ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون مشغول آماده سازی تبلتی ۵۰ دلاری است

آمازون هرگز از تولید لوازم الکترونیکی پیشرفته یا در اصطلاح "High End" موفقیتی نصیبش نشده و در فروش این دسته از محصولات نیز توفیق چندانی نداشته، اما اکنون شواهد نشان می دهند کمپانی مذکور تمایل ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

آمازون هرگز از تولید لوازم الکترونیکی پیشرفته یا در اصطلاح "High End" موفقیتی نصیبش نشده و در فروش این دسته از محصولات نیز توفیق چندانی نداشته، اما اکنون شواهد نشان می دهند کمپانی مذکور تمایل دارد اینبار با ابداع و عرضه دیوایس های اقتصادی بخت خودش را مورد آزمایش قرار دهد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در همین راستا به تازگی وال استریت ژورنال گزارشی منتشر کرده و در آن آورده است که آمازون بنا دارد در فصل تعطیلات بازار تبلت های ارزان قیمت را مورد تهاجم قرار داده و تبلتی با نمایشگر ۶ اینچی و قیمت ۵۰ دلاری ارائه نماید.

در صورت صحت یافتن این موضوع محصول جدید کمپانی تحت رهبری جف بزوس از تبلت فایر HD شش اینچی کنونی و حتی از کتابخوان های کیندل -که ارزان ترین شان ۷۹ دلار قیمت دارد- هم ارزان تر خواهد بود.

بازار تبلت های اقتصادی بازاری بسیار عجیب محسوب می گردد و در آن به وفور انواع و اقسام محصولاتی که به واقع ارزش خرید ندارند یافت می شوند، اما از سوی دیگر در پرونده آمازون چندین گجت دارای قیمت های نازل و کارا نیز وجود دارند.

برای مثال نمونه ی فعلی فایر HD (با صفحه نمایش ۶ اینچی) از جمله تبلت های کارآمد اقتصادی است که کاربران از خریدش پشیمان نمی شوند، ولی به یقین هر دیوایسی با قدری کارایی کمتر از این تبلت دیگر گجت مناسبی به حساب نیامده و افراد مختلف از اقشار گوناگون هم میلی به تهیه اش نشان نخواهند داد.

وال استریت به صراحت به قیمت گجت بعدی آمازون اشاره داشته و گفته با رقمی در حدود ۵۰ دلار در دسترس خواهد بود اما در رابطه با مشخصه های فنی آن حرف خاصی را به میان نیاورده؛ گزارش این وبسایت می افزاید مهندسین شرکت مورد بحث راه و روش های مختلفی را برای کاستن قیمت محصول نهایی آزموده اند تا بتوانند هر چقدر که مقدور است قیمت نهایی اش را کمتر کنند.

گفتنی است آمازون برای کاهش قیمت دیوایس احتمال دارد راهکارهای دیگری را نیز اتخاذ نماید. برای مثال یکی از شیوه های کاسته شدن قیمت فایر HD نمایش تبلیغات روی لاک اسکرین آن بود و بعید نیست روشی مشابه برای تبلت در دست توسعه نیز پیاده سازی گردد.

وال استریت ژورنال در قسمت دیگری از گزارش خود هم می گوید آمازون طی سال جاری عرضه دو تبلت ۸ و ۱۰ اینچی را نیز در دستور کار دارد، هر چند هنوز اطلاعات و جزئیات دقیقی در مورد شان در دسترس نیست.

WSJ
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • محمدرضا
    محمدرضا | ۱۷ شهریور ۱۳۹۴

    این تو کشورما خوب فروش میره.اکثرا کسایی که وضع مالیشون خوب نیست این تبلتو میخرن

  • عـــامـر
    عـــامـر | ۱۷ شهریور ۱۳۹۴

    50 دلارررررر
    یا خدا چقد میخواد از کیفیت بطنه که به این خرج برسه و تازه سوددهی هم داشته باشه
    فکر کنم میخواد با ضرر بفروشه
    بیا که آمازون آتیش زد به مالش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی