ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تصاویر مفهومی از نحوه کارکرد نوار وظیفه در آیفون 8

هنوز شش ماه یا بیشتر تا زمان رونمایی از آیفون های جدید اپل زمان باقی مانده اما هر روز شاهد فاش شدن اطلاعات و انتشار گزارشاتی هستیم که به برخی از قابلیت های آیفون 8 ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۵:۱۵

هنوز شش ماه یا بیشتر تا زمان رونمایی از آیفون های جدید اپل زمان باقی مانده اما هر روز شاهد فاش شدن اطلاعات و انتشار گزارشاتی هستیم که به برخی از قابلیت های آیفون 8 اشاره می کنند. حال یک کاربر خوش ذوق تصاویری را از آیفون 8 در حال اجرای اپلیکیشن های متفاوت منتشر کرده است.

بر اساس آنچه که تحلیلگر معتبر KGI Securities عنوان کرده، آیفون 8 از یک طراحی جدید با نمایشگر 5.8 اینچی اولد بهره برده و آن را در بدنه ای با ابعاد مشابه با آیفون 7 قرار داده است. طبق گزارشات، در طراحی موبایل مورد اشاره، حاشیه های بسیار کمی در اطراف نمایشگر وجود داشته و حسگر اثر انگشت Touch ID نیز حذف شده است.

گفتنی است به نظر می رسد اپل قسمتی از پنل جلویی آیفون 8 را به «نوار وظیفه»اختصاص داده که احتمالاً کاربردی همانند تاچ بار در مک بوک ها داشته و به هنگام اجرای اپلیکیشن های مختلف، گزینه های گوناگونی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

در عکس های منتشر شده توسط کاربر «deuxani»، طرز کار نوار وظیفه در صفحه هوم، لاک اسکرین و برخی از نرم افزارها به تصویر کشیده شده است. در لاک اسکرین یک طرح گرافیکی از اثر انگشت به نمایش در آمده که به کاربر اعلام می کند تا از انگشت خود برای باز کردن قفل موبایل استفاده کند در حالی که در صفحه هوم، نوار وظیفه ممکن است تنها دکمه هوم مجازی را به نمایش در آورد.

اما به هنگام اجرای اپلیکیشن های مختلف است که اوضاع کمی جالب توجه می شود. این کاربر خوش ذوق دو نرم افزار اینستاگرام و توییتر را در نظر گرفته به گونه ای که نوار وظیفه در اینستاگرام، کلیدهای میانبری برای افزودن عکس جدید و دسترسی به پیغام های شخصی نشان داده اما در توییتر احتمالاً گزینه ای برای افزودن پست تازه در نظر گرفته خواهد شد.

لازم به یادآوری است که تصاویر مورد اشاره تنها زاییده خلاقیت یک کاربر بوده و هنوز مشخص نیست که تا چه اندازه می تواند به کارایی نوار وظیفه در آیفون 8 شباهت داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی