ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش کافه بازار از پاییز: ۳۵ میلیون کاربر یکتا و سهم ۵۰ درصدی سامسونگ در ایران

کافه بازار امروز هشتمین گزارش فصلی خود را منتشر کرد؛ گزارشی که در آن گفته می‌شود تعداد کاربران یکتای این پلتفرم بومی به ۳۵ میلیون کاربر رسیده است. تعداد کاربران کافه بازار در این دوره ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۱ دی ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۷

کافه بازار امروز هشتمین گزارش فصلی خود را منتشر کرد؛ گزارشی که در آن گفته می‌شود تعداد کاربران یکتای این پلتفرم بومی به ۳۵ میلیون کاربر رسیده است. تعداد کاربران کافه بازار در این دوره سه ماهه با رشد یک میلیونی همراه بوده، چرا که در گزارش تابستان ۹۶، تعداد کاربران این پلتفرم ۳۴ میلیون کاربر یکتا ذکر شده بود.

کافه بازار از سال گذشته سیستمی را به نام «برنامه‌های اشتراکی» ارائه کرده بود و حالا خبر از تسهیل شرایط تعریف برنامه‌های اشتراکی می‌دهد. برنامه‌های اشتراکی در این فصل به طور متوسط ۳ برابر دیگر برنامه‌ها افزایش کاربران خرید کننده داشته‌اند و برای تکرار خرید کاربران در ۱۰ دسته موفق‌تر عمل کرده‌اند. در مدل برنامه‌های اشتراکی، کاربران می‌توانند حق اشتراک پرداخت کنند و برای دوره زمانی معینی از خدمات و محصولات دیجیتال درون‌برنامه‌ای استفاده کنند.

یکی از جالب‌ترین بخش‌ها در گزارش‌های فصلی کافه بازار، آمار و ارقام مربوط به موبایل‌های اندرویدی پرطرفدار در ایران است که البته کافه بازار را در موبایل خود نصب کرده‌اند. بر اساس گزارش پاییز کافه‌بازار، سامسونگ با ۵۱ درصد پیشتازی می‌کند و بیش از نیمی از سهم موبایل‌های اندرویدی در ایران را در اختیار دارد. هوآوی با ۳۲ درصد پشت سر سامسونگ ایستاده و این دو برند روی هم رفته بیش از ۸۰ درصد از سهم موبایل‌های اندرویدی بازار ایران را در اختیار دارند.

پس از سامسونگ و هوآوی، ال‌جی با سهم تک رقمی و ۸ درصدی‌اش قرار گرفته است. اچ‌تی‌سی، سونی، لنوو، ایسوس و سونی اریکسون هم سهم‌های اندکی بین ۳ الی ۱ درصد از بازار موبایل ایران را به خود اختصاص داده‌اند.

اما پرطرفدارترین موبایل‌های اندرویدی تنها میان برند‌های سامسونگ و هوآوی تقسیم شده‌اند. جالب اینجاست که هیچ پرچمداری در این لیست دیده نمی‌شود و بیشتر موبایل‌ها در حد میان‌رده هستند. پرطرفدارترین موبایل هم مجموعی از خانواده گلکسی J5 بوده است که شامل مدل ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و نمونه پرایم آن دستگاه می‌شود.

کافه بازار در این گزارش توضیح می‌دهد که پرطرفدارترین دسته در میان اپلیکیشن‌ها، مربوط به بخش پیام‌رسان‌ها بوده است. در واقع این دسته، بیشترین میانگین نصب را نسبت به سایر دسته‌ها داشته‌ است. نکته قابل توجه نیز این است که آمار مورد بحث، مربوط به قبل از فیلتر شدن تلگرام در ایران است و با توجه به آماری که کافه‌بازار در اختیار دیجیاتو گذاشته بود، در فصل زمستان قطعاً بخش پیام‌رسان‌ها با دیگر دسته‌ها فاصله بسیار چشم‌گیرتری خواهد داشت.

در گزارش کافه‌ بازار می‌خوانیم که در فصل پاییز، بیشترین رشد انتشار برنامه در دسته آشپزی و رستوران و بیشترین رشد نصب فعال در دسته‌های امور مالی و رفت و آمد بود.

در این میان کافه بازار همچنین خبر می‌دهد که ساعت اوج خرید بازی‌ها در این پلتفرم، در ساعت ۲۱ بوده است و این در حالیست که ساعت اوج خرید برای برنامه‌ها، مربوط به ساعت ۱۰ صبح است. همچنین تعداد اجرای هر برنامه‌ی آنی حدود ۱۰ برابر تعداد دانلود برنامه‌های عادی بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • وحید
    وحید | ۲۱ دی ۱۳۹۶

    گوشی جی ۷من بعد از آپدیت اندروید ۷ مدام ارور میده و شارژش زود خالی میشه زنگ زدم به مرکز خدمات سامسونگ گفتن برنامه های بازار و مایکت و... از گوشی پاک کنید همینطور اپ هایی که از این مارکتا نصب کردید رو پاک کنید بعد از گوشی بکاپ بگیرید و ریست کنید! به نظر شما واقعا مشکل از بازاره؟ من این برنامه ها رو پاک کردم ولی مشکل حل نشد!

    • Ali.T
      Ali.T | ۲۱ دی ۱۳۹۶

      نه عزیزمن ربطی به بازار نداره. اینو به مشتریاشون میگن که پسفردا اگه گوشیت مشکلی براش پیش اومد به بهونه نصب بودن بازار زیربار گارانتی نرن. اینو خود خدمات سامسونگ رفیقمه به من گفت، نمیدونم، راست یا دروغش پا خودش دیگه.
      راه حل قطعی شما هم فقط ریست فکتوری و دیگرهیچ...

    • ABCD EFGH
      ABCD EFGH | ۲۴ دی ۱۳۹۶

      نه داداش. اندروید و سامسونگ همینه که هست.

  • Mr. Robot
    Mr. Robot | ۲۱ دی ۱۳۹۶

    جالبه بیشترین تعداد اپ آموزشیه و کمترین دانلود هم اپای آموزشیه

    • Ali.T
      Ali.T | ۲۱ دی ۱۳۹۶

      از بس مملکت با فرهنگ و با سوادی هستیم دیگه نیاز به یادگیری احساس نمیشه نمیرن دانلود کنن...
      به هممون حداقل یکی یه دکترا افتخاری باید بدن.

  • soheil
    soheil | ۲۱ دی ۱۳۹۶

    فکر نکنم کسی که پرچمدار داره بیاد از بازار استفاده بکنه ?
    خودم به شخصه یه سره تو گوگل پلی افتادم
    خخخ

  • Kashani
    Kashani | ۲۱ دی ۱۳۹۶

    این آمار به نشونه از وضعیت بد اقتصادی جامعه ما هم هست.. مدل های گوشی مردم نشون دهنده ی خیلی چیزهاست. بجای پرچمدارها میان رده ها و اقتصادی ها جولان میدن

    • ABCD EFGH
      ABCD EFGH | ۲۴ دی ۱۳۹۶

      یه گوشی 2 میلیونی برای مردم چه کاربردی داره که گوشی زیر 500 نداره. سرعت؟ مگه می خواد مسابقه بده؟ دوربین؟ مگه زیر 500 نداره با کیفیت متوسط؟ داداش تحلیل خیلی غلطی داری.

  • Sami
    Sami | ۲۱ دی ۱۳۹۶

    با پارس هاپ می توانید دوستان تان را که آنها هم پارس هاب نصب کرده اند را پیدا کنید و فالو کنید.
    اگر اجازه بدهد توصیه های دوست های مان در موردی برنامه ها و بازی های خوب را هم بگیریم خیلی خوبه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی