ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلک بری رسما تلفن هوشمند اندرویدی DTEK50 را معرفی کرد

تلفن هوشمند بلک بری نئون که روز گذشته تصاویر مربوط به آن را مشاهده کردید، از هم اکنون در ایالات متحده آمریکا و برخی کشورهای اروپایی قابل سفارش گذاری است. این محصول که از آن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

تلفن هوشمند بلک بری نئون که روز گذشته تصاویر مربوط به آن را مشاهده کردید، از هم اکنون در ایالات متحده آمریکا و برخی کشورهای اروپایی قابل سفارش گذاری است. این محصول که از آن تحت عنوان هامبورگ هم یاد می شود رسما با نام DTEK50 (دی-تک-فیف-تی) معرفی شد و دومین موبایل اندرویدی شرکت کانادایی بلک بری بعد از مدل Priv محسوب می گردد.

گفتنی است که سازنده این محصول، آن را «ایمن ترین اسمارت فون اندرویدی دنیا» خوانده است. دستگاه از اندروید مارشملو بهره می گیرد، تمامی اطلاعات کاربر را نیز رمزگذاری می نماید و همراه با اپلیکیشن DTEK by BlackBerry عرضه می گردد که به صورت خودکار سیستم عامل مورد بحث را مانیتور کرده و هر زمان که حریم خصوصی کاربران در معرض خطر قرار گرفت این مساله را گوشزد کرده و از آنها می خواهد که به مساله توجه کنند.

دی-تک همچنین اپلیکیشن های دیگر را هم دنبال می کند تا در صورت تشخیص هرگونه فعالیت مشکوک در دستگاه نظیر استفاده از دوربین ها بدون دریافت اجازه، دسترسی سایرین به فهرست تماس ها و موقعیت مکانی، ارسال پیام های متنی و روشن شدن میکروفون را به کاربر گزارش می دهد.

اگر طراحی DTEK50 اندکی برایتان آشنا به نظر می رسد علت آن است که دستگاه در اصل توسط بلک بری تولید نشده و در مقابل نسخه ای اصلاح شده از موبایل آیدل 4 آلکاتل است که تغییر برند داده شده.

با در نظر داشتن این مساله، عجیب نیست اگر بگوییم که بخش اعظمی از امکانات فنی این موبایل با آیدل 4 برابری می کند، هرچند یک دکمه اضافه به نام Convenience به لبه سمت راست آن اضافه گردیده که به شما امکان می دهد به سرعت به اپلیکیشن ها و برنامه های پر استفاده تان سر بزنید.

یک نمایشگر 5.2 اینچی با رزلوشن 1080 در 1920 پیکسل و تراکم پیکسلی 424ppi، دوربین های اصلی و جلویی به ترتیت 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز و 8 مگاپیکسلی و باتری 2610 میلی آمپر ساعتی غیرقابل تعویض با بهره گیری از تکنولوژی Quick Charge 2.0 کوآلکام دیگر امکانات این موبایل را تشکیل می دهند.

توان پردازشی DTEK50 هم از طریق یک چیپست هشت هسته ای اسنپدراگون 617 تامین می گردد که پردازنده گرافیکی آدرونو 405، سه گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء همراهی اش می کنند.

بلک بری ابراز امیدواری کرده که این موبایل مورد توجه «کاربران سازمانی و افراد محتاط در مورد قیمت» قرار بگیرد. اسمارت فون یاد شده با قیمت 299 دلار قابل پیش سفارش است و عرضه آن نیز از روز 18 مرداد ماه آغاز می گردد. مشتریانی که دستگاه را سفارش بدهند، در کنار آن یکپاور بانک MP-12600 بلک بری با باتری داخلی 12600 میلی آمپر ساعتی، یک پورت شارژ میکرو یو اس بی (برای DTEK50) و دو پورت شارژ یو اس بی (برای دستگاه های دیگر) نیز دریافت خواهند کرد.

BlackBerry-DTEK50 BlackBerry-DTEK50 (1) BlackBerry-DTEK50 (2) BlackBerry-DTEK50 (3)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • M o h s e n
    M o h s e n | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    از اون برندایی که نمیدونم چرا باید عاشقش بود !

  • Rivekan
    Rivekan | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    اگر قیمتش 250 دلار بود و حسگر اثر انگشت داشت، می‌شد روش فکر کرد!
    البته برای کسایی که دنبال امنیت هستند و قصد ندارند به اندازه پریو پول خرج کنند، خوبه،چرا بلکبری با این تأکیدی که روی امنیت داره از حسگر های تشکیل هویت استفاده نمی‌کنه؟

    • alirezaz10
      alirezaz10 | ۶ مرداد ۱۳۹۵

      با سلام خدمت شما دوست عزیز
      ، فکر میکنم علت اینکه بلک بری از حسگر اثر انگشت استفاده نمی کنه اینه که خودِ بلک بری قفلی داره به نام picture password که امنیت بسیار بالایی داره و نمیشه بازش کرد و بعد از 10 بار اشتباه وارد کردن رمز ، هر اطلاعاتی داخل گوشی هست پاک میشه

مطالب پیشنهادی