ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی E Ink از اولین کاغذ الکترونیکی تمام رنگی جهان رونمایی کرد

کمپانی E Ink اخیرا موفق شده نخستین کاغذ الکترونیکی تمام-رنگی جهان را تولید نماید که آینده دستگاه هایی نظیر تبلت Kindle آمازون را دستخوش تغییر فراوان خواهد کرد، چرا که کاغذهای الکترونیکی، معمولا تنها از ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۵ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

کمپانی E Ink اخیرا موفق شده نخستین کاغذ الکترونیکی تمام-رنگی جهان را تولید نماید که آینده دستگاه هایی نظیر تبلت Kindle آمازون را دستخوش تغییر فراوان خواهد کرد، چرا که کاغذهای الکترونیکی، معمولا تنها از دو رنگ سفید و سیاه پشتیبانی کرده و قادر به نمایش تمام رنگ ها نیستند.

دستاورد جدید E Ink، اولین نمایشگری در این رده نیست که علاوه بر دو رنگ سیاه و سفید، رنگ های دیگر را به نمایش در می آورد، زیرا دستگاه هایی نظیر Pebble Time، مدتی است که از کاغذهای الکترونیکی با رنگ هایی محدود بهره می برند. اما تفاوت محصول جدید E Ink، در این است که تنها به رنگ های معینی محدود نبوده و از تمام آنها پشتیبانی می کند.

نسخه های پیشین تکنولوژی E Ink، بر استفاده از فیلترهای رنگی روی نمایشگری مونوکروماتیک (تک رنگ) مبتنی بودند که سبب می شد رزولوشن کاهش یافته و نمایشگر قادر به بازتاب مناسب نور، مگر در شرایط پرنور، نباشد. اما حالا E Ink با استفاده از رنگ دانه های مختلف در میکروکپسول هایی که کاغذ الکترونیکی را شکل می دهند، امکان بازسازی رنگ هایی مشخص را در تمام پیکسل های نمایشگر فراهم کرده و صرفا نیازی نیست تا سه رنگ قرمز، سبز و آبی در کنار یکدیگر قرار گیرند.

نمایشگر جدید E Ink که به اختصار ACeP (یا Advanced Color ePaper) نامیده شده، از هشت رنگ اصلی پشتیبانی می کند و رزولوشن آن تا 150 پیکسل در هر اینچ افزایش می یابد که با تعداد پیکسل های Kindle DX در هر اینچ، که چند سال پیش عرضه شد، برابری می کند. E Ink می گوید که نمایشگر جدیدش، با وجود پشتیبانی از 32000 رنگ مختلف، به اندازه همتای مونوکروماتیک خود، مصرف باتری کمی داشته و در شرایط کم-نور، عملکردی مناسب از خود به جای می گذارد.

هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه این نمایشگرها اعلام نشده اما باید گفت که با تولید ACeP از سوی E Ink، دیگر می توان منتظر تبلت های کتابخوان بیشتری با پشتیبانی از تمام رنگ ها بود که با عمر باتری طولانی خود، لذت مطالعه مجلات و روزنامه ها را بیش از پیش افزایش خواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • amazon
    amazon | ۵ خرداد ۱۳۹۵

    خبر آمد تا سال ۲۰۱۸ به تولید انبوه نخواهد رسید. خبری هم قبلا داشتیم مبنی بر اینکه یه کمپانی چینی درصدد است با گرافن کاغذ الکترونیکی ارزان تولید کند.
    با این خبرهای خوش میتوان به بهبود قابل ملاحضه شارژ گوشی های مجهز به این صفحات نمایش بود.

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۵ خرداد ۱۳۹۵

    چه خبر خوبی. تبریک میگم به همه کتابخون ها. اونایی که کتاب خوان داشتن میدونن چه چیز با ارزشیه.

مطالب پیشنهادی