ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

جف بزوس احتمال حضورش در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا را رد کرد

جف بزوس مدیرعامل آمازون و همچنین مالک نشریه واشنگتن پست چندی قبل اعلام کرد که تصمیمی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ندارد، با این همه، در مصاحبه ای که اخیرا با نشریه بیلبورد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

جف بزوس مدیرعامل آمازون و همچنین مالک نشریه واشنگتن پست چندی قبل اعلام کرد که تصمیمی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ندارد، با این همه، در مصاحبه ای که اخیرا با نشریه بیلبورد انجام داد، این احتمال را به کل منتفی ندانست.

این مصاحبه که بخشی از فهرست صدگانه موسوم به Power 100 در مجله صنعت موسیقی بوده (جف بزوس رتبه دوازدهم را در آن به دست آورد) عموما به پلتفرم اکوی آمازون و حضور آن در عرصه استریم موسیقی مربوط می گردد.

اما درست مانند هر مصاحبه دیگری که بعد از انتخاب ترامپ با مشاهیر و اشخاص ثروتمند آمریکا انجام شده، در آن اشاره ای هم به علاقمندی بزوس برای حضور در سیاست گردیده که در ادامه توجه شما را به بخش هایی از آن جلب می کنیم:

حرف از خانه شد، شنیده ام منزلی در واشنگتن دی. سی. خریداری کرده اید. آیا اهداف سیاسی خاصی در سر دارید؟

بزوس: خیر. من زندگی ام را دوست دارم و عاشق کاری که انجام می دهم هستم. من بلو اوریجین و شرکت فضایی ام را دوست دارم. من واشنگتن پست را دوست دارم. هر دوی آنها خوب هستند. مهاجرت مخاطبان این نشریه به فضای اینترنت برای دست اندرکارانش بسیار ثقیل بود و به همین خاطر تصمیم گرفتم کمک شان کنم. در هر حال، زندگی کاملی دارم و واقعا عاشقش هستم.

پس ما آقای بزوس را در کسوت ریاست جمهوری نخواهیم دید؟

خب نه. فکر نمی کنم اینطور شود.

همانطور که مشاهده کردید، بزوس در مصاحبه خود روشن کرد که همچنان دوست دارد مدیریت آمازون، شرکت فضایی اش و همچنین نشریه واشنگتن پست را بر عهده داشته باشد. اما جمله «فکر نمی کنم اینطور شود» احتمال علاقمندی وی برای تبدیل شدن به دومین رئیس جمهور میلیاردر آمریکا را ذره ای پابرجا نگه می دارد.

علت مطرح شدن این گمانه زنی ها نیز کارهایی است که در ماه های اخیر از بزوس سر زده؛ وی به تازگی منزلی 2500 متر مربعی را در واشنگتن خریداری کرده که برای یک خانواده کوچک بیش از اندازه بزرگ است و حتی می توان گفت که در این شهر رکوردشکنی می کند. لذا باور عمومی در مورد ساکنین چنین منزلی آن خواهد بود که با افراد معمولی طرف نیستند.

وی همچنین دشمنی آشکارش را با ترامپ نشان داده که پیشتر بزوس را متهم کرده بود از واشنگتن پست به عنوان ابزاری برای فرار از مالیات و جبران زیان های آمازون استفاده می کند (که البته اینطور نیست چراکه آمازون یک شرکت سهامی عام است و واشنگتن پست در زمره دارایی های شخصی بزوس قرار دارد).

در هر حال، مدیرعامل آمازون در مقابل این اتهامات هم ساکت نمی نشیند؛ وی ماه گذشته در رویدادی که برای مخاطبان نشریه مذکور ترتیب داده شده بود رفتار ترامپ را به عنوان یک نامزد ریاست جمهوری نامناسب خواند و چندی بعد نیز بزرگ ترین فروشگاه آنلاین دنیا بیانیه ای را صادر کرد و در آن مدعی شد که فرمان اجرایی ترامپ در مورد منع پذیرش مهاجر از هفت کشور خاورمیانه و آفریقا این شرکت را متحمل خسارت می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی