ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درآمد سالانه HTC افتی ۳۵ درصدی داشته است

به HTC در سال ۲۰۱۵ آنقدر سخت گذشته که شاید این شرکت اصلاً‌ میلی نداشته باشد که بخواهد خاطرات این سال را مجدداً مرور نماید. One M9 پرچمدار برند تایوانی بدل به یکی از بزرگترین ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۸ دی ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

به HTC در سال ۲۰۱۵ آنقدر سخت گذشته که شاید این شرکت اصلاً‌ میلی نداشته باشد که بخواهد خاطرات این سال را مجدداً مرور نماید. One M9 پرچمدار برند تایوانی بدل به یکی از بزرگترین شکست های تاریخ اش شد و هرگز نتوانست با دیگر پرچمداران بازار رقابت کند، سپس آنها از میان رده ای با نام One A9 پرده برداشتند که بر خلاف گفته ی مدیر عامل شان «قهرمانی» نبود که بتواند بحران را خاتمه بخشد.

بعد هم وان اکس ۹ از راه رسید، میان رده ای که هنوز به بازار نیامده ولی بعید به نظر می رسد قادر باشد زخم های شرکت سازنده اش را التیام دهد. اما حال و در این بین اعداد و ارقامی تازه از درآمد و وضعیت مالی HTC‌ انتشار یافته اند که نشان می دهند این برند روزگاری موفق در کجای میدان ایستاده.

در دسامبر ۲۰۱۵ شرکت تایوانی فروشی ۱۹۵.۷ میلیارد دلاری داشته که این رقم از افول سالانه ای ۵۷.۸ درصدی خبر می دهد. بد نیست یادآور شویم همین عدد در سال ۲۰۱۴ و بازه زمانی مشابه برابر با ۴۵۵.۹ میلیون دلار بوده است. ضمناً درآمد ماه نوامبر نیز افت سالانه ای ۳۶.۶۴ درصدی داشته.

مجموع درآمد HTC در ۲۰۱۵ هم به ۳.۶۵ میلیارد دلار رسیده که در قیاس با ۲۰۱۴ و درآمد ۵.۶۴ میلیارد دلاری اش شاهد تنزلی ۳۵.۲۴ درصدی هستیم. هوادران این شرکت امید دارند اسمارت فون One M10 بتواند آنها را به بازی بازگرداند، موبایلی که برای اولین بار شایعه اش در فصل تابستان به گوش رسید و گفته شد از نمایشگری ۶ اینچی با رزولوشن QHD در کنار چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ برخوردار خواهد بود.

ضمناً کمپانی مورد بحث به تازگی به دنیای واقعیت مجازی نیز ورود کرده و امید دارد از طریق بازارهای تازه ای که به آنها پا گذاشته ناکامی های اسمارت فون هایش را جبران نماید، هر چند که دور از ذهن است در آینده ای نزدیک شاهد چنین رخدادی باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Zahed
    Zahed | ۲۶ دی ۱۳۹۴

    HTC بهترینه، ولی مانند سامسونگ تبلیغ نمی کنه ، مردم هم دنبال اسم می روند ، باید دست به طراحی های فوق العاده و جسورانه بزنه ، و هر چه زودتر M10 رو روانه بازار کنه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی