ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوگو بارا
تکنولوژی

مدیرعامل بخش هدست های واقعیت مجازی فیسبوک از آینده این گجت ها خبر می دهد

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک به دنبال افزایش تعداد کاربران هدست های واقعیت مجازی به یک میلیارد نفر است اما این هدف با توجه اینکه در سه ماهه تابستان تنها یک میلیون هدست فروخته شده، بلندپروازانه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۴ دی ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک به دنبال افزایش تعداد کاربران هدست های واقعیت مجازی به یک میلیارد نفر است اما این هدف با توجه اینکه در سه ماهه تابستان تنها یک میلیون هدست فروخته شده، بلندپروازانه به نظر می رسد.

فردی که این ماموریت دشوار را بر عهده گرفته کسی جز «هوگو بارا» (Hugo Barra) نیست. او تا سال 2013 مسئول توسعه اندروید در گوگل بود و پس از آن به عنوان یکی از مدیران ارشد شیائومی نقش برجسته ای را در رشد فوق العاده این کمپانی ایفا کرد.

وی پس از جدا شدن از شیائومی به عنوان مدیرعامل بخش واقعیت مجازی فیسبوک، جای خالی مدیرعامل آکیلس، یعنی «برندان آیریب» را پر کرد.

بارا چند روز پیش در رویداد CES اعلام کرده آکیلس در حال همکاری با شیائومی برای تولید اولین هدست واقعیت مجازی «Oculus Go» است.هوگو بارااز نظر بارا توسعه هدست های مستقل از کامپیوتر و اسمارت فون کلید اصلی تبدیل آنها به یک جریان گسترده و افزایش تعداد کاربران است:

استفاده از هدست های مستقل از بالاترین پتانسیل برای افزایش تعداد کاربران برخوردار است چرا که بدون دغدغه تنظیم هدست یا قطع شدن کابل ها کافی است آن را روی سرتان بگذارید.

در ادامه خلاصه ای از مصاحبه سایت Recode با او را در حاشیه رویداد CES ارائه شده است.

آیا آکیلس پُلی برای ورود فیسبوک به بازار چین است یا این همکاری به بخش هدست محدود می شود؟

ما به دنبال همکاری با کمپانی خوشنامی بودیم که در زمینه هدست های واقعیت مجازی نیز تجربه داشته باشد بنابرین فکر می کنیم این همکاری به آکیلس محدود شود.

چرا مدیریت بخش هدست فیسبوک را پذیرفتید؟

نخستین تجربه کاری من کارآموزی در یکی از مراکز والت دیزنی بود که نوعی واقعیت مجازی منسوخ شده به شمار می آید و همین کار مرا به این زمینه علاقمند ساخت.

پس از پیوستن به این مجموعه چه کارهای متمایزی صورت داده اید؟آکلیس گو

یکی از مواردی که روی آن تمرکز کرده ام افزایش سهولت استفاده از هدست و عرضه آن با قیمتی مقرون به صرفه بوده است.

بزرگترین سوء تفاهم در مورد واقعیت مجازی چیست؟

به نظرم این ایده است که از هدست برای منزوی شدن و کناره گرفتن از اطرافیان و دنیای واقعی استفاده می شود.از نظر ما هدست وسیله ای برای برقراری ارتباط واقعی تر با کسانی است که در دسترس و نزدیکی شما قرار ندارند.

جدای از قیمت مناسب چه ایده دیگری برای جذب کاربران بیشتر دارید؟

اگرچه ما هنوز در ابتدای راه قرار داریم اما ایجاد محتوا و کاربردهای گسترده در دستور کار ما قرار دارد. برای مثال اگر و من شما دو هدست داشته باشیم باید بتوانیم با هم فیلم ببینیم، بازی کنیم، سایت ها را مرور کنیم و کارهایی از این دست را با تجربه ای متفاوت صورت دهیم

شما در اوایل توسعه اندروید در گوگل حضور داشتید، روزهای اول توسعه هدست را در مقایسه با اندروید چگونه ارزیابی می کنید؟

هدست های واقعیت مجازی روزهای اول توسعه موبایل ها برای من تداعی می کنند. دورانی که با تغییر از HTML5  به توسعه پلتفرم ایستا و سپس پلتفرم های پویا با انیمیشن و تصاویر  متحرک شروع شد و در نهایت به فراگیر شدن اسمارت فون ها منجر شد.

در این دروان ما همیشه ناچار به یادگیری مطالب جدید بودیم و اکنون همین مساله در توسعه هدست های واقعیت مجازی جریان دارد.

اگر امسال تنها بتوانید به یک هدف دست پیدا کنید، این هدف چه خواهد بود؟

پیشگام شدن در توسعه هدست های واقعیت مجازی مستقل برای ما مهم ترین هدف است و با توسعه Oculus Go نخستین گام را در این زمینه برداشته ایم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی