ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جیمیل به زودی از قابلیت تأیید هویت ارسال کنندگان ایمیل برخوردار می شود

خبر چندان فوق العاده ای نیست، اما جیمیل در هفته جاری بروزرسانی جدیدی دریافت خواهد کرد تا اگر نتوانست هویت فرد ارسال کننده ایمیل را تشخیص دهد، بابت این موضوع به شما هشدار دهد. این تغییر در نسخه ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۴۵

خبر چندان فوق العاده ای نیست، اما جیمیل در هفته جاری بروزرسانی جدیدی دریافت خواهد کرد تا اگر نتوانست هویت فرد ارسال کننده ایمیل را تشخیص دهد، بابت این موضوع به شما هشدار دهد. این تغییر در نسخه های اندروید و تحت مرورگر جیمیل صورت خواهد پذیرفت.

جیمیل افراد ناشناس و تأیید هویت نشده را از طریق جایگزینی آواتارشان با یک علامت سوال قرمز رنگ، از دیگران تفکیک خواهد کرد. همچنین وجود این علامت سوال می تواند به معنای حضور فایل های پیوست مشکوک در ایمیل ها هم باشد. این علامت نشانه خوب و مفیدی است برای آن که در مکالمه با آن فرد تأیید هویت نشده احتیاط بیشتری به خرج دهید.

علاوه بر این، گوگل قصد کرده تا برای مقابله با فیشینگ و پخش کنندگان بدافزار، هر گاه که در جیمیل با یک لینک مشکوک مواجه شوید شما را با نمایش یک صفحه هشدار بزرگ از کلیک روی آن لینک باز دارد. این صفحه به شما هشدار می دهد که "بازدید از این وبسایت ممکن است به رایانه شما آسیب برساند". البته گفتنی است که چنین قابلیتی مدت هاست در مرورگر کروم حضور دارد، اما گوگل تصمیم گرفته تا آن را به سرویس جیمیل نیز گسترش دهد.

گوگل اعلام کرده که کلیه ایمیل هایی که علامت سوال در کنار خود دارند، لزوما خطرناک نیستند. اما در هر صورت علامت های سوال نشانه های خوبی هستند تا ایمیل های حاوی آن ها را با احتیاط بیشتری باز کنید، چرا که ایمیل های مورد بحث توسط Sender Policy Framework یا DKIM تصدیق نشده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی