ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [16 الی 24 آبان]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۴ آبان ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدیوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بخش اول - مقالات هفته

بررسی بازی Life is Strange؛ بساز و بسوزان

LiSCover

بازی های اپیزودیک یکی از آخرین دستاوردهای صنعت بازی های ویدئویی به شمار می روند که شاید بتوان به نوعی پایه گذار آن ها را استودیوی Telltale دانست. این استودیو، با عرضه بازی های متعدد به صورت اپیزودیک، این مسئله را تبدیل به پدیده ای جدید کرد و برخی از استودیوهای دیگر با پیروی از این روش پا به میدان گذاشتند.

Dontnod Entertainment یکی از همین استودیوها است که پیش از این، سابقه ساخت بازی نسبتا موفق Remember Me را در کارنامه خود داشته است و به نظر می رسد که آینده ای درخشان در انتظارش باشد. بازی اپیزودیک Life is Strange آخرین اثر این استودیو است که چندی پیش آخرین اپیزود آن منتشر شد.

Life is Strange ایده های قدرتمند زیادی دارد که شاید تنها کمی تا قسمتی از این ایده ها به خوبی از آب در آمده باشند و مابقی چندان چنگی به دل نمی زنند. در واقع Life is Strange به گونه ای، همان روند بازی Remember Me را تکرار کرده است. قالب کلی داستان و فضای ساخته شده برای Remember را می توان بی نظیر دانست اما مشکل اینجا بود که گیم پلی نمی توانست به خوبی اتمسفر مورد نظر استودیوی سازنده را منتقل کند و بازی خیلی زود جذابیت اش را از دست می داد.

البته شکی در این نیست که تجربه استودیوی Dontnod Entertainment در عرضه بازی Life is Strange بسیار بیش تر بوده است و اگرچه عنوان اخیر آن ها را شاید نتوان درجه یک خواند؛ اما حداقل مطمئنیم که ارزش یک بار تجربه کردن را دارد.

برای مطالعه مقاله کامل کلیک کنید.

بررسی بازی Minecraft Story Mode - Episode Two؛ پازل ناقص

Minecraft-Episode-2-Cover

استودیوی Telltale Games به آرامی در حال افول است و این حقیقت بر هیچ کس پوشیده نیست. این استودیوی پر کار امسال توانست با عرضه سری بازی Game of Thrones تا حدی موفق عمل کند و به شهرت خود بیفزاید اما مشکل اینجاست که آن ها به صورت هم زمان روی پروژه های متعددی کار می کنند و ظاهرا هیچ تمرکزی روی عناوین مختلف خود ندارند.

با عرضه آخرین اپیزود Tales of Borderlands پرونده این بازی بسته شد و نمی دانیم که آیا برنامه ای برای عرضه فصل بعدی آن وجود دارد یا خیر. در همین حال، اپیزود نهایی Game of Thrones هم تا هفته ی دیگر عرضه می شود و Telltale Games مجال نفس کشیدن پیدا می کند. به نظر می رسد که به اتمام رسیدن ساخت چند پروژه عظیم، سبب شده که Telltale به سرعت عرضه اپیزود بازی هایش بیفزاید و حالا بعد از دو هفته، اپیزود دوم Minecraft Story Mode هم به انتشار رسیده.

همان طور که در بررسی اپیزود اول Minecraft Story Mode اشاره شد، هم چنان هدف Telltale از ساخت این سری بازی مشخص نیست و به نظر می رسد که صرفا جنبه درآمدزایی برای آن ها داشته است. ماینکرفت امروزه به یکی از بزرگ ترین فرنچایزهای تاریخ بازی های ویدئویی تبدیل شده و حتی همایش های چند روزه خاص خود را دارد.

بدون پرده باید گفت که اپیزود دوم بخش داستانی ماینکرفت، عملا هیچ حرفی برای گفتن ندارد و هیچ تجربه جدید و متفاوتی نسبت به اپیزود اول ارائه نمی کند. بی توجهی Telltale به عنوان خود و این حقیقت که آن ها در حال ساخت نسخه ای جانبی برای یکی از پرطرفدارترین فرنچایزهای روز هستند، سبب شده با ضعیف ترین عنوان استودیوی Telltale مواجه باشیم که در بهترین حالت، یک بازی متوسط به شمار می رود.

برای مطالعه مقاله کامل کلیک کنید.

چگونه در بخش چند نفره Halo 5: Guardians حرفه ای شویم؟

cover21

حرفه ای شدن در بخش چندنفره Halo 5 ساعت ها وقت طلب می طلبد. استراتژی هایی که شما برای هر یک از مُدها استفاده می کنید شاید برای بقیه بخش ها به خاطر تفاوت در هدف و ساختار آن ها جواب ندهند.

برای ماهر شدن در هیلو باید تمرین کنید و ما هم می خواهیم که شما بهترین باشید. برای همین راهنمایی هایی گردآوری کرده ایم که شامل نکاتی برای تمامی مُدهای هیلو 5 می شود تا شما در تک تک آن ها به درجه استادی برسید.

برای مطالعه مقاله کامل کلیک کنید.

نگاهی به کنسول «نینتندو پلی استیشن»؛ همکاری نافرجام نینتندو و سونی

nintendo-playstation-sfx-100-prototype

چندی پیش و در ماه جولای، خبرهایی از وجود نسخه پروتوتایپ دستگاهی به نام «Nintendo PlayStation» به گوش رسید که ظاهرا به صورت هم زمان از یک کارتریج SNES و سی دی درایو بهره می برده، اما بعد از آن دیگر چیزی در این باره نشنیدیم. حتی شوهی یوشیدا، مدیر استودیوهای جهانی سونی، هم تمایلی به تایید وجود چنین دستگاهی نداشت. یا این که نمی خواست به همکاری شکست خورده بین کمپانی خود و نینتندو در چند دهه پیش اشاره کند.

سال ها پیش (در واقع در سال 1988 میلادی) سونی در طی قراردادی با غول صنعت بازی آن زمان، یعنی نینتندو، قرار بود که تکنولوژی سی دی رام خود را به کنسول SNES بیاورد. اما زمانی که بحث های مالی مطرح شد، دو کمپانی نتوانستند به توافقی مناسب دست یابند. سونی می خواست که تمام سود حاصل از فروش لایسنس سی دی را برای خود نگه دارد و بعد، درباره مباحث دیگر با نینتندو به توافق برسد.

همان طور که می توان تصور کرد، نینتندو با روی خوش از این توافق استقبال نکرد. در نهایت، درست یک روز بعد از آن که سونی، برند «پلی استیشن» را در همایش CES شیکاگو در سال 1991 معرفی کرد، نینتندو به صورت رسمی و عمومی اعلام نمود که دیگر به همکاری با سونی ادامه نمی دهد و این کار را با کمپانی فیلیپس دنبال خواهد کرد.

البته همکاری با فیلیپس هم در نهایت به انجام نرسید و نینتندو در تحقق هدف خود ناموفق ماند. اما همکاری ناموفقیت آمیز سونی و نینتندو، به تولد پلی استیشن انجامید و این برند تا به امروز، سود زیادی برای کمپانی ژاپنی سونی فراهم آورده است.

کنسول «نینتندو پلی استیشن» امروز به یکی از افسانه های صنعت گیمینگ تبدیل شده و بنابر گزارش ها، تنها 200 نسخه پروتوتایپ از آن موجود است. اما جالب اینجاست که یکی از این 200 سیستم موجود، به دست پدر و پسری به نام های تری و دان دایبولد رسیده است. وب سایت Polygon با این پدر و پسر در هنگ کنگ و در همایش Retro Gaming ملاقات کرد تا از آن ها بپرسد که چطور به این کنسول دسترسی پیدا کرده اند. در همین حال، مشخص شد که کنسول نینتندو پلی استیشن واقعا کار می کند و می توان بازی های SNES را روی آن اجرا کرد.

برای مطالعه مقاله کامل کلیک کنید.

بخش دوم - اخبار هفته

ساخت نسخه ی دوم بازی Alan Wake از سوی سم لیک تایید شد

Alan-Wake-ds1-670x377-constrain

بازی Alan Wake یکی از محبوب ترین عناوین انحصاری کنسول اکس باکس کمپانی مایکروسافت به شمار می رود و سالهاست که طرفداران این بازی، منتظر نسخه ی دوم آن هستند. وب سایت گیم اینفورمر به تازگی مطلبی درباره ی 100 پرسش و پاسخ با بازیسازان منتشر کرده و سم لیک از سوی استودیوی رمدی، ساخت نسخه ی دوم بازی را تایید کرد.

پیش از این، خبرها و شایعات زیادی درباره ی امکان ساخت نسخه ی دوم بازی Alan Wake به گوش می رسید که به نظر می رسد همه ی آن ها حقیقت داشته اند. گیم اینفورمر در مقاله ی خود، از سم لیک پرسیده بود که «آیا در آینده می توانیم Alan Wake 2 را تجربه کنیم یا خیر» و سم لیک در پاسخی کوتاه و قاطعانه گفت که «بله».

Alan Wake با پیروی از سبک ترسناک روان شناسانه ساخته شد و توانست توجه بسیاری از علاقه مندان به این ژانر را به خود جلب کند. مدتی بعد از عرضه ی نسخه ی اول، نسخه ای جانبی به نام American Nightmare نیز عرضه شد که طرفداران را چندان راضی نکرد.

با توجه به این که استودیوی رمدی در حال حاضر ساخت بازی Quantum Break را برای پلتفرم اکس باکس وان در دستور کار دارد، به نظر نمی رسد که در آینده ای نزدیک شاهد عرضه ی نسخه ی دوم Alan Wake باشیم؛ اما حداقل می توان امیدوار بود که بالاخره می توانیم در آینده آن را تجربه کنیم.

مشخصات فنی پلی استیشن وی آر در ویدیوی تبلیغاتی جدید مشخص شد

PlayStation-VR

با شروع سال 2016، موج اول عرضه هدست های واقعیت مجازی آغاز خواهد شد و سونی با ارائه پلی استیشن وی آر، احتمالا اولین شرکتی خواهد بود که این نبرد را آغاز می نماید. پلی استیشن وی آر پلتفرمی وابسته به کنسول پلی استیشن 4 است که علاوه بر سخت افزاری جداگانه، از واحدهای پردازشی کنسول نیز بهره می برد.

در ویدیوی تبلیغاتی جدیدی که اخیرا توسط سونی منتشر شده است، نمایشگر 5.7 اینچی OLED با رزولوشن 1080p، نرخ بروزرسانی 120 هرتز و تاخیر 18 میلی ثانیه ای برای دستگاه تایید شد.

پلی استیشن وی آر تقریبا نمایی 100 درجه را در برابر چشم کاربر قرار می دهد و برای بازسازی حرکات سر در برنامه ها و بازی های واقعیت مجازی، از شتابسنج، ژیروسکوپ و دیگر سنسورهای حرکتی بهره می برد. یک ردیاب موقعیتی با نه LED و ردیاب حرکات سر 360 درجه نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

همانند آکیلس و اچ تی سی، سونی هم میلی به اعلام قیمت دقیق دستگاه ندارد اما به خوبی می دانیم که اگر قرار باشد یکی از این هدست ها را تهیه کنیم، باید حداقل مبلغی بین 300 الی 400 دلار برای هر کدام ذخیره کنیم. شما به خرید کدام هدست مایلید؟ پلی استیشن وی آر، آکیلس یا Vive؟

وضعیت بحرانی Zynga همچنان ادامه دارد؛ مدیر مالی شرکت استعفا داد

IN14_ZYNGA_1268212f

دیوید لی، مدیر امور مالی شرکت بزرگ Zynga، از فعالیت های خود کناره گرفت. برکناری او از فعالیت های استودیو FarmVille صورت پذیرفته اما وی تا تاریخ 11 دسامبر به قرارداد خود ادامه داده و فعالیت های خود را به سرانجام می رساند.

زینگا در فصل مالی گذشته خود 4 میلیون دلار به دست آورد در حالی که در بازه زمانی مشابه سال گذشته، این رقم ضرری هشت میلیون دلاری بود. اما با این حال، تعداد کاربران فعال روزانه بازی های این شرکت از 21 میلیون به 19 میلیون کاهش یافته و تعداد کاربران ماهانه با 27 درصد افت، به 75 میلیون نفر رسیده اند.

دو بازی Dawn of Titans و CSR2 نیز با تاخیری چند ماهه روبرو شدند و حالا قرار است سال 2016 عرضه شوند. از ماه مه، زینگا برنامه هایی برای کاهش هزینه های خود اجرا کرد که در نتیجه آن 350 نفر اخراج شدند و حوالی 100 میلیون دلار در این میان ذخیره شد.

به عنوان جایگزین، Michelle Quejado مسئولیت های دیوید لی را حالا برعهده خواهد گرفت. وی در ماه مارس 2015 به زینگا پیوست و حالا مسئولیتی بزرگ بر عهده دارد.

لیست بازی های قابل اجرای اکس باکس 360 روی اکس باکس وان مشخص شد

NXOE_Hero

تنها دو روز تا عرضه آپدیت بزرگ اکس باکس وان فرصت باقی مانده و طی این آپدیت، ویژگی اجرای بازی های اکس باکس 360 روی اکس باکس وان ممکن می شود. در روز پنجشنبه، 104 بازی کنسول اکس باکس 360، قابلیت اجرا روی اکس باکس وان را پیدا خواهند کرد.

اگر بازی های کنسول قدیمی مایکروسافت را به صورت اوریجینال در اختیار داشته باشید، می توانید آن را داخل دستگاه جدید خود قرار داده و بازی را به راحتی انجام دهید. حتی بخش چند نفره آنلاین بازی ها نیز در اختیار دارندگان اکس باکس وان قرار می گیرد و کاربران روی هر دو کنسول می توانند در یک سرور وارد بازی شوند.

در نگاه اول به لیست 104 بازی قابل اجرا روی اکس باکس وان، به نظر می رسد که مایکروسافت تمرکز بالایی روی بازی های قدیمی تر داشته است. برای مثال Fallout 3 و Mass Effect در این لیست حضور دارند اما نسخه های بعدی شان خیر.

مایک یابرا، یکی از مدیران بخش اکس باکس در مایکروسافت می گوید 104 بازی ابتدایی فقط شروع کار هستند و از این پس، ماهانه تعدادی بازی به این لیست اضافه خواهند شد. برای مثال ماه آینده سری بایوشاک و Halo: Reach عرضه خواهند شد.

جالب است بدانید که صرفا دو عنوان از ده بازی پرطرفدار نظرسنجی به عمل آمده در سری اول بازی ها حاضر خواهند شد. لیست کامل 104 بازی را از این بخش می توانید مشاهده کنید.

بیش از 25 درصد کاربران استیم به ویندوز 10 مهاجرت کرده اند

windows_10

به نظر می رسد که استراتژی مایکروسافت در ارائه ویندوز 10 بسیار موثر واقع شده و کاربران بسیاری در حال بروزرسانی سیستم عامل دستگاه خود هستند. طی آخرین گزارش اعلام شده از سوی والو، بیش از یک چهارم کل کاربران شبکه استیم، حالا ویندوز 10 دارند.

اما جالب است بدانید که در رتبه اول، ویندوز 7 ورژن 64 بیتی با 36.67 درصد قرار گرفته و پس از آن ویندوز 10 با جمع کل 26.42 درصد است. ویندوز 8 هیچگاه سیستم عامل محبوب گیمرها نبود و آمار 17.64 درصدی استیم مهر تاییدی بر این ادعا است.

در حال حاضر، به جز ویندوز 10، هیچ سیستم عامل دیگر مایکروسافت رشدی را شاهد نیست. طی ماه گذشته، ویندوز 10، با 2.55 درصد رشد مواجه شده و انتظار می رود که این رقم ماه آینده بیشتر هم باشد.

ویندوز 10، اوایل مرداد ماه منتشر شد و حالا تقریبا 100 روز از عرضه آن می گذرد. با توجه به کارایی های بالای ویندوز 10 برای گیمرها و بهبودهای حاصل روی آن، به نظر می رسد که طی ماه های آتی، شاهد فراگیرتر شدن ویندوز 10 میان گیمرها باشیم.

مراسم The Game Awards 2015 در تاریخ 13 آذر برگزار خواهد شد

TheGameAwards2015Logo-747x309-ds1-670x277-constrain

سال گذشته، برای اولین بار شاهد برگزاری مراسمی متفاوت و اسکار-گونه در حوزه بازی های ویدیویی بودیم. جف کیلی، مجری و تهیه کننده این برنامه که سابقه ای درخشان در این زمینه دارد، امسال نیز قصد دارد با قدرتی بیشتر، مراسم The Game Awards 2015 را با حمایت بازی سازان و اهالی رسانه برگزار نماید.

 

مراسم امسال، برخلاف سال گذشته در لس آنجلس و تئاتر مشهور مایکروسافت برگزار می شود، سالنی که 4 هزار تماشاگر را درون خود جای خواهد داد. این رویداد از طریق توییچ، یوتوب، یواستریم و وبسایت های مختلف گیم به صورت زنده نمایش داده خواهد شد و جف کیلی انتظار دارد تا رکورد 2 میلیون تماشاگر سال گذشته شکسته شود.

The Game Awards 2015 توسط شرکت ها و استودیوهای بازی سازی پشتیبانی می شود و Verizon و Go 90 به صورت مستقیم وظایف اسپانسری مراسم را به عهده گرفته اند. سال گذشته، جف کیلی برای برگزاری مراسم، 1 میلیون دلار از سرمایه شخصی خود را در میان گذاشت.

هیئت داوران این مراسم از میان برترین ژورنالیست ها و منتقدین بازی انتخاب شده اند و تا چند روز دیگر، ژوری از لیست بهترین های امسال پرده برخواهد داشت.

این مراسم در تاریخ جمعه، 13 آذرماه، ساعت 05:30 صبح برگزار خواهد شد و احتمالا 3 ساعت به طول می انجامد. در ادامه می توانید تیزر The Game Awards 2015 را تماشا کنید.

شهید احمد، مدیر اجرایی سونی از این شرکت جدا شد

b53aad30960c434db6da001089e8b9bc-ds1-670x335-constrain

شهید کمال احمد، یکی از شناخته شده ترین چهره های سونی و برند پلی استیشن برای گیمرهایی است که به خوبی پیگیر اخبار کنسول های محبوب خود هستند. احمد را می توان یکی از کلیدی ترین مدیران سونی در زمینه تامین محتوای کنسول های بازی این شرکت دانست.

در حالی که بازدهی مالی بخش سرگرمی های سونی بسیار عالی است و مدیران روزهای خوبی را می گذرانند، دغدغه های ذهنی شان را نباید نادیده گرفت. پس از جک ترتون، حالا نوبت به شهید کمال احمد رسیده تا بخواهد یک بار دیگر به جمع بازی سازها بپیوندد و محتوایی تولید کند.

احمد تا کمتر از یک ماه دیگر و پس از ده سال فعالیت در سونی، این شرکت را به مقصد استودیوی بازی سازی جدید خود ترک خواهد کرد. وی به مدت 25 سال از توسعه و ساخت بازی ها فاصله گرفته بود و حالا زمان آن فرا رسیده تا یک بار دیگر شاهد محتوایی از سوی احمد باشیم.

شهید کمال احمد می گوید اگرچه تصمیمی که گرفته برای تیم پلی استیشن ناراحت کننده بود اما آن ها به خوبی شوق و انگیزه اش برای ساخت بازی را درک کرده اند و پشتیبان اش بوده اند. با این حال، به زودی جایگزینی برای احمد انتخاب خواهد شد و هیچ تغییری در استراتژی های سونی در راستای حمایت از بازی سازان به وجود نمی آید.

فال آوت 4 حالا رسما محبوب ترین بازی تاریخ استیم است

fallout-6

برای اولین بار در تاریخ استیم، بالاخره یک عنوان به غیر از بازی های استودیو Valve، سازنده پلتفرم استیم، توانست در رتبه اول پرمخاطب ترین های این شبکه قرار گرفته و رکوردی عجیب به ثبت رساند. پس از پشت سر گذاشتن Grand Theft Auto V، حالا نوبت به والو و دوتا 2 رسیده است.

این رکورد زمانی به ثبت رسیده که تقریبا ساعت کاری مردم در اروپا و آمریکا به اتمام رسیده و زمان اوج حضور کاربران در شبکه است. با رقمی نزدیک به نیم میلیون نفر بازیکن آنلاین، Fallout 4 جمعیتی قابل توجه را در ساعتی که معمولا متعلق به Dota 2 و Counter-strike: Global Offensive است را سرگرم نموده.

steam_charts

اگر در روزهای عادی چارت استیم را مرور کرده باشید حتما می دانید که دو عنوان صدر لیست، با اختلاف ده ها برابری، نسبت به عناوین دیگر قرار گرفته اند و حتی نزدیک شدن به رتبه دوم جدول هم کار بسیار دشواری است، چه رسد به پشت سر گذاشتن عنوان اول.

در هر حال، Fallout 4 یکی از اصلی ترین مدعیان امسال برای کسب جایزه بهترین بازی سال است اما کاربرانی که آخرین ساخته بتسدا را روی کنسول تهیه کرده اند، خبر از مشکلات متعدد گرافیکی می دهند اما تاکنون جامعه پی سی گیمرها مشکل بزرگی گزارش نکرده اند.

ساخت قسمت جدید The Walking Dead توسط Telltale Games تایید شد

unnamed1-ds1-670x377-constrain

پس از به اتمام رسیدن Tales from the Borderlands و Game of Thrones، حالا نوبت به ادامه پروژه های قدیمی رسیده است. استودیو Telltale Games در حال آماده سازی خود برای ارائه فصل سوم از مجموعه بازی The Walking Dead است اما پیش از آن شاهد مینی سری The Walking Dead: Michonne هستیم.

میشون یکی از شخصیت های محبوب کمیک و سریال The Walking Dead است که در دو فصل ابتدایی بازی های Telltale Games حضور نداشت، اما حالا با ارائه این مینی سری، قرار است شخصیت های جدیدی پای خود را به فصل سوم باز کنند.

The Walking Dead: Michonne، رویکردی مشابه The Walking Dead: 400 Days را دارد و در واقع به نوعی پل اتصال بین فصل دوم و سوم به حساب می آید. چند قسمت کوتاه و چند دقیقه ای، با حضور میشون قرار است تکمله ای بر فصل دوم و بستری برای فصل سوم باشد.

گفته می شود که ساخت قسمت ابتدایی The Walking Dead: Michonne تقریبا رو به اتمام است و به زودی شاهد عرضه بازی خواهیم بود اما طرفداران، برای عرضه ی فصل سوم باید حداقل تا زمان اتمام عرضه ی کامل مینی سری میشون منتظر بمانند.

سیستم مورد نیاز برای اجرای Rainbow Six Siege مشخص شد

r6s-preview2015_thermite_4k_final_1444850811

چند هفته دیگر، شرکت یوبیسافت آخرین بازی مهم و قابل توجه خود را با نام Rainbow Six Siege برای پلی استیشن 4، اکس باکس وان و پی سی منتشر خواهد کرد. با توجه به سابقه این شرکت در ساخت بازی های پر زرق و برق، پی سی گیمرها در انتظار اعلام سیستم مورد نیاز برای اجرای این عنوان بودند.

حداقل سیستم مورد نیاز

  • سیستم عامل: Windows 7 ،Windows 8.1 ،Windows 10 (ورژن 64 بیتی)
  • پردازنده: Intel Core i3 560 @ 3.3 GHz یا AMD Phenom II X4 945 @ 3.0 GHz
  • رم: 6 گیگابایت
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 460 یا AMD Radeon HD 5870 (سازگار با دایرکت اکس 11 با 1GB VRAM)
  • درایو دی وی دی رام: دو لایه
  • صدا: کارت صدای تحت پشتیبانی DirectX 9.0c با آخرین آپدیت درایور
  • فضای مورد نیاز: 30 گیگابایت
  • مالتی پلیر: پهنای باند 256kbps یا سریع تر

سیستم پیشنهادی

  • سیستم عامل: Windows 7 SP1 ،Windows 8.1 ،Windows 10 (ورژن 64 بیتی)
  • پردازنده: Intel Core i5-2500K @ 3.3 GHz و بالاتر، یا AMD FX-8120 @ 3.1 Ghz و بالاتر
  • رم: 8 گیگابایت
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 670 (یا GTX760 / GTX960) یا AMD Radeon HD 7970 (یا R9 280x [2GB VRAM] / R9 380 / Fury X)
  • درایو دی وی دی رام: دو لایه
  • صدا: کارت صدای 5.1 تحت پشتیبانی DirectX 9.0c با آخرین آپدیت درایور
  • فضای مورد نیاز: 47 گیگابایت
  • مالتی پلیر: پهنای باند 512kbps یا سریع تر

کارت های گرافیکی تحت پشتیبانی

انویدیا: GeForce GTX460 یا بهتر، GTX560 یا بهتر، GTX650 یا بهتر، GTX750 یا بهتر، سری GT900، سری تایتان

ای ام دی: Radeon HD5870 یا بهتر، HD6870 یا بهتر، HD7770 یا بهتر، R7 260X یا بهتر، سری R-300 و Fury x

کارت های گرافیکی لپ تاپ ها با نام مشابه ممکن است قادر به اجرای بازی باشند اما تحت پشتیبانی یوبیسافت نیستند. بعدها و پس از عرضه، این شرکت قصد دارد کارت های گرافیکی بیشتری را تحت حمایت خود قرار دهد.

یوبیسافت نقشه های بسیاری برای Rainbow Six Siege در سر دارد و به نظر می آید حداقل تا یک سال شاهد مطرح شدن نام این بازی باشیم، اما تنها در صورتی که بازی از حداقل های لازم برخوردار باشد.

Rainbow Six Siege در تاریخ یک دسامبر، برای پی سی، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه خواهد شد.

کاربران برنامه پیش نمایش اکس باکس پاداش دریافت خواهند کرد

new_xbox_one_experience_1-600x338

دارندگان کنسول اکس باکس وان می توانند از طریق دعوت نامه هایی خاص، وارد برنامه پیش نمایش یا Preview Program شوند. این کاربران، زودتر از دیگران ورژن های ناآماده و پر ایراد آپدیت های بعدی کنسول را دریافت کرده و در رفع ایرادات آن به مایکروسافت کمک می کنند.

در واقع، برنامه پیش نمایش را به نوعی می توان نسخه بتای آپدیت های اکس باکس وان دانست. تاکنون، مایکروسافت برای این کاربران هیچ پاداش و جایزه ای در نظر نگرفته بود اما حالا مایک یابرا، از مدیران فعال مایکروسافت در توییتر، خبر از تغییر برنامه ها می دهد.

به گفته یابرا، به زودی تمام کسانی که در بهتر شدن داشبورد اکس باکس وان کمک شایانی کرده اند، جوایزی دریافت خواهند کرد. وی در توییتر خود به پرسش یکی از کاربران اینگونه پاسخ داد: «برای کسانی که در پیش نمایش به ما کمک بسیار کردند، در فروشگاه چیزهایی داریم».

البته مشخص نیست که پاداش ها چه خواهند بود، یک بازی رایگان یا حتی تخفیف های متعدد روی بازی ها؟ به هر حال، اگر اکس باکس وان دارید و تاکنون عضو برنامه پیش نمایش نشده اید، بهتر است سریع تر اقدام کنید تا پیشنهادهای نقدی مایکروسافت را از دست ندهید.

فروش عمومی استیم ماشین ها و استیم کنترلر آغاز شد

Steam-Machines

فروش اولین موج سخت افزارهای مرتبط با پلتفرم استیم حالا پس از مدت ها انتظار رسما آغاز شده است. کمپانی های متعددی، از جمله Alienware و سایبرپاور با ارائه کیس های قدرتمند خود تحت عنوان استیم ماشین، حالا رقابتی جدید را شروع کرده اند.

علاوه بر استیم ماشین ها، کمپانی والو دو سخت افزار جانبی هم برای فروش در نظر دارد. استیم کنترلر و استیم لینک. هر دو ابزار با قیمتی 49 دلاری به فروش می رسند که اگر هر دو دستگاه را بخواهید باید مبلغ 100 دلار را بپردازید.

با استفاده از استیم لینک، می توانید بازی های تان را از روی پی سی به روی تلویزیون استریم کنید، آن هم بدون آنکه لازم باشد کیس خود را از اتاق خارج کرده و به اتاق نشیمن بیاورید. استیم کنترلر نیز رویکرد جدیدی است که تجربه آن می تواند حسی عجیب و متفاوت در پی داشته باشد.

استیم ماشین هایی که هم اکنون برای فروش در دسترس هستند، قیمتی بین 499 دلار تا 1499 دلار دارند. باید توجه داشت که استیم ماشین ها، رقبای پلی استیشن و اکس باکس نیستند، بلکه در دسته بندی کیس های آماده جای می گیرند و تفاوت شان با دیگر کامپیوترها، سیستم عامل استیم است.

هر شرکتی که بخواهد محصول خود را تحت عنوان استیم ماشین به فروش برساند، باید روی دستگاه اش Steam OS، سیستم عاملی مبتنی بر لینوکس را نصب کند. کاربران از تابستان امسال قادر به پیش خرید تعداد محدودی از سخت افزارهای بودند که به گفته والو با استقبال خوبی مواجه شد و حالا این امکان برای همه کاربران وجود دارد تا نسبت به خرید اقدام نمایند.

بازی های موبایل نینتندو کاملا رایگان خواهند بود

miiverse

چندی پیش، اولین بازی موبایل نینتندو تحت عنوان Miitomo معرفی شد. Miitomo بیش از اینکه بخواهد یک سرگرمی و یک بازی باشد، قابلیتی اجتماعی برای دور هم نگه داشتن طرفداران و کاربران نینتندو در فضایی مجازی و روی تلفن های همراه و تبلت ها است.

همزمان با معرفی این بازی، نینتندو از سیستم Nintendo Account نیز پرده برداشت که کاربران از هر دستگاهی، نظیر کنسول های شرکت، موبایل، پی سی و ... می توانند وارد آن شوند تا محیطی یکپارچه از حساب کاربری خود را مشاهده کنند.

با این حال، نینتندو با همکاری شرکت DeNA قصد دارد تا انتهای مارس 2017 (تقریبا یک سال و نیم دیگر) پنج بازی موبایل منتشر سازد که اولین آن ها با نام Miitomo در تاریخ مارس 2016 عرضه خواهد شد. نکته قابل توجه این است که تمامی پنج بازی به صورت رایگان عرضه خواهند شد.

در واقع هدف نینتندو، کسب درآمد از بازی های موبایل نیست، بلکه ژاپنی ها قصد دارند از این طریق، علاقه مندان به اکوسیستم خود را روز به روز گسترش دهند تا زمان معرفی و عرضه NX، کنسول جدیدشان، به مشکل برنخورند.

داشبورد جدید اکس باکس وان با حجم 1.2 گیگابایت منتشر شد

2946792-xboxmusic

دقیقا همانطور که اعلام شده بود، آپدیت بزرگ اکس باکس وان با نام New Xbox One Experience امروز عرضه شد. کاربران این کنسول در سراسر جهان، با توجه به موقعیت جغرافیایی خود از صبح امروز، آپدیت را دریافت کرده اند.

این بروزرسانی بزرگ 1.2 گیگابایتی، ظاهر و رابط کاربری اکس باکس وان را به طور کل تغییر می دهد و به دستگاه سرعت بالاتری می بخشد. اگر تا به حال با اکس باکس وان کار کرده باشید قطعا با زیر و بم داشبورد کنسول آشنا هستید، اما حالا با ایجاد تغییراتی عمده، دستگاه عملکرد بهترین از خود نشان می دهد.

داشبورد جدید علاوه بر اینکه تغییرات ظاهری بسیاری به ارمغان آورده است، 50 درصد سریع تر شده و قابلیت های گفتگو و پیام رسانی آن نیز قدرت بیشتر یافته است. یکی از مهم ترین تغییرات حاصله، امکان اجرای بازی های اکس باکس 360 روی اکس باکس وان است. اگر بازی های اوریجینال اکس باکس 360 را در اختیار داشته باشید می توانید آن ها را درون اکس باکس وان قرار داده و از انجام شان لذت ببرید، البته در صورتی که نام شان در لیست بازی های تحت پشتیبانی دیده شود.

معمولا آپدیت های اکس باکس وان تقریبا 250 مگابایت حجم دارند اما این بار مایکروسافت با ارائه بسته بروزرسانی 1.2 گیگابایتی، پیام واضحی را به کاربران خود اعلام می دارد: تغییراتی عظیم در انتظار شما هستند.

بازی جدید سازندگان Monument Valley منتشر شد

lands-

استودیو خلاق Ustwo Games که پیش از این با عرضه عنوان تحسین شده Monument Valley، قدرت بالای خود در فضاسازی های سه بعدی و ارائه گیم پلی بی نظیر برای محیط های مینیمالیستی روی صفحه نمایش موبایل را به اثبات رسانده بود، چندی پیش از بازی جدید خود برای هدست واقعیت مجازی سامسونگ، Gear VR پرده برداشت.

این بازی که تحت عنوان Land's End شناخته می شود، حالا برای این دستگاه عرضه شده و اولین مشتریانی که به خرید Gear VR اقدام کنند، می توانند از انجام بازی لذت ببرند. ورژن نهایی هدست واقعیت مجازی سامسونگ حالا با قیمتی 99 دلاری به فروش می رسد و پرچمدارهای اخیر این شرکت را پشتیبانی می کند. با این حال، اگر مایل به اجرای Land's End باشید، باید علاوه بر Gear VR، یک گلکسی اس 6 هم داشته باشید.

از لحاظ بصری، Land's End رویکردی مشابه با Monument Valley را دارد اما شیوه حل معماها با توجه به تغییر نوع برقراری ارتباط بازیکن با بازی بسیار تغییر کرده است. البته، Land's End همچنان یک پازل است اما این بار به جای تسلط بر محیطی کوچک و پیچ در پیچ، باید در محیط های بزرگی به گشت و گذار بپردازید.

هدف نهایی شما در Land's End، بیدار کردن تمدنی باستانی با استفاده از قدرت ذهن است. طبق گفته ی سازندگان بازی، آن ها برای ساخت محیط ها، از نواحی بکر و دست نخورده عربستان صعودی، ایسلند و نواحی سنگی همچون بنای استون هنج ایده گرفته اند. Land's End در 5 مرحله روایت می شود که بنا به سرعت بازیکن، طی 30 الی 50 دقیقه می توان آن را به اتمام رساند.

به لطف هیلو 5، فروش اکس باکس وان در ماه اکتبر از پلی استیشن 4 پیشی گرفت

halo_5

همان طور که می شد پیش بینی کرد، اگر تنها یک عنوان بود که می توانست سونی را در چند وقت اخیر از پای در بیاورد، آن بازی، هیلو 5 بود. براساس گزارش گروه NPD، بازی هیلو 5 پر فروش ترین بازی ماه گذشته بود و در همین راستا، فروش کنسول اکس باکس وان هم از پلی استیشن 4 بیش تر شد.

در همین حال، مایکروسافت خبر از رشد 81 درصدی سال به سال در عرضه اکس باکس وان به بازار داده که کمی عجیب به نظر می رسد. در واقع ظاهرا بسیاری از طرفداران مایکروسافت تا عرضه هیلو منتظر مانده و کنسول نسل هشتمی این شرکت را تهیه نکرده بودند. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا لاین آپ قدرتمند مایکروسافت می تواند در اواخر سال 2015 و اوایل 2016 به نجات آن ها بشتابد یا خیر.

در میان 10 بازی پر فروش ماه اکتبر، بازی انحصاری هیلو 5 توانست به راحتی دو بازی پر فروش دیگر، یعنی NBA 2K16 و Assassin's Creed Syndicate را پشت سر بگذارد و مقام اول را به تصاحب خود در بیاورد. در پایین می توانید 10 بازی پر فروش ماه اکتبر را مشاهده نمایید:

  1. Halo 5: Guardians - Xbox One
  2. NBA 2K16 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3
  3. Assassin's Creed Syndicate - PS4, Xbox One
  4. Madden NFL 16 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3
  5. WWE 2K16 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3
  6. Fifa 16 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3
  7. Destiny: The Taken King - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3
  8. Yoshi's Wooli World - Wii U
  9. Uncharted: The Nathan Drake Collection - PS4
  10. Rock Band 4 - PS4, Xbox One
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی