ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل امشب از نخستین هدست مبتنی بر Daydream VR رونمایی می کند

به گزارش Variety به نقل از منابع آگاه، گوگل در کنفرانس امروز نه تنها از موبایل های جدیدش پرده بر می دارد، بلکه قصد دارد اولین هدست واقعیت مجازی مبتنی بر پلتفرم Daydream را نیز ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۳ مهر ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۴

به گزارش Variety به نقل از منابع آگاه، گوگل در کنفرانس امروز نه تنها از موبایل های جدیدش پرده بر می دارد، بلکه قصد دارد اولین هدست واقعیت مجازی مبتنی بر پلتفرم Daydream را نیز معرفی نماید. این محصول که در کنار اسمارت فون های پیکسل قرار می گیرد، قیمتی در حدود 79 دلار خواهد داشت.

همان طور که می دانید چند ماه قبل در کنفرانس Google I/O شاهد رونمایی از پلتفرم واقعیت مجازی موبایل این کمپانی تحت عنوان Daydream بودیم. این پلتفرم در واقع بسط سیستم عامل اندروید به فضای VR به شمار می رود، یعنی تلفن های همراه سازگار با با Daydream به محض قرار گرفتن در این هدست، به محیط واقعیت مجازی تغییر حالت می دهند.

همچون Gear VR سامسونگ، هدست های Daydream نیز از نمایشگر موبایل استفاده می کنند، اما محصول گوگل فاقد تاچ پد است. در عوض از یک کنترلر دستی شبیه به ریموت Wii با قابلیت تشخیص حرکتی استفاده می کند و از طریق آن می توان به پیمایش محیط یا انجام بازی های مختلف در محیط VR پرداخت.

FINALDaydreamRefernceDesign.0-w800

گفتنی است گوگل با شرکت های مختلفی به منظور توسعه تلفن های همراه سازگار با پلتفرم Daydream مذاکره کرده. از آنجا که دو اسمارت فون پیکسل این کمپانی توسط HTC ساخته شده، احتمال دارد که وظیفه تولید هدست واقعیت مجازی آنها نیز بر عهده همین شرکت تایوانی قرار گرفته باشد.

لازم به ذکر است هدست های واقعیت مجازی پیشرفته ساخت شرکت هایی همچون اکیولس یا HTC اگرچه تجربه شگفت انگیزی از VR را به کاربر هدیه می دهند، اما قیمت بالایشان مانع از فراگیری استفاده از آنها شده. محصول PlayStation VR نیز که از هفته بعد با قیمت 399 دلار وارد بازار خواهد شد، با کنسول های PS4 سازگار است.

بنابراین بیشتر کاربران به سمت هدست های موبایل می روند که در بین آنها Gear VR ساخت سامسونگ با قیمت 99 دلار بهترین گزینه به شمار می رود. حال گوگل قصد دارد با ارائه گجت 79 دلاری اش، این محصولات را مقرون به صرفه تر از قبل ساخته و خریداران بیشتر را به تجربه واقعیت مجازی نزدیک نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی