ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [28 تیر-3 مرداد]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدئوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بخش اول - مرور مقالات هفته

راهکارهایی برای پشت سر گذاشتن تابستان گرم و بدون بازی

Super-Mario-Sunshine1

تابستان امسال هم تقریبا هیچ بازی قابل ملاحظه ای برای عرضه از طرف کمپانی های بزرگ وجود ندارد. این مسئله همه گیمرها را به نوعی دلزده و ناراحت می کند. اما حتما نیازی نیست که بازی های جدیدی در راه باشند تا با تجربه کردن آن ها اوقات فراغت خود را پشت سر بگذاریم.

Metal Gear Solid: Phantom Pain و Mad Max، از معدود عناوین پرطرفداری هستند که قرار است در تابستان امسال منتشر شوند اما این دو عنوان در تاریخ 10 شهریور به بازار خواهند آمد و هنگام عرضه ی آن ها، دیگر چیزی به پایان تابستان باقی نمانده. پس باید به فکر راه چاره ای بود تا بتوانیم از تعطیلات تابستانی خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

این روزها صنعت بازی های ویدیویی بسیار گسترده شده و مسلما، تنها بازی های بزرگ نیستند که می توانند ما را سرگرم کنند. در این مطلب می خواهیم به مرور روش هایی بپردازیم که با استفاده از آن ها می توان تابستان بسیار لذت بخشی را در کنار بازی های ویدیویی پشت سر گذاشت.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.

نینتندو درباره ی Wii U حق داشت؛ ما اشتباه می کردیم

Nintendo-Wii-U

با معرفی کنسول Wii U، همه فکر می کردند که نینتندو اشتباه کرده است. اصلا به جهنم، همه ی ما فکر می کردیم که نینتندو با ساخت این کنسول، حرکت احمقانه ای کرده و محکوم به نابودیست؛ چرا که قدرت آن اصلا قابل قیاس با تکنولوژی استفاده شده از سوی سونی و مایکروسافت در نسل جدید، نبود.

اکثر گیمرها به دنبال گرافیک بهتر، بازی های بزرگتر و تجربه ی آنلاین بیشتر بودند. Wii U اما، گرافیکی پایین تر از استانداردهای رایج، سیاست های پیچیده ی آنلاین و لاین آپی از فرنچایزهای کلاسیک خود را ارائه می کرد. با انتشار کنسول در نوامبر 2012، Wii U به مضحکه ی خاص و عام تبدیل شد و به تبع آن، در فروش شکست خورد.

اما بعد، سونی و مایکروسافت کنسول های پلی استیشن 4 و اکس باکس وان را عرضه کردند. با فروکش کردن هیجان گیمرها نسبت به این دو کنسول، Wii U بسیار نویدبخش تر می نمود. عرضه ی یک ساله ی زودتر آن نسبت به دیگر رقبا، بدین معنا بود که حالا بازی های در دسترس بیشتری داشت.

کنسول تجربه ی رقابتی و گروهی را به صورت محلی (Local) در اختیار گیمرها می گذاشت؛ ویژگی نسبتا ضعیف تری نسبت به به کنسول های آنلاین-محور پلی استیشن 4 و اکس باکس وان. اما مهم تر از همه ی این ها، Wii U کنسولی سرگرم کننده بود؛ و امروز با فهرست بلند بالایی از بازی های کلاسیک بازسازی شده و تجربه ی رقابتی قدرتمند، Wii U به سرگرم کننده ترین کنسول نسل حاضر تبدیل شده است. حالا می توانیم بفهمیم که نینتندو اشتباه نمی کرد. ما در اشتباه بودیم.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.

بررسی بازی Rocket League؛ ماشین های فوتبالیست

Wallpaper-1_zpsyex6rbko

موفقیت بسیاری از بازی ها، تنها به خاطر داشتن گرافیک بالا و یا داستانی فوق العاده جذاب نیست. گیم پلی حرف اول و آخر را در دنیای شگفت انگیز بازی های ویدیویی می زند.

بسیاری از ایده های ساده به موفقیت هایی می رسند که هیچکس حتی نمی تواند به آن بیاندیشد. در این روز ها، توسعه دهندگان سعی می کنند تا با ایده های جذاب، نظر گیمرهای بسیاری را به خود جلب کنند.

یکی از این ایده ها که به تازگی توسط تیم توسعه دهنده ی Psyonix به گیمرها معرفی شده، Rocket League است. راکت لیگ از آن بازی های سرگرم کننده ای است که هر گیمری دوست دارد دسته جمعی و در کنار دوستانش آن را بازی کند.

همانطور که بارها و بارها آمار و ارقام اعلام کرده اند، بازی های ورزشی طرفداران پر و پا قرصی دارند. ایده هایی ساده اما تجربه هایی لذت بخش. از محبوب ترین این دسته از بازی ها می توان به فوتبال اشاره نمود.

اکثر ما وقتی دور هم جمع می شویم و می خواهیم در کنار یکدیگر از بازی های ویدیویی لذت ببریم، با نظرات متفاوتی برای انتخاب بازی مواجه می شویم اما تقریبا انتخاب اول و مشترک همه فوتبال است.

اما بازی های فوتبال همانند فیفا و P.E.S دیگر کمی تکراری شده اند و شاید نسبت به قبل، از آن ها لذت کمتری ببریم. راکت لیگ نوعی فوتبال است اما کمی متفاوت تر از چیزی که ما آن را فوتبال می خوانیم.

در این بازی خبری از بازیکنان خوش قامت فوتبالیست نیست و ماشین های مسابقه جایگزین آن ها شده اند. این جایگزینی، ایده ای است که طرفداران بسیاری پیدا کرده و در این مطلب قصد داریم تا این ایده ی جذاب را بررسی کنیم.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.

HTC و بررسی علل اهمیت سال 2016 در صنعت واقعیت مجازی

htc-vive

وقتی که کمپانی HTC واگنی را در محوطه ی نمایشگاه کامیک-کان، واقع در سن دیگو، برای به نمایش گذاشتن هدست واقعیت مجازی خود پارک کرد، به سرعت صفی طولانی از افراد مشتاق تشکیل شد که حاضر بودند ساعت ها منتظر بمانند.

جف گَتیس، مدیر بخش مارکتینگ دستگاه های چند کاربره ی اچ تی سی، نظر یکی از طرفداران، درباره ی تجربه اش با هدست Vive را جویا شد و پاسخ بسیار ساده بود: "ارزش اش را داشت."

بنابر گفته ی گتیس، این یکی از رایج ترین واکنش های افرادی بود که وایو، هدست واقعیت مجازی مشترک اچ تی سی و والو، را تست کرده بودند.

اچ تی سی حساب زیادی بر روی فاکتور غافلگیری گیمرها باز کرده است تا بتواند تاثیرگذاری محصول جدید و متفاوت خود را بیشتر کند. اما آن ها تنها نیستند. در حالی که اچ تی سی و والو، سازنده پلتفرم آنلاین استیم، قول داده اند هدست وایو را در اواخر سال جاری میلادی عرضه کنند، فیسبوک و سونی قصد دارند که هدست های واقعیت مجازی خود را در سال 2016 در اختیار مخاطبان بگذارند.

سال آینده، سالی خواهد بود که عموم مردم می توانند برای اولین بار و به بهترین شکل، تکنولوژی واقعیت مجازی را تجربه کنند.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.

بخش دوم - مرور اخبار هفته

کریمی قدوسی به عنوان مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای منصوب شد

1-1

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی، امروز طی حکمی، حسن کریمی قدوسی، قائم مقام پیشین بنیاد ملی بازی های رایانه ای را به عنوان مدیرعامل جدید این مجموعه اعلام کرد. پیش از این، ذبیح اله فیض آبادی مدیریت این مجموعه را به عهده داشت.

کریمی قدوسی حالا 3 سال فرصت دارد تا اثبات کند بنیادی که متولی گیم ایران شده، می تواند در دسترسی بازی سازان به اهداف بزرگ تر نقشی موثر داشته باشد. علی جنتی در این حکم نوشته است: «امید می‌ رود با استعانت از خداوند متعال و همکاری نزدیک با اعضا هیات مدیره و بهره‌ گیری از کلیه ظرفیت‌ های موجود این صنعت در کشور در جهت حمایت و رشد و ارتقای صنعت بازی‌ های ویدیویی و رایانه‌ ای و تدوین راهبردها و سیاست‌ های مناسب و ایجاد زمینه برای شکوفایی خلاقیت‌ های جوانان و انجام وظایف محوله موفق و موید باشید.»

حسن کریمی قدوسی، پیش از اینکه به عنوان قائم مقام، وارد بنیاد ملی بازی های رایانه ای شود، مدیرعاملی شرکت بازی رسانه را به عهده گرفت و در تولید و توسعه عناوینی چون بیداری، پرونده ابر سیاه و لیست سیاه نقش داشت. وی از ابتدا با نویسندگی در مورد بازی های ویدیویی، فعالیت خود را در این حوزه آغاز نمود.

به هر حال، انتخاب شخصی جوان و پرانگیزه، از درون جریان متلاطم بازی های ویدیویی ایران، که از پشتوانه سیاسی خوبی نیز برخوردار است، می تواند پیام مثبتی را در برای توسعه دهندگان بازی و رسانه ها در پی داشته باشد.

تعداد 149 اثر به پنجمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران ارسال شد

POSTER_9001

ماه گذشته، فراخوان پنجمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران منتشر شد و طی آن، علاقه مندان فرصت داشتند تا 31 خرداد آثار خود را ارسال نمایند. اما پس از صحبت های بسیار، این زمان تا 15 تیرماه تمدید شد و حالا در این مدت زمان تقریبا 40 روزه، 149 اثر در سایت جشنواره به ثبت رسیدند.

از این تعداد، 129 اثر، بازی های ویدیویی و 20 اثر، بازی نامه بوده اند. البته، دبیرخانه جشنواره اعلام داشت که از میان 129 بازی، تنها 93 اثر قابل قبول بوده اند و به مرحله داوری نهایی راه پیدا کرده اند.

طبق آنچه در فراخوان جشنواره خواندیم، آثار به صورت طبقه بندی شده در هشت ژانر استاندارد مورد داوری قرار خواهند گرفت. از 93 اثر قابل قبول، 15 بازی اکشن، 6 بازی اکشن ماجرایی، 6 بازی ماجرایی، 2 بازی پلتفرمر یا سکوبازی، 10 بازی ورزشی، 48 بازی کژوال یا ساده و 6 بازی مدیریتی هستند. لازم به ذکر است که هیچ عنوان نقش آفرینی به جشنواره امسال ارسال نشده است.

آیین اختتامیه پنجمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران در تاریخ 4 شهریور ماه در سالن همایش های برج میلاد برگزار خواهد شد و در جریان این مراسم، برندگان شاخه های مختلف و بهترین بازی سال ایران انتخاب خواهند شد.

رئال مادرید و فیفا 16 قراردادی انحصاری امضا کردند

fifa_16_covers

الکترونیک آرتز در پیامی خوشحال کننده برای طرفداران تیم فوتبال رئال مادرید اعلام کرد که طی قراردادی انحصاری با باشگاه محبوب اسپانیایی، برخی از بازیکنان این تیم ظاهری واقع گرایانه تر درون بازی خواهند داشت.

رئال مادرید یکی از پرطرفدارترین باشگاه های ورزشی دنیا به حساب می آید و الکترونیک آرتز نیز به خوبی آگاه است که کدام تیم ها بیشتر از همه دیده می شوند، بنابراین اگر قرار باشد تکنولوژی خاصی در اختیار جمعیت کوچکی قرار بگیرد، بنابراین چه تیمی بهتر از رئال مادرید و چه بازیکنانی بهتر از کریم بنزما و کریستیانو رونالدو؟

با استفاده از این تکنولوژی، اسکن سه بعدی قدرتمندی از صورت 14 فوتبالیست مطرح و نامدار این تیم صورت گرفته که به صورت آپدیتی برای دارندگان بازی منتشر خواهد شد.

فیفا 16 در سپتامبر امسال برای پی سی، پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، اکس باکس 360 و اکس باکس وان عرضه خواهد شد. تصویر بالا که روی جلد برخی مناطق خواهد بود، حضور بانوان در این نسخه را پر رنگ تر کرده است.

ریموت کنترلر پلی استیشن 4 در ماه اکتبر عرضه خواهد شد

ps4_universal_remote-1-600x600

اکتبر پیش رو، دارندگان پلی استیشن 4 می توانند ریموت مخصوص کنسول خود را به قیمت 29.99 دلار خریداری کنند.

سونی به صورت رسمی هنوز از ریموت مدیا یونیورسال پرده برنداشته اما آمازون و گیم استاپ، هر دو، این محصول را برای تاریخ های 31 و 15 اکتبر در لیست فروش قرار داده اند. مشخص نیست که چرا تفاوتی میان تاریخ ارائه شده توسط دو فروشگاه وجود دارد اما هیچ بعید نیست گیم استاپ دو هفته انحصار طلب کرده باشد.

این محصول توسط Performance Designed Products طراحی شده که پیش از این نیز ریموت یونیورسال پلی استیشن 3 را ساخته بود. لازم به ذکر است که اگر این کنترل، از طریق بلوتوث با دستگاه ارتباط برقرار می کند.

کاربران با این کنترل می توانند پلی استیشن 4، ست تاپ باکس، تلویزیون و گیرنده های صوتی خود را کنترل کنند. همچنین، دکمه ای مخصوص خاموش و روشن کردن پلی استیشن 4 نیز در نظر گرفته شده است.

تحلیلگران، گنیو تاکدا را مدیرعامل بعدی نینتندو می دانند

Genyo-Takeda

پس از حادثه ناگهانی فوت ساتورو ایواتا در هفته گذشته، شیگرو میاموتو و گنیو تاکدا به عنوان مدیران موقت فعلی کمپانی منصوب شدند. اما این انتخاب صرفا تا زمانی انتخاب دارد که هیئت مدیره بتوانند جایگزین مناسبی برای ایواتا پیدا کنند.

میاموتو، خالق ماریو و زلدا را می توان یکی از محبوب ترین و دوست داشتنی ترین چهره های دنیای بازی دانست و با این حال بسیار رویایی خواهد بود اگر میاموتو پس از چندین دهه کار در نینتندو، به عنوان مدیرعامل شرکت انتخاب شود اما حقیقت این است که میاموتو یک بازی ساز افسانه ای است، و نه یک مدیر کاربلد و حرفه ای.

تحلیل گران می گویند میاموتو اگرچه پادشاه بازی سازهای نینتندو به حساب می آید اما تخصص وی در اداره یک کمپانی به بزرگی نینتندو ممکن است کافی نباشد. از همین روی، گنیو تاکدا گزینه محتمل تری به نظر می رسد.

نیک پارکر از Parker Consulting می گوید: «اگرچه رویای رومانتیکی خواهد بود اگر کمپانی توسط پدر ماریو مدیریت شود اما من فکر می کنم تاکدا-سان تجربه مدیریتی بیشتری دارد و سخت افزار را واقعا درک می کند. وی همان شخصی بود که به جای ساخت یک گیم کیوب با گرافیک بهتر، رابط کاربری تازه ای را برای Wii پیشنهاد داد.»

منابع می گویند که در حال حاضر، افرادی با سابقه فعالیت بیش از 25 سال در نینتندو برای تصاحب این پست مهم، نامزد شده اند. مدیرعامل بعدی باید نینتندو را از وضعیت نه چندان جالبی که در نسل هشتم گریبانگیرشان شده نجات دهد و چه کسی بهتر از تاکدا؟

انگری بردز 2 برای ویندوزفون منتشر نخواهد شد

Angry-Birds-2-One

این روزها اوضاع چندان بر وفق مراد کاربران ویندوزفون نیست. بنابر گفته یکی از اعضای تیم پشتیبانی Rovio، به نظر می رسد که این کمپانی در حال حاضر قصد عرضه دومین نسخه از انگری بردز را برای پلتفرم ویندوزفون ندارد و از لحن سخنان وی پیداست که اگر روویو روزی تصمیم به این کار بگیرد، احتمالا تا آن زمان ویندوزفونی ها باید چند سال در انتظار بمانند.

این عضو تیم پشتیبانی روویو می گوید: "متأسفانه انگری بردز 2 برای موبایل های ویندوزفونی عرضه نخواهد شد. بابت ناراحتی های پیش آمده در مورد این موضوع پوزش می طلبیم، و امیدواریم که بتوانید بازی را در یکی از دو پلتفرم iOS یا اندروید تجربه کنید".

با توجه به متن به نظر می رسد که روویو در تصمیم خود جدی است، با این وجود در صورت موفقیت بازی در پلتفرم های iOS و اندروید می توان انتظار داشت که استودیوی فنلاندی موضع کنونی اش را در این باره تغییر دهد.

نسخه دوم انگری بردز در تاریخ 30 جولای (8 مرداد) برای کاربران iOS و اندروید در دسترس خواهد بود.

مایکروسافت: پشتیبانی از بازی های نسل قبل به فروش اکس باکس وان کمک می کند

2909311-bc

ژوئن 2015 اگرچه برای مایکروسافت ماه خوبی نبود اما بخش اکس باکس توانست با رشد 51 درصدی نسبت به ژوئن 2014 و تصاحب 79 درصدی از فروش کنسول در هفته E3، سربلند باشد. اما آیا افزایش فروش، ارتباطی با پشتیبانی اکس باکس وان از بازی های اکس باکس 360 دارد؟

به نظر می رسد که اسپنسر چنین اعتقادی دارد و بر همین اساس در توییتر به یکی از طرفداران اینگونه پاسخ داد: «ژوئن ماه خوبی بود و من فکر می کنم پشتیبانی از بازی های نسل قبل اهمیت دارد. بسیاری از دارندگان اکس باکس 360 تصمیم می گیرند که چه زمانی وارد نسل بعد شوند؛ [پشتیبانی از بازی های نسل قبل روی اکس باکس وان] توجه بسیاری می طلبد.

پیش از این نیز امی هود، مدیر جدید بخش مالی مایکروسافت این حرکت را در جهت پیشبرد برند اکس باکس ستود و آن را موثر خواند. این تنها مایکروسافت نیست که از چنین وضعیتی سود می برد. تمامی کمپانی های بازی سازی و خرده فروش ها نیز می توانند این اتفاق را به فال نیک گرفته و محصولات بیشتری را به فروش برسانند.

بسیاری از کاربران مایکروسافت و به طور کلی گیمرها، دلیلی برای آپگرید کنسول خود پیدا نمی کنند که یکی از دلایل آن ها، کمبود عناوین انحصاری است اما اگر کنسولی در اختیار داشته باشید که قرار است طی ماه های آتی عناوین انحصاری متعدد و متفاوتی برای آن عرضه شود و همچنین می تواند بازی های اکس باکس 360 را هم اجرا کند، ارتقا به کنسول نسل هشتم منطقی تر خواهد بود.

آیا کنسول اکس باکس وان، قابلیت استریم بازی های پی سی را خواهد داشت؟

HERO-0114_OutWindows_tv19_011815-600x337

هنوز زمان زیادی نگذشته است از روزی که مایکروسافت اعلام کرد با عرضه ی ویندوز 10، طرفداران اکس باکس وان قادر به استریم بازی هایشان بر روی پی سی و تبلت ها خواهند بود. البته این امکان به محض انتشار ویندوز 10 میسر نخواهد شد و شروع فعالیت آن، مدتی زمان بر خواهد بود.

اما حالا به نظر می رسد که مایکروسافت، در صدد ایجاد قابلیت های بیشتری برای یکپارچه سازی محصولات خود می گردد. چندی پیش، در نمایشگاه GDC 2015، یکی از مدیر برنامه های اکس باکس، Mike Ybarra، اعلام کرد که آن ها، به دنبال راهی برای استریم بازی های پی سی بر روی کنسول اکس باکس وان هستند.

Untitled2

فیل اسپنسر، مدیر بخش اکس باکس مایکروسافت، به تازگی در توییتر و در پاسخ به یکی از کاربران گفت که "به ایده ی استریم بازی های پی سی بر روی اکس باکس وان علاقه مند است، اما آن ها هنوز مشغول کار بر روی حالت بالعکس این قابلیت هستند؛ بنابراین نظری در این باره ندارد."

در ادامه و با پرسش سوالاتی درباره ی شیوه ی کنترل بازی ها، او پاسخ داد که اگر این امر محقق شود، طبیعتا اکس باکس باید از موس و کیبورد نیز پشتیبانی کند.

پشتیبانی کنسول مایکروسافت از موس و کیبورد، پدیده ای چندان دور از ذهن به شمار نمی رود و احتمال وقوع آن بسیار است. اما مسئله ی باقی مانده این است که کاربران تحت چه شرایطی قادر به استفاده از موس و کیبورد خواهند بود؟

آیا این ویژگی همواره و برای تمام بازی ها قابل استفاده خواهد بود و یا برای جلوگیری از سو استفاده های احتمالی در بخش چند نفره ی بازی ها، تنها به حالت استریم محدود خواهد شد؟

مسلما مایکروسافت برای تحقق این امر، مسیری سخت در پیش خواهد داشت. اما بدون شک بسیاری از طرفداران اکس باکس، از این اقدام خشنود خواهند شد؛ چرا که هنوز هم عده ی زیادی از گیمرها با مشکل قدیمی "کنسول در اتاق پذیرایی" روبرو هستند و چنین قابلیتی می تواند انقلابی در زندگی شخصی گیمرها ایجاد کند!

در حال حاضر، استریم بازی های اکس باکس وان بر روی پی سی و تبلت، قطعی شده است و کاربران با استفاده از یک شبکه ی محلی اینترنت، قادر به استفاده از این ویژگی خواهند بود. مایکروسافت هم چنین اعلام کرده که آن ها در تلاش اند تا قابلیت استریم از طریق شبکه های مختلف را نیز، به ویندوز 10 اضافه کنند.

لیگ بازی های الکترونیکی از بازیکنان تست مواد مخدر می گیرد

<> at Tonhalle on November 13, 2009 in Munich, Germany.

حتما شنیده اید که ورزشکارها با مصرف مواد نیروزا و خارج از وعده غذایی، دوپینگ می کنند تا از دیگران بهتر عمل کنند. ورزش های الکترونیک به عنوان پدیده ای نوظهور، در بازه های زمانی خاصی از سال، توجه میلیون ها مخاطلب را به خود جلب می کنند.

چندی پیش یکی از بازیکنان حرفه ای Counter-Strike: Global Offensive در مصاحبه ای رسما اعلام کرد که تمام تیم از ماده مخدر اَدرال (Adderall) استفاده می کردند. از همین روی، لیگ بازی های الکترونیکی یا ESL در نظر دارد تا نگاهی دوباره به قوانین خود بیندازد.

ادرال داروی محرک سیستم عصبی است و از آمفتامین و دکستروآمفتامین تشکیل شده است. شخص پس از مصرف این دارو احساس بیش فعالی خواهد داشت و در زمینه بازی های ویدیویی، این بیش فعالی می تواند منجر به حساسیت بیشتر و دقت بالاتر گردد.

Kory Friesen، بازیکن حرفه ای Counter-Strike: Global Offensive نه تنها در مصاحبه اخیرش استفاده از ادرال را تایید کرد بلکه آن را یکی از ترفندهای شایع میان بازیکنان ورزش های الکترونیک اعلام نمود.

وی عضو تیم معروف Cloud9 است و در مصاحبه اش چنین گفت: «ما همه مان ادرال مصرف کرده بودیم.»

با در نظر گرفتن اینکه ادرال می تواند زمان پاسخگویی انسان را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد، پس هیچ بعید نیست که بازیکنان حرفه ای بخواهند با مصرف این مواد به جوایز ده ها هزار دلاری برسند.

ESL به عنوان یکی از بزرگ ترین برگزار کنندگان مسابقات بازی های ویدیویی در نظر دارد تا قوانینی در جهت ممنوعیت مواد مخدر تعیین کند اما نباید فراموش کرد که آن ها تنها سازمان برگزار کنندگان مسابقات نیستند.

برای مثال، مسابقات بزرگ DOTA 2 و League of Legends که سالانه برگزار می شود، میلیون ها بیننده دارند و قوانین در آن ها نیز کاملا متفاوت است. در واقع هنوز مجمعی کلی برای کنترل روی تمامی مسابقات وجود ندارد.

برای شروع، ESL در همکاری با آژانس جهانی ضد دوپینگ در حال تنظیم چند قانون برای جلوگیری از تخلفات است. پیش از Kory Friesen، تعداد اندکی از بازیکنان حرفه ای نسبت به چنین مسئله ای ابراز اطلاع کردند و از آنجایی که در قوانین ESL، منعی برای استفاده از ادرال وجود ندارد، هیچ کدام از اعضای تیم Cloud9 جریمه نخواهند شد.

برای شروع، ESL ماه آینده قرار است مسابقاتی که در آلمان برگزار می شود را تحت نظر بگیرد و برای اولین بار از بازیکنان تست ضد دوپینگ بگیرد.

شناخته شده ترین تورنومنت ورزش های الکترونیکی، The International، در تاریخ 3 آگوست به کار خواهد کرد و 8 تیم اول، مبلغ 17.2 میلیون دلار را با یکدیگر به اشتراک می گذارند؛ این بزرگ ترین مبلغی است که تا به حال در یک مسابقه در نظر گرفته شده و تیم برنده نیمی از آن را تصاحب خواهد کرد.

اسکوئر انیکس: Rise of the Tomb Raider در سال 2016 برای پی سی و پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد

rise_of_the_tomb_raider-lara_croft-bow_and_arrow-2880x1620 (1)

در نمایشگاه گیمزکام 2014 مایکروسافت اعلام کرد که توم ریدر جدید در انحصار زمانی اکس باکس خواهد بود. اما هیچ کس از موعد انتشار بازی روی پی سی و کنسول سونی خبری نداشت.

امروز اسکوئر انیکس از تاریخ عرضه ی بازی روی پی سی و کنسول سونی پرده برداشت و اعلام نمود که بازی در اوایل سال 2016 برای ویندوز 10 و استیم عرضه خواهد شد. اما اگر می خواهید این عنوان را روی پلی استیشن 4 تجربه کنید، می بایست تا تعطیلات سال 2016 منتظر بمانید.

این خبر برای افرادی که می خواهند Rise of the Tomb Raider را روی پلی استیشن 4 تجربه کنند، کمی نگران کننده است. قرار دادی که میان اسکوئر انیکس و مایکروسافت منعقد شد، نتیجتا سبب می گردد که دارندگان کنسول پلی استیشن 4 قادر به تجربه ی بازی در اواخر سال 2016 باشند.

علاوه بر این، عرضه ی آنچارتد 4 نیز در بهار سال 2016 باعث می شود که توم ریدر جدید روی پلتفرم سونی شانس اندکی داشته باشد. به هر حال طبق وعده ی اسکوئر انیکس، Rise of the Tomb Raider در انحصار زمانی برند اکس باکس بوده و در تاریخ 10 نوامبر 2015 برای اکس باکس وان و اکس باکس 360 عرضه خواهد شد.

بخش سوم - تریلرهای هفته

FIFA 16

No Man's Sky

Mortal Kombat X

<

Assassin's Creed: Syndicate

HearthStone

بخش چهارم - تصاویر هفته

تصاویر بازی DOOM

doom_quakecon_1-1152x648

doom_quakecon_2-1152x648

doom_quakecon_3-1152x648

doom_quakecon_4-1152x648

doom_quakecon_5-1152x648

doom_quakecon_6-1152x648

doom_quakecon_7-1152x648

تصویر بازی Need For Speed

(برای مشاهده در ابعاد واقعی کلیک کنید)

need_for_speed_comparison_1-1152x768

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • zoroastrian
    zoroastrian | ۳ مرداد ۱۳۹۴

    عالی بود مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی