ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

چگونه توجه انسان های قدرتمند را به خود جلب کنیم؟

با اینکه قدرت را می توان مقوله ای نسبی در نظر گرفت، به اجماع می توان چند رکن برای آن متصور شد. افراد قدرتمند، کنترل یک موقعیت یا صنعت را در دست دارند، از شما ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

با اینکه قدرت را می توان مقوله ای نسبی در نظر گرفت، به اجماع می توان چند رکن برای آن متصور شد. افراد قدرتمند، کنترل یک موقعیت یا صنعت را در دست دارند، از شما احترام می خواهند، به موفقیت رسیده اند و صاحب اختیاراتی هستند.

بسیاری از ما در موقعیتی با نفوذ و اختیارات ناچیز هستیم و به دنبال برطرف کردن نیازهای خود، نیاز داریم توجه کسانی که قدرتی دارند را به خود جلب کنیم. برای آنکه مفهوم این حرف را بهتر درک کنید، می توانید یک مدیر، سرمایه گذار خطرپذیر، کارفرمای بالقوه و یا حتی آموزگار خود را در نظر بگیرید. هر کسی در برهه ای از زندگی خود ممکن است به دنبال جذب سرمایه، راهنمایی گرفتن و یا جلب مشارکت دیگران باشد. به صورت پیش فرض، همیشه کسانی دور و بر ما وجود دارند که قدرتشان از ما بیشتر باشد.

اینجاست که سعی می کنیم هر طور شده توجه کسانی که قدرت بیشتری نسبت به ما دارند را به خود جلب کنیم تا از این طریق بخشی از نیازهایمان برآورده شوند. اما چگونه می توانیم توجه اینگونه افراد را بیشتر به خود جلب کنیم؟

در ادامه توصیه هایی را از نظر خواهید گذراند که کمک می کنند برای انسان های قدرتمند و مهره های کلیدی، جذابیت بیشتری داشته باشید:

به جای نگاه به داخل، نگاهتان به سمت بیرون باشد

همه ی ما وقتی چیزی از کسی می خواهیم، نگران این هستیم که آنها چگونه می خواهند به ما کمک کنند. هدایت این انرژی به سمت بیرون می تواند به عنوان اولین قدم، حرکت خوبی باشد. با این شروع کنید که ببینید خودتان چگونه می توانید به کسانی که در دنیای شما قدرتی دارند کمک کنید و از این به بعد تعامل خود را با آنها بر این اساس بنا کنید. مثلاً می توانید در یک پست وبلاگی در این باره بنویسید و آن را برایشان ایمیل کنید.

احساس ارزش و اعتماد به نفس خود را تقویت کنید

انسان های با اعتماد به نفس، انسان های با اعتماد به نفس دیگر را به خود جذب می کنند. اما اعتماد به نفس کاذب نتیجه نمی دهد. هر چقدر هم که فکر کنید می توانید با اعتماد به نفس کاذب به نتیجه برسید، باز هم نحوه ی بیان و حالات چهره ی شما کاذب بودن اعتماد به نفستان را نشان خواهند داد. بنابراین به دنبال پیروزی های کوچکی باشید که می توانید با استفاده از آنها اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. عادات سالمی در خود پرورش دهید و به سمت اهداف خود قدم بردارید. حتی کوچک ترین قدم در این جهت نیز می تواند مفید باشد.

در تمام تعاملات خود با آنها خونگرم باشید

هنگام صحبت کردن با افراد، تکان دادن سر را متوقف کنید. به جای آن، ارتباط چشمی خود با آنها را حفظ کنید. به شخص مقابل خود خیره نشوید، اما جلوی سر تکان دادن خود هنگام صحبت کردن آنان را بگیرید؛ طرف مقابل شما با این حرکت های مداوم احساس چندان راحتی نخواهد داشت.

به دنبال اعمال قدرت بر دیگران نباشید

وقتی مسئولیتی به شما سپرده می شود با احتیاط با آن برخورد کنید. با همدلی به مدیریت تیم خود بپردازید و در تک تک تصمیم ها احساسات دیگران را نیز مد نظر قرار دهید.

توجه خود را کاملاً به طرف صحبت خود معطوف کنید

خوب به صحبت های کسانی که با آنها تعامل می کنید گوش دهید. صحبت های آنان را قطع نکنید. وقتی سؤالی از شما می پرسند، جواب خود را در ذهن آماده کنید، و بعد از لحظه ای درنگ پاسخ سنجیده ای به او بدهید.

رفتار ناملایم آنها را به خودتان نگیرید

صحبت های منفی را از خود دور کنید و در مقابل ضربه های طرف مقابل جاخالی دهید. در صورتی که در موضع بدی قرار گرفتید می توانید با یک مزاح کوچک درباره ی خودتان، کمی به تلطیف جو بپردازید.

انسجام داشته باشید

مشخص کنید زندگی خود را بر اساس چه ارزش هایی پیش می برید. شما باید بدانید چه چیزهایی برایتان مهم اند، تا بتوانید برایشان شاخصی درونی در نظر بگیرید. همیشه خودتان را در جمع کسانی قرار دهید که ارزش های مشابهی دارند.

اعتمادساز باشید

همیشه به قول هایی که می دهید متعهد بمانید. انسان های باهوش، استوار، با اعتماد به نفس، کاریزماتیک و خوش برخورد، انسان های قدرتمند را به خود جذب می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی