ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

درآمد گوگل
تکنولوژی

گزارش مالی آلفابت: درآمد 26 میلیارد دلاری و کاهش سود به خاطر جریمه های سنگین

هلدینگ آلفابت امروز اعلام کرد که علی رغم پرداخت جریمه 2.7 میلیارد دلاری به کمیسیون اروپا، باز هم توانسته طی سه ماهه قبل به رشد دو رقمی در درآمد خود دست یابد. تقریباً یک ماه قبل کمیسیون اروپا ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳ مرداد ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

هلدینگ آلفابت امروز اعلام کرد که علی رغم پرداخت جریمه 2.7 میلیارد دلاری به کمیسیون اروپا، باز هم توانسته طی سه ماهه قبل به رشد دو رقمی در درآمد خود دست یابد.

تقریباً یک ماه قبل کمیسیون اروپا (EC) تصمیم گرفت گوگل را به خاطر نقض قوانین تجارت عادلانه اتحادیه اروپا به میزان 2.42 میلیارد یورو، معادل 2.74 میلیارد دلار جریمه نماید. همان طور که انتظار می رفت، این جریمه در درآمد عملیاتی غول تکنولوژی تأثیر بسزایی گذاشت، اما درآمد کل این مجموعه در فصل مالی قبل باز هم از انتظارات کارشناسان فراتر رفته و از رشد فوق العاده آنها حکایت می کند.

آلفابت در جدیدترین گزارش مالی خود درآمد 26.01 میلیارد دلاری را اعلام کرده است. جالب است که کسب و کارهای مبتنی بر تبلیغات این هلدینگ، یعنی گوگل، اندروید و یوتوب، هنوز هم عامل اصلی درآمدزایی آنها محسوب می شود. این سه بخش به تنهایی 22.7 میلیارد دلار از مجموع درآمد آلفابت را به بار آورده اند. فروش محصولات سخت افزاری از جمله موبایل های پیکسل و گوگل هوم هم نقش خود را در درآمدزایی ایفا کرده اند.

این میزان درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال 2016، رشد 21 درصدی را نشان می دهد. با این حال به خاطر جریمه های سنگین و بی سابقه، درآمد عملیاتی آلفابت در این بازه زمانی نسبت به قبل کاهش یافته. در واقع سود 6.8 میلیارد دلاری این شرکت به خاطر پرداخت 2.74 میلیارد دلار جریمه، به رقم 4.1 میلیارد دلار رسیده است که البته باز هم رقم فوق العاده ای محسوب می شود.

در ادامه، به نظر می رسد اهالی مانتن ویو باز هم به حوزه تبلیغات به عنوان منبع اصلی درآمدشان توجه داشته باشند، ضمن اینکه توسعه بخش سخت افزاری را هم در دستور کار خود قرار می دهند. گوگل در این زمینه نقش محوری را ایفا می کند و معرفی موبایل های پیکسل 2 طی هفته های آتی، می تواند نویدبخش آینده بهتری برای بخش سخت افزاری این شرکت باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی