ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

9 عادت مشترک مدیران حرفه ای

راههای زیادی برای گرداندن یک کسب و کار و تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق وجود دارد. با این وجود برخی از با تجربه ترین رهبران دنیای کسب و کار، در رویکرد خود نسبت به ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۰ مهر ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

راههای زیادی برای گرداندن یک کسب و کار و تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق وجود دارد. با این وجود برخی از با تجربه ترین رهبران دنیای کسب و کار، در رویکرد خود نسبت به زندگی و کار عادات مشابهی دارند.

9 رازی که حرفه ای هایی از این دست در پرورش کسب و کار خود و رسیدن به موفقیت های چشمگیر از آنها بهره می برند را در ادامه می توانید بخوانید. اگر می خواهید کسب و کار خود را گسترش دهید بد نیست این موارد را در نظر داشته باشید.

با دیجیاتو همراه باشید.

1- برنامه ریزی درازمدت داشته باشید

در یک بازار رقابتی، اولویت دادن به اهداف کوتاه مدت وسوسه ای است که به راحتی نمی توان نادیده اش گرفت. مشتریان و خریداران شما انتظار دارند به صورت منظم محصولات و خدمات بی نظیری از شما دریافت کنند. شما در قبال شرکت، شرکا و سرمایه گذاران نیز مسئولیت دارید.

اما اگر فقط روی اهداف کوتاه مدت تمرکز داشته باشید، ممکن است کسب و کارتان به حداکثر توان خود نرسد. در عوض، حد اقل یک یا دو بار در هفته به برنامه ریزی برای آینده وقت اختصاص دهید. پیشرفت در مسیر دستیابی به اهداف بلند مدت خود را به طور منظم رصد کنید.

2- ارتباطات سریع و مؤثر داشته باشید

به ایمیل ها، تماس های تلفنی و دیگر درخواست ها بلافاصله پاسخ دهید. زمانی که برای پاسخ دهی صرف می کنید می تواند به فروش یا از دست رفتن آن بیانجامد. به علاوه، وقتی به مشتریان، خریداران و کارمندان خود سریع پاسخ دهید، اعتبار بیشتری پیدا خواهید کرد. ارتباطات منظم و مؤثر، در محل کار شما فرهنگ بهره وری و تمرکز ایجاد خواهد کرد.

3- پول خود را خردمندانه خرج کنید

کارآفرینان اغلب مواقع برای تخصیص منابع با تصمیم های دشواری مواجه می شوند. برای اجتناب از هزینه های بیش از اندازه یا غیر ضروری، به مخارج ماهانه ی شرکت خود توجه ویژه داشته باشید.

هنگام بررسی بهترین راههای هزینه کردن سرمایه ی شرکت، همیشه بازگشت سرمایه گذاری را در نظر داشته باشید. از خودتان بپرسید چقدر طول می کشد هزینه های سرمایه گذاری ام بازگردد؟ آیا این سرمایه گذاری به من در رسیدن به اهداف شرکتم کمک خواهد کرد؟ اگر نمی توانید به این سؤال ها پاسخ دهید، هزینه نکنید.

4- برنامه ی روزانه ی روتین داشته باشید

با اینکه هر روزِ شما اندکی با روزهای دیگر متفاوت خواهد بود، از کارهایی که دوست دارید در طول روز به آنها بپردازید برنامه ای تهیه کنید. هر روز صبح پیش از آنکه ایمیل هایتان را چک کنید، سه کار مهم برای روز کاری خود در نظر بگیرید.

امور حیاتی و مهم را بر کار هایی که فوریت کمتری دارند اولویت دهید. این رویکرد شما را در طول روز متمرکز نگه می دارد و کمک می کند وقت و حواستان صرف امور دیگری نشود.

5- با اشتیاق سراغ چالش ها بروید

همه از ما می خواهند بهترین کاری که از دستمان بر می آید را انجام دهیم. واضح است که اگر با بالاترین حد توان خود به انجام کاری بپردازیم، همه چیز در جای درست خود قرار خواهد گرفت. روبرو شدن با چالش های جدید با چشمان باز و حداکثر توان از اهمیت زیادی برخوردار است.

هر موقعیت دشواری را با همان شور و اشتیاقی سپری کنید که هنگام آغاز کسب و کارتان داشتید. اگر در مواجهه با هر چالشی با بالاترین توان خود ظاهر شوید، نتایج مثبت بیشتری دریافت خواهید کرد.

6- مطالعه کنید

هر روز صبح اخبار روزنامه ها، وبلاگ ها و مجلات مرتبط را بخوانید. این کار نه تنها به مطلع بودن شما از اوضاع کمک می کند، برای مکالمات روزمره با همکاران و مکالمات کوتاهِ پیش از مذاکره نیز دستمایه های زیادی در اختیار شما قرار می دهد. بعد از ظهر ها، از کار کمی فاصله بگیرید و به مطالعه ی یک کتاب خوب بپردازید.

رهبران، مطالعه می کنند. شاید شما هم با مطالعه نکات جدیدی یاد بگیرید که ابزار و استراتژی های نتیجه بخشی در اختیار شما قرار بدهد.

7- گسترش ارتباطات خود را هرگز متوقف نکنید

ارتباطات مناسب می تواند فرصت های تازه ای پیش روی کسب و کار شما قرار دهد. اغلبِ حرفه ای ها ترجیح می دهند با کارآفرینانی که می شناسند و به آنها اعتماد دارند کار کنند.

گسترش شبکه ی ارتباطی و ایجاد روابط کاری بلند مدت را به یک اولویت بدل کنید. خودتان را به شرکت در جلسات مختلف محدود نکنید. از عضویت در سازمان ها و مجامع حرفه ای استفاده کنید و برای کمک به هیئت مدیره ی مؤسسات خیریه داوطلب شوید.

8- خلاقانه بیاندیشید

نوآوری را به هسته ی کسب و کار خود بدل کنید. اعضای گروه و همکاران خود را به امتحان کردن ایده های تازه و رویکرد های نو تشویق کنید. کارآفرینانی که ریسک پذیر هستند اغلب مواقع کارهای بزرگی انجام میدهند، چون خلاقانه و غیر قابل پیش بینی عمل می کنند. از محدوده ی آسایش خود بیرون بیایید و با نگرشی مثبت به استقبال چالش ها بروید.

9- به خودتان برسید

اگر می خواهید سازنده باشید، با مراقبت از خود شروع کنید. حد اقل 7 ساعت خواب شبانه داشته باشید تا مطمئن شوید روز بعد سرحال و آماده ی شروع یک روز جدید از خواب بیدار خواهید شد. ورزش را به بخشی از برنامه ی هفتگی خود تبدیل کنید. با این کار انرژی، تمرکز، و توانایی بیشتری برای مدیریت استرس خواهید داشت.

برای تفریح و خوش گذرانی وقت بگذارید. برقراری تعادل میان کار و زندگی شاید آنقدر ها که فکر می کنید دشوار نباشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آمیزه ای از فعالیت های مورد علاقه تان را در برنامه ی هفتگی خود بگنجانید. ورزش کردن به شما احساس رضایت و لذت می دهد و وقتی از این دو حس منحصر به فرد بهره ببرید، در محل کار با خودتان و دیگران رفتار بهتری خواهید داشت.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • reza
    reza | ۲۰ مهر ۱۳۹۴

    من فقط 9 :D

    • عباس
      عباس | ۲۰ مهر ۱۳۹۴

      من فقط ٩ و فقط مورد مربوط به خواب و استراحت!

مطالب پیشنهادی