ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بزرگ ترین توربین های بادی دنیا وارد شبکه برق انگلستان شدند

بزرگ ترین توربین های بادی جهان در انگلستان شروع به کار کردند. یک شرکت دانمارکی به نام Dong Energy که مسئولیت انجام این پروژه را بر عهده داشته به تازگی 32 سازه غول پیکر را در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

بزرگ ترین توربین های بادی جهان در انگلستان شروع به کار کردند.

یک شرکت دانمارکی به نام Dong Energy که مسئولیت انجام این پروژه را بر عهده داشته به تازگی 32 سازه غول پیکر را در خلیج لیورپول به چرخه تولید انرژی انگلستان اضافه نمود.

ارتفاع این توربین ها که حتی از برخی آسمان خراش هم بلندتر به نظر می آیند برابر با 195.072 متر و طول هر کدام از تیغه های آنها 79.8576 متر عنوان شده و قادرند 8 مگاوات برق تولید کنند.

ناگفته نماند این نخستین باری است که از توربین های 8 مگاواتی برای مصارف تجاری استفاده می شود و آنطور که شرکت دانمارکی گفته، هر کدام از تیغه های آنها با یکبار چرخش می توانند برق مورد نیاز یک خانه را برای مدت زمان 29 ساعت تامین نمایند.

این توربین ها از برخی آسمان خراش ها هم بلندترند

اضافه کنیم که Dong Energy این 32 توربین را در راستای گسترش مزرعه بادی Burbo Bank ساخته که حدودا یک دهه قبل احداث شد و ظرفیت تولید آنها دوبرابر میزان انرژی قابل تولید توسط تاسیسات و سازه های اولیه نصب شده در مزرعه است.

پیمانکار این پروژه نیز به خاطر بهره مندی از کمک های دولت انگلستان و قوانین سهل و ساده این کشور در زمینه تجارت توربین هایش را در خاک آن تولید می کند.

با این همه، چندی قبل دولت انگلستان به شرکت های تولید کننده انرژی بادی اعلام کرد اگر می خواهند همچنان از حمایت های آن بهره مند شوند باید راه های تازه را برای کاستن از هزینه های خود پیدا کنند. به همین خاطر نیز شرکت دانمارکی برآن شد تا به جای ساخت توربین های کوچک اما متعدد، آنها را با ابعادی عظیم اما در تعداد محدود بسازد.

هزینه تولید و نگهدای توربین های بزرگ نیز از آن جهت پایین است که شرکت ها باید برای هرکدام یک پایه و برجک بسازند و فرقی ندارد که ابعاد یا ظرفیت تولید آن چقدر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ehsan Jam
    Ehsan Jam | ۲ خرداد ۱۳۹۶

    به امید روزی که ایران هم توی همه عرصه های موفق بشه البته نه با این مدیرهای پیر (اخه فقط پیرها دارن کار میکنن)

مطالب پیشنهادی