ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موفقیت
کسب و کار

با ویژگی های 5 فرد بسیار موفق آشنا شوید

Jeff Haden (نویسنده و سخنران) در چند ماه اخیر توانسته با افراد بسیار موفقی از جمله مارک کیوبن (صاحب تیم دالاس ماوریکس، شرکت HDNet و چند کمپانی دیگر)، ونوس ویلیامز (قهرمان تنیس دو نفره ی ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۲۱ آذر ۱۳۹۵ | ۱۴:۵۰

Jeff Haden (نویسنده و سخنران) در چند ماه اخیر توانسته با افراد بسیار موفقی از جمله مارک کیوبن (صاحب تیم دالاس ماوریکس، شرکت HDNet و چند کمپانی دیگر)، ونوس ویلیامز (قهرمان تنیس دو نفره ی ویمبلدون)، جک ولش( مدیر سرشناس اسبق جنرال الکتریک) و Roger Penske (مالک تیم اتومبیل رانی Penske) صحبت کند و دلیل موفقیت آن ها را جویا شود.

البته روشن است که نمی توان تنها یک ویژگی را عامل موفقیت این افراد دانست، اما Haden سعی را بر این داشته که بارزترین صفت هر کدام از افراد ذکر شده را بیان کند:

جک ولش: دارای ژن سخاوت مندی

او معتقد است که همه ی رهبران بزرگ، ژن سخاوتمندی در وجود خود دارند. این نوع رهبران علاقه ی وافری به بخشش و ترفیع دادن دیگران دارند. می توان گفت آنقدر از موفقیت دیگران خوشحال می شوند که از موفقیت خود نمی شوند.

جک ولش

جک ولش

زمانی که مسئول گروهی از مردم می شوید، دیگر نمی توانید فقط به خودتان فکر کنید بلکه مسئولیت یک تیم به عهده ی شماست. رهبر تیمی که هنوز به خود و خواسته های خودش فکر کند باید بداند که بزودی شکست می خورد.

به اختصار، او معتقد است که رهبر، موفقیت خود را باید در موفقیت افرادش ببیند.

ونوس ویلیامز: چند کاره بودن

ونوس قهرمان تنیس است و سال هاست که چندین شغل را هم زمان با هم انجام می دهد.

ونوس ویلیامز

ونوس ویلیامز

از کودکی آموختم در کنار ورزش که به طور جدی آن را پی گرفتم، در مدرسه نیز به خوبی عمل کنم. در خانه یک ورزشکار نبودم بلکه یک دانش آموز بودم. پدرم زمانی که من و خواهرم را به مسابقات قهرمانی تنیس می برد، در راه قوانین کار آفرینی را به ما می آموخت در حالی که فقط 8 و 9 ساله بودیم. در آن سن واقعا به این موضوع اهمیتی نمی دادم اما پدرم به هدفی که می خواست رسید. او مرا طوری تربیت کرد که چند کاره بودن برایم سخت نباشد.

همه ی ما قادر به انجام دادن چند کار هم زمان هستیم؛ اما اگر کار درست را انتخاب کنیم. گاهی یک کار مکمل دیگری می شود.

مارک کیوبن: دانستن ارزش قدرت لحظه های کوتاه

داوطلبی در سینما به انتظار دیدن مارک بود. زمانی که وی آماده شد تا به روی سن برود، همه ی مردم همدیگر را هل می دادند تا به مارک برسند که صدای داوطلب بلند شد و از مارک درخواست کرد که با او عکس بگیرد و او با لبخندی قبول کرد.

مهربانی کردن انواع متفاوتی دارد؛ می تواند مانند نوشتن یک چک، بزرگ و یا گرفتن یک عکس، کوچک باشد (مانند کاری که مارک کرد). او در حال رفتن به روی سن و صحبت برای خیل عظیمی از مردم بود اما وقفه ای کرد و به کسی که نمی شناخت احترام گذاشت.

هر جا و هر زمان که می توانید، کار خوبی بکنید. اثری که شما می گذارید می تواند نقطه ی عطف بزرگی برای فرد دیگری باشد.

Roger Penske: تمرکز روی کار

Roger مالک بیش از 325 نمایندگی خودرو است، به نقلی شرکت لیزینگ وی بیش از 240000 کامیون می فروشد و 50000 کارمند دارد.

تیم اتومبیل رانی وی تا به حال 400 مسابقه و 29 قهرمانی شامل 16 رقابت Indianapolis 500 و دو مسابقه Daytona 500، را برده است.

با یک نگاه دقیق می بینید که تمام اینها به خاطر عملکرد Roger است. او سالانه 600000 مایل سفر هوایی دارد تا نمایندگی ها، کارخانه ها و تیم ها را ببیند. او می داند که تنها راه موفقیت کارهایش این است که خود، ناظر باشد.

اگر راجر می تواند پس شما نیز می توانید. به یاد داشته باشید هر کاری را مانند او کامل انجام دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • google_user_195
    google_user_195 | ۲۱ آذر ۱۳۹۵

    مارک کیبون لایک داره
    خیلی ساده اس.احترام بذار تا بهت احترام بذارن

مطالب پیشنهادی