ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موانعی تازه در راه تسهیل واردات قانونی موبایل

چندی پیش برای تسهیل شرایط واردات قانونی موبایل، دستورالعمل هایی مقرر شد که بر اساس آنها پس از تست یک نمونه، واردات آن کالا تا سه سال از نظر قانونی بلامانع باشد اما امروز یک ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۴۵

چندی پیش برای تسهیل شرایط واردات قانونی موبایل، دستورالعمل هایی مقرر شد که بر اساس آنها پس از تست یک نمونه، واردات آن کالا تا سه سال از نظر قانونی بلامانع باشد اما امروز یک کارشناس امواج الکترو مغناطیسی متذکر شد که شاید دو موبایل مشابه به علت تفاوت در سری ساخت و کیفیت، نتایج متفاوتی در تست‌های انجام شده به دست آورند.

تست یک نمونه موبایل به علت تفاوت در سری ساخت آنها کافی نیست

این در حالیست که در روز های گذشته شایعات گوناگونی پیرامون تسریع فرآیند واردات قانونی تلفن‌ همراه شنیده می شد، حتی پیشنهاداتی مبنی بر قراردادن این کالا در لیست کالاهای مسیر سبز گمرک مطرح شد که روند پیچیده تست را که دو هفته زمان می برد، کم کرده و می‌تواند آن را از دو هفته به ۳۰ الی ۶۰ دقیقه کاهش دهد.

حال یک کارشناس امواج الکترو مغناطیسی امکان انجام این تمهیدات را زیر سوال می برد چرا که سری‌های ساخت خط‌ تولید‌ تلفن همراه متفاوت بوده و ممکن است باعث بروز تفاوت‌هایی شوند.

«احمد چلداوی» عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت در پاسخ به این سوال که چه تفاوتی میان دو نمونه مشابه از یک مدل موبایل برای مصرف کننده وجود دارد گفت:

 «برای تست استاندارد فنی یک تلفن‌ همراه، تست تنها یک نمونه برای احراز استاندارد تمامی تولیدات آن مدل کافی نیست. بنابراین اگر چند میلیون تلفن همراه از یک مدل ساخته شده نمونه‌برداری از سری‌های متعدد خط تولید الزامی است تا ضریب اطمینان افزایش یابد.»

به گفته استاد دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت، موبایل‌های قاچاق از نظر مطابقت با استاندارد تایید نشده‌اند از این رو ممکن است برخی سری‌های ساخت ایراداتی داشته باشند که نتوانند در تست‌های فنی، استانداردهای لازم را کسب کنند.

حال گمان می رود که با اجرای طرح رجیستری تلفن همراه از 28 مهرماه که عملاً شمار تلفن‌های همراه غیرقانونی را کمتر خواهد کرد، مشکلات بیشتری در سری‌های متفاوت یک مدل موبایل دیده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • abas xaleqi
    abas xaleqi | ۲۷ شهریور ۱۳۹۶

    چون پست نداشت اینجا نوشتم. شاید یکی از مدیرای سایت خوندش.
    نوشتید تلگرام فلان درصد پهنای باند کشور را اشغال کرده است. واقعا کلمه ی اشغال کرده درسته؟ واقعا؟ روز بروز سطح مقالات و ادبیات استفاده شده میاد پایین.
    جریان چیه؟ سایت رو فذوختید یا؟ حتما یه روزی پستهای اینجوری هم میزارید؟
    " چطورید برو بچ با گوشی ایفون
    چطور سه سوته اندروید رو خفت کنیم؟
    "

    منتظر پیگیری و پلسخگویی رسمیتون هستمِ

  • مهدی متدین
    مهدی متدین | ۲۷ شهریور ۱۳۹۶

    اگه اینقدر به فکر سلامت مردم هستید، به فکر تششعات پارازیت هم باشید

  • sina
    sina | ۲۷ شهریور ۱۳۹۶

    این قصه سر دراز دارد...

    • Mohammad
      Mohammad | ۲۷ شهریور ۱۳۹۶

      ادامه دارد در قسمت بعدی خواهید دید....خخخ

مطالب پیشنهادی