ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رشد 18 میلیارد دلاری درآمد شش کمپانی مطرح حوزه فناوری در فصل نخست سال مالی

گزارشات مالی شش کمپانی رده بالای حوزه فناوری یعنی آلفابت، آمازون، اپل، فیسبوک، مایکروسافت و نتفلیکس منتشر شده و طبق آمار، تمام کمپانی های مورد اشاره نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، روند رو ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

گزارشات مالی شش کمپانی رده بالای حوزه فناوری یعنی آلفابت، آمازون، اپل، فیسبوک، مایکروسافت و نتفلیکس منتشر شده و طبق آمار، تمام کمپانی های مورد اشاره نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، روند رو به رشدی را تجربه کرده اند.

بر اساس گزارشی که FactSet منتشر کرده، مجموع درآمدهای هر شش شرکت در فصل نخست سال جاری مالی نسبت به مدل مشابه سال گذشته با رشدی 18 میلیارد دلاری مواجه شده و همچنین سود حاصل هم با افزایشی 4.5 میلیارد دلار رو به رو شده است. این بدان معنی است که کمپانی های مورد اشاره در مجموع موفق به کسب 146 میلیارد دلار درآمد شده اند که از این مقدار، 25 میلیارد دلار سود برده اند.

اما نکته قابل توجه در نمودارهای ارائه شده این است که نت فلیکس (که سرمایه گذاران معمولاً روی افزایش تعداد مشترکان مانور می دهند) در فصل مالی نخست توانسته 178 میلیون دلار سود بیشتر کسب کند و رشدی 500 درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کند.

نت فلیکس با بیش از 500 درصد افزایش، بیشترین سوددهی را به خود اختصاص داده است

همچنین لازم به اشاره است که رشد فیسبوک با سرعت زیادی که وال استریت پیش بینی کرده، کاهش نیافته و این کمپانی هم با داشتن کاربران تازه و گسترش صنعت تبلیغات موبایلی اش توانسته در سه ماهه نخست، 1.3 میلیارد دلار سود بیشتری نسبت به سال گذشته به جیب زند. این در حالیست که آمازون بیشترین افزایش درآمد را به خود دیده و نسبت به فصل نخست سال 2016، رشدی 6.5 میلیارد دلاری را رقم زده است.

ناگفته نماند که درآمد و سود اپل در فصل نخست سال 2017 هم با افزایشی 5 درصدی همراه بوده و در حالی که نسبت به دیگر شرکت های بزرگ رقم چندان قابل توجهی به نظر نمی رسد، اما کماکان روند رو به رشد پیشین را ادامه داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ashkan.72
    ashkan.72 | ۵ خرداد ۱۳۹۶

    جونممم اپل? ?

مطالب پیشنهادی