ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حضور پررنگ محصولات مبتنی بر پردازنده های رایزن AMD در لاس وگاس

اگرچه همه کارشناسان انتظار داشتند AMD در مراسم New Horizon خود در اواسط ماه دسامبر سال گذشته محصولات جدیدی را بر اساس پردازنده های رایزن (Ryzen) خود معرفی کند، اما این اتفاق نیفتاد و این ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۶ دی ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰

اگرچه همه کارشناسان انتظار داشتند AMD در مراسم New Horizon خود در اواسط ماه دسامبر سال گذشته محصولات جدیدی را بر اساس پردازنده های رایزن (Ryzen) خود معرفی کند، اما این اتفاق نیفتاد و این کمپانی فقط به ارائه اطلاعات کلی در مورد این نسل جدید پرداخت.

حال در نمایشگاه CES 2017 می بینیم تولیدکنندگان مختلف، محصولاتی را برای پشتیبانی از پردازنده های جدید AMD ارائه کرده اند. در حال حاضر 16 مادربورد از پنج تولید کننده مختلف در لاس وگاس به نمایش گذاشته شده اند که از سوکت AM4 برخوردار بوده و CPUهای رایزن را می پذیرند.

asrock-fatal1ty-x370-professional-gaming

این مادربوردها بر اساس چیپست های X370 و X300 ساخته شده اند. مدل اول مخصوص کاربران حرفه ایست و از چندین کارت گرافیک و جدیدترین فناوری ها برخوردار است. چیپست X300 نیز برای فرم فکتورهای کوچک تر طراحی شده و مادربوردهای مینی-ITX را در بر می گیرد.

شرکت هایی که این مادربوردها را ارائه کرده اند، عبارتند از: اَزراک (4 مدل)، ایسوس (1 مدل)، بایواستار (3 مدل)، گیگابایت (4 مدل) و ام اس آی (4 مدل).

asrock-x370-taichi

در این مادربوردها از حافظه DDR4 دوکاناله، دیوایس های M.2 SATA، دیوایس های NVMe، درگاه PCI Express 3.0 و ارتباط USB 3.1 نسل اول و دوم پشتیبانی می شود. همچنین مسیرهای ارتباطی PCI Express مجزایی برای USB، کارت گرافیک، داده و دیگر عملیات I/O در این محصولات تعبیه شده تا عملکرد و سرعت انتقال داده به حداکثر مقدار ممکن برسد.

علاوه بر مادربوردها، شرکت های بزرگی که در زمینه توسعه سیستم های کامپیوتری آماده فعالیت دارند نیز محصولات متنوعی را در رده های مختلف با استفاده از پردازنده های رایزن AMD در لاس وگاس به نمایش گذاشته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی