ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ به زودی از یک حافظه فوق سریع به نام MRAM رونمایی می کند

طبق گزارشات سامسونگ سریع ترین مموری در نوع خود را ساخته و قصد دارد آن را طی رویدادی که در تاریخ سوم خرداد برگزار می شود به نمایش بگذارد. این نوع حافظه ایستا که MRAM (کوتاه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

طبق گزارشات سامسونگ سریع ترین مموری در نوع خود را ساخته و قصد دارد آن را طی رویدادی که در تاریخ سوم خرداد برگزار می شود به نمایش بگذارد.

این نوع حافظه ایستا که MRAM (کوتاه شده عبارت رم magnetoresistant) نام دارد از تکنولوژی انتقال گشتاور چرخشی برای نوشتن و خواندن دیتا استفاده می کند و سرعت آن تا هزار برابر بیشتر از راهکارهای ناند موجود در بازار است. حافظه ابداعی توسط سامسونگ همچنین مقدار انرژی کمتری را در حالت فعال مصرف می کند و میزان مصرف انرژی آن در وضعیت غیرفعال نیز برابر با صفر است.

حتما تایید می کنید که این مشخصات بیش از اندازه خوب هستند که بشود باورشان کرد. اما ایراد کار کجاست؟ در حال حاضر سامسونگ تنها می تواند انواع چند مگابایتی از این حافظه ها را بسازد.

بنابراین MRAM در برهه کنونی صرفا به عنوان یک حافظه کش مکمل برای پردازنده ها مناسب است. در وهله نخست نیز سامسونگ بنا دارد با واحد دستگاه های اینترنت اشیاء NXP وارد همکاری شود و در ادامه این حافظه را در محصولات بیشتری از جمله اسمارت فون ها به خدمت بگیرد.

MRAM به خاطر سرعت بالا و مصرف انرژی بسیار کمش برای حافظه هایی مناسب است که مرتبا باید در دسترس باشند و سطح عملکرد پردازنده را بهبود بدهند. لذا می توان امیدوار بود که در آینده به لطف آن اسمارت فون ها، تبلت ها و دستگاه های هوشمند سریع تر و کم مصرف تری وارد بازار شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mr. Noom
    Mr. Noom | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

    @milad Sharifkia
    وات د فاز ؟! ?

  • milad sharifkia
    milad sharifkia | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

    دردوبلات تو سر انگل تکنولوژی (سونی)

  • Mr. Noom
    Mr. Noom | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

    WoooooooooooW ?

مطالب پیشنهادی