ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جالب ترین دروغ های شاخدار شرکت های تکنولوژی در روز «اول آوریل» سال 2017

در ایران یک روز را اختصاص داده اند به دروغ های شاخدار و عجیب و هر کسی از راه می رسد برای دیگری داستان می بافد. این رسم البته مخصوص ما نیست و غربی ها ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

در ایران یک روز را اختصاص داده اند به دروغ های شاخدار و عجیب و هر کسی از راه می رسد برای دیگری داستان می بافد. این رسم البته مخصوص ما نیست و غربی ها هم در روز اول ماه آوریل هر سال -که تقریبا همزمان با سیزده به در ما ایرانی ها می شود- برای همدیگر دروغ های شاخدار می گویند.

در این میان اما شوخی کمپانی های فعال در حوزه تکنولوژی بسیار متنوع و دوست داشتنی است. چیزهایی می بینیم و می شنویم که گاهی اوقات می گوییم این دیگر چه دستگاه مسخره ای بود یا آرزو می کنیم ای کاش واقعا چنین چیزی وجود داشت و تجربه اش می کردیم.

فروردین سال 94 از گلکسی بلید اج و مایکروسافت سرفس واچ گفتیم و سال 95 هم برایتان از قابلیت جدید و دردسرساز جیمیل و شلوارهای هوشمند سامسونگ نوشتیم. حالا این بار مروری داریم بر جالب ترین دروغ های شاخدار امسال و شوخی های شرکت ها با طرفداران و کاربرانشان.

گوگل

کمپانی گوگل همیشه جالب ترین شوخی ها را برای یکم آوریل در نظر می گیرد و برای امسال هم نقشه مشهور خود را به تبدیل به محیطی تعاملی با حضور Ms. Pac-Man کرد. اگر Ms. Pac-Man را بازی کرده باشید، می دانید که یکی از بهترین بازی های ویدیویی کلاسیک جهان به شمار می رود و البته از نظر ماهیت، تفاوت آنچنانی با پک-من (یا آن طور که در متون فارسی کهن آمده، نقطه خور) ندارد.

البته گوگل دو سال پیش هم همین کار را با شخصیت پک-من معمولی به انجام رساند. بنابراین می توان حدس زد که کمپانی ساکن مانتین ویو دیگر دارد ایده های تازه اش را از دست می دهد و برای سال آینده، باید به فکر ایده ای متفاوت تر و جذاب تر باشد.

مایکروسافت

به گفته ساتیا نادلا، مایکروسافت تبدیل به یک کمپانی اوپن سورس شد! این یعنی از امروز به بعد تمام نرم افزارهای مایکروسافت مانند ویندوز و آفیس رایگان بوده و می توانید سورس کد آنها را هم دریافت کنید.

اما بیایید خودمان را فریب ندهیم، مایکروسافت هنوز به آن حد از ثروت نرسیده که دست به چنین حرکت خانمان براندازی بزند. بنابراین با لبخندی بر لب و حسرتی در چشم از این خبر گذر کنید و منتظر روزی بمانید که چنین چیزی تبدیل به حقیقت شود؛ روزی که احتمالاً هیچوقت از راه نمی رسد.

T-Mobile

کمپانی T-Mobile برای شوخی آوریل خود، از پوشیدنی تازه ای به نام T-Mobile Onesies رونمایی کرد؛ چرا که آخرین بسته نامحدود دیتا و مکالمه این شرکت، T-Mobile One نامیده شده. شرکت مورد اشاره مدعی شده که Onesies یک پوشیدنی برای تمام بدن است که تکنولوژی های مختلفی را در خود جای داده؛ از شارژ حرارتی و نانوفیبرهای 4G LTE بگیرید تا پایشگر سلامتی و بلوتوث.

البته مفهوم کلی شوخی T-Mobile چندان هم تازه نیست و چند ماه پیش، مایکروسافت از Xbox Onesie رونمایی کرد که در واقع لباسی کامل برای برآورده کردن تمام نیازهای گیمرهای دارنده کنسول اکس باکس وان است. البته لباس T-Mobile آنقدرها هم دروغین نبوده و می توانید با پرداخت 40 دلار تهیه اش کنید؛ اما نباید انتظاری فراتر از راحتی را از آن داشته باشید.

مک لارن

این شوخی، یکی از آن دروغ های شاخدار است. مک لارن می گوید با الهام از پرندگان و با استفاده از 10 هزار پر مصنوعی از جنس فیبر کربن و البته تخصص مهندسین با تجربه اش توانسته مدلی از اتومبیل 750GT را تولید کند که بیشترین ایرودینامیک ممکن را در میان همتایانش به ارمغان می آورد؛ قضاوت این یکی با خودتان.

Hulu

تا به حال شده بخواهید فیلم یا سریال مورد علاقه تان را نگاه کنید اما انبوه کاری که روی سرتان ریخته، اجازه چند دقیقه آرامش و تماشای آن را به شما ندهد؟ نگرانی ندارد. کمپانی Hulu با سرویس جدیدش به نام «Hu»، فیلم های محبوب شما را به گونه ای برش می زند که تنها 8 ثانیه طول می کشند و حداقل 45 دقیقه در وقت گران بهای شما صرفه جویی می شود.

Hulu حتی برای نمایش کارایی ایده دروغ آوریل خود، اپیزودهایی از سریال های Seinfeld ،Black Sails ،The Mindy Project و Empire را برش زده و در کانال یوتوب خود قرار داده.

آمازون

تشخیص زبان حیوانات کار هر کسی نیست، البته محققان چند وقت پیش متوجه شدند که دلفین ها با چیدن کلمات در کنار یکدیگر و تشکیل جمله ای کامل، قادر به برقراری ارتباط با همدیگر هستند؛ اما چنین کشف هایی تنها با دسترسی به امکانات گران قیمت انجام می شود و احتمالاً هنگامی که سگ خانگی تان زوزه می کشد و با زبان بی زبانی می خواهد به شما بگوید که گرسنه اش شده، چنین امکاناتی برای پی بردن به منظور او وجود ندارد.

به همین دلیل، کمپانی آمازون از قابلیت تازه ای به نام «Petlexa» (با الهام از الکسا) رونمایی کرده که اسپیکر Echo را به دستگاهی برای درک منظور حیوان شما تبدیل می کند. فقط ای کاش که این قابلیت واقعیت داشت و می توانست زبان انسان ها را هم برای حیوانات ترجمه کند تا این موجودات دوست داشتنی، حقیقتاً تبدیل به عضوی از خانواده ما می شدند.

لیفت

شاید شنیده باشید که می گویند اگر می خواهی به کسی دروغ بگویی، راستش را به او بگو. ماجرای شوخی آوریل Lyft هم چنین چیزی است. این کمپانی از دستکشی رونمایی کرده که می توانید با پوشیدن آن و بالا بردن دستتان در خیابان، به راحتی راننده ای را احظار کنید؛ اما مسئله اینجاست که دستکش لیفت محصولی حقیقی است که حداقل چند نمونه از آن تولید شده. حالا فقط باید دید که لیفت واقعاً این دستکش عجیب را به بازار هم عرضه می کند یا خیر.

Reddit

شوخی آوریل ردیت بیشتر از آن که یک شوخی باشد، یک آزمایش اجتماعی بود؛ درست مثل شوخی The Button پارسال. پروژه امسال ردیت، Place نام داشت که صفحه ای بزرگ را در اختیار کاربران قرار می داد و هر کاربر می توانست هر 5 دقیقه یک بار، پیکسلی به رنگ دلخواه را روی این صفحه قرار دهد.

اما شاید همانطور که می شد حدس زد، کاربران ردیت یکبار دیگر حضوری خودجوش و پرشور از خود نشان دادند و به ترسیم تصاویر مستهجن روی صفحه پرداختند؛ دقیقاً به همین خاطر است که ما انسان ها نباید اشرف مخلوقات نامیده شویم!

انویدیا

بازی های ویدیویی می توانند بسیار دشوار و چالش برانگیز باشند؛ بنابراین چه چیزی بهتر از اینکه همیشه یک یار کمکی داشته باشید تا مراحل سخت را برایتان پشت سر بگذارد.

دانگل GTX G-Assist انویدیا هم دقیقاً برای همین ساخته شده. بعد از متصل کردن این دانگل به پی سی، می توانید در حین بازی های آنلاین با خیال راحت به کارهایتان برسید و مطمئن باشید که یک نفر دیگر به جای شما بازی می کند؛ در این صورت، دیگر خطر کیک شدن از سرورها هم تهدیدتان نمی کند.

علاوه بر این، تصور کنید در حال تجربه Dark Souls هستید و به یکی از آن باس فایت های غول پیکر و بی شاخ و دم بر می خورید. کافیست دانگل را به دستگاه وصل کنید تا G-Assist با مهارت مثال زدنی خودش، باس فایتی که قرار بود برای ساعت ها درگیرتان کند را در عرض چند دقیقه از بین ببرد.

سریال GTA

بعضی دروغ ها هستند که دلمان می خواست حقیقت داشتند؛ درست مثل دروغ وب سایت IGN درباره سریالی با محوریت بازی Grand Theft Auto. نسخه پنجم این بازی را که یادتان هست؟ کاراکتر دیوانه تِرِوِر را هم که قطعا به یاد دارید؟ حالا فکر کنید صداگذار اصلی ترور -که خود بازیگری خوش نام و مستعد است- به ایفای نقش در سریالی بپردازد که سازندگان پیشین Breaking Bad از جمله عوامل تولید آن هستند.

اما حیف که شوخی آوریل، یک بار دیگر دامن گیرمان شد و حسرت تولید سریال یا فیلمی خوش ساخت از فرنچایز Grand Theft Auto باید به دلمان بماند. اما خب، تریلر یک دقیقه ای IGN از سریال GTA به قدری خوب هست که بتواند روزنه امید را در دلمان زنده نگه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Ali.h
    Ali.h | ۱۴ فروردین ۱۳۹۶

    اگه سایپا تو این چالش شرکت میکرد:
    همزمان با نو شدن سال ما هم تصمیم گرفتیم امنیت خودرو های پراید رو مطابق با استاندارد های جهانی بالا ببریم و این خودرو را به یکی از ایمن ترین خودرو های جهان تبدیل کنیم...
    ?????

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی