاً فعالیت های فیزیکی به تلاش زیادی نیاز دارند اما کارهای فکری باعث استهلاک قوای جسمانی، روحی و احساسی می شود. افراد بسیار موفق از تمام قدرت ذهنی خود بهره می برند و دائماً در حال بازتولید آن هستند. این افراد با استفاده از تکنیک های تمدد اعصاب، استراحت و تفکر عمیق، سعی می کنند تا مقدار زیادی از انرژی فکری خود را برای انجام کارهای روزانه فراهم کنند.

7- آیا این کار برای بدن من خوب است؟

مشکلات جسمی می توانند تمرکز و انرژی شما را در انجام کارها به شدت کاهش دهند. افراد بسیار موفق می دانند که باید توانایی جسمی خود را در حد مطلوبی نگه دارند تا بتوانند در حرفه خود دائماً فعال و درگیر باشند زیرا در غیر اینصورت بازدهی آنها پایین خواهد آمد. آنها شرایط دشوار را با خود مراقبتی و سالم زندگی کردن، پشت سر می گذارنند.

8- چه فرد دیگری می تواند این کار را انجام دهد؟

شاید تا به حال این جمله را زیاد شنیده باشید که، نابرده رنج گنج میسر نمی شود؛ در واقع باید بدانید که موفقیت های بزرگ هیچگاه بدون زحمت بدست نمی آیند بلکه باید برای رسیدن به آنها کار و تلاش زیادی کرده و هیچگاه نا امید نشد. به یاد داشته باشید همواره افراد سخت کوش و پر انرژی می توانند به قله های موفقیت دست یابند. این افراد روحیه کار تیمی دارند و از این دیدگاه نیز حمایت می کنند. آنها این تیم ها را ایجاد کرده و رهبری می کنند. در این تیم ها، هرکس روی وظیفه ای مشخص تمرکز داشته و همه برای هدفی واحد تلاش می کنند.

9- آیا می توانم امروز بقیه را خوشحال کنم؟

هر دستاورد و موفقیتی که بدون سخاوتمندی و قدرشناسی از دیگران باشد، بی ارزش و پوچ است. افراد بسیار موفق تنها زمانی احساس پیروزی می کنند که دیگران نیز در شادی و موفقیت آنها سهیم باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • رضا
    رضا | ۱۵ تیر ۱۳۹۴

    من هروز از خودم میپرسم
    چی قراره گرون بشه
    توافق میشه
    من کار بهتر گیرم میاد
    و....
    بعد میبینم گشنمه و ته جیبم خالی

  • عـــامـر
    عـــامـر | ۱۴ تیر ۱۳۹۴

    په فرد دیگری میتواند اینکار را انجام دهد این مهمترین مقوله هستش پون باعث رقابت میشه هرفردی شاید موفق باشه اما با ایجاد رقابت میتونه موفقتر باشه حتی اگر به این موضوع فکر کنه میتونه افرادی رو که انکانش هست برای کسب و کارش سودمند باشه هم جذب کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی