ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

درخشش کره ای ها و عقب گرد لکسوس؛ نتایج بررسی کیفیت اولیه توسط JD POWER

موسسه جی دی پاور نتایج بررسی کیفیت اولیه خودروهای موجود در بازار آمریکا را در سال 2017 منتشر کرد. بر این اساس همانند سال گذشته کمپانی کره ای کیا مجددا در صدر قرار گرفته و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ تیر ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

موسسه جی دی پاور نتایج بررسی کیفیت اولیه خودروهای موجود در بازار آمریکا را در سال 2017 منتشر کرد. بر این اساس همانند سال گذشته کمپانی کره ای کیا مجددا در صدر قرار گرفته و محصولات آن به عنوان کم نقص ترین اتومبیل ها در 90 روز اول مالکیت شناخته شده اند.

طبق تحقیقات این موسسه از هر 100 خودروی فروخته شده با نشان کیا، 72 مشکل توسط مالکین در سه ماه نخست گزارش شده که این میزان کمتر از تولیدات سایر خودروسازان حاضر در بازار آمریکاست.

بعد از کیا، جنسیس (برند لوکس هیوندای) با 77 ایراد در رده دوم قرار دارد. جالب اینکه بعد از این دو پورشه با 78 ایراد در 100 خودرو در رده سوم ایستاده است. رده چهارم و پنجم هم به طور مشترک به فورد و رَم (برند سازنده پیکاپ) تعلق دارد، از هر 100 خودروی فروخته شده تحت این دو برند آمریکایی 86 مشکل در سه ماهه اول گزارش شده است. نکته حائز اهمیت اینکه از سال 2011 تاکنون فورد و رم جایی در بین 5 رتبه برتر نداشتند؛ بنابراین بررسی امسال می تواند نشان دهنده بهبود کیفیت تولیدات این دو برند باشد.

ب ام و، شورولت و هیوندای هر سه با 88 ایراد در رده های پنجم تا هشتم قرار دارند. لینکلن و نیسان نیز به ترتیب با 92 و 93 مشکل رده های نهم و دهم را به خود اختصاص داده اند. بررسی جی دی پاور از میانگین 97 ایراد در هر صد خودروی به فروش رسیده با برندهای مختلف حکایت دارد، بد نیست بدانید سال گذشته رقم میانگین 105 بود؛ این مساله نیز می تواند گویای ارتقای کیفیت کلی خودروهای فروخته شده در خاک آمریکا باشد. با وجود پیچیده تر شدن خودروها، رقم میانگین امسال در طول 30 سالی که این تحقیق انجام شده بهترین محسوب می شود.

بیشترین مشکلاتی که توسط مالکین خودروها گزارش شده به سیستم اینفوتینمنت (سرگرمی-اطلاع رسانی) مربوط می شود. با پیشرفت ها و بهبودهایی که در این زمینه حاصل شده خودروسازان آمریکایی چند پله در رتبه بندی امسال صعود کرده اند. برای مثال فورد که سال گذشته در رده یازدهم ایستاده بود، امسال با ارایه نسخه جدید سیستم اینفوتینمنت خود موسوم به  Sync3 مشکلات مربوط به آن را کاهش داده و به رتبه چهارم صعود کرده است.

نقص در عملکرد سیستم های ایمنی مثل کروز کنترل تطبیق پذیر و اخطار برخورد از جلو جزو دیگر مشکلات شایع هستند که گزارش شده اند.

رده بندی جی دی پاور برای سال 2017 چند نکته عجیب دارد. یکی از این نکات عملکرد نه چندان خوب برندهای ژاپنی مثل تویوتا و لکسس در بررسی امسال است، مساله وقتی تعجب برانگیزتر می شود که نام لکسس را در جایگاهی پایین تر از تویوتا و حتی پایین تر از میانگین مشاهده کنیم.

حضور برندهای آلمانی و لوکس مرسدس بنز و آئودی در رده های میانی و پایینی از دیگر نکات عجیب رده بندی موسسه جی دی پاور به شمار می رود. نکته بعدی هم اینکه ظاهرا لوکس بودن یک برند، نمی تواند تضمینی برای ارایه محصولی کم ایرادتر به دست مشتریان باشد.

کره ای ها باز هم اثبات کردند که در مسیر درستی در حال حرکت هستند. تصاحب رده های اول و دوم در یک تحقیق کیفی، آن هم در بازاری که تقریبا همه برندهای مطرح در آن حاضر هستند می تواند گویای پشتکار بالا، مدیریت صحیح و منطق درست حاکم بر صنعت خودروی کره باشد.

در این تصویر می توانید نتایج رتبه بندی کیفیت اولیه برندها را در سال 2016 و 2017 مقایسه کنید

در پایان بد نیست توجه شما را به اتومبیل های کم ایرادتر در هر کلاس جلب کنیم. این جدول نیز نکات جالبی دارد که تحلیل آن این بار با شما مخاطبین عزیز.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • karnino shopp
    karnino shopp | ۷ تیر ۱۳۹۶

    این رده بندی به تنهایی کافی نیست، شرکت JDpower دوتا رده بندی داره یکی همین IQS هست و دومی VDS هست.

    • karnino shopp
      karnino shopp | ۷ تیر ۱۳۹۶

      اولی یعنی IQS برای بررسی مشکلات خودرو های نو در سه ماهه اول هست و بیشتر مشکلات سیستم صوتی و ... هست و دومی مشکلات خودروهای با سه سال کارکرد در طول 12 ماه هست که شامل مشکلات سیستم تعلیق و موتور و .. میشه.در این رده بندی تویوتا و لکسوس اول و سوم هستن

  • sepehri
    sepehri | ۴ تیر ۱۳۹۶

    ماشینهای داخلیه ما کجاهستم پس البته فکر کنم از ردیف اخر اول هستن چون هر ماشین ایرانی ۱۰۰ تا ایراد داره

  • Ostadi
    Ostadi | ۲ تیر ۱۳۹۶

    کره ای ها رسوه دادن

  • Open-Mind
    Open-Mind | ۲ تیر ۱۳۹۶

    بعد پژو که اینقدر پر حرارت ازش رونمایی میشه کحای لیسته !!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی