ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در سه ماهه اخیر، آیفون های کمتری فروخت اما درآمد بیشتری کسب کرد

اپل اخیراً گزارش عملکرد خود در سه ماهه نخست سال مالی 2018 را منتشر کرده و خبر از فروش 77.3 میلیون واحدی دیوایس های آیفون در این بازه زمانی داده است. این آمار نشان دهنده ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

اپل اخیراً گزارش عملکرد خود در سه ماهه نخست سال مالی 2018 را منتشر کرده و خبر از فروش 77.3 میلیون واحدی دیوایس های آیفون در این بازه زمانی داده است. این آمار نشان دهنده رشد منفی 1.24 درصدی فروش، نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته میلادی (با فروش 78.3 میلیونی) بوده و از پیش بینی فروش 80 میلیونی از سوی تحلیلگران کمتر است.

اما با وجود این کاهش فروش، درآمد ناشی از دیوایس های آیفون نسبت به سه ماهه اول سال مالی 2017 افزایش یافته و با رشد قابل توجه 11.69 درصدی، از 54.38 میلیارد دلار به 61.58 میلیارد دلار رسیده است.

اگرچه پیش بینی ها درباره میانگین قیمت فروش دیوایس های آیفون طی سه ماهه اخیر بین 710 الی 755 دلار متغیر بود، این دیوایس های در واقع با میانگین قیمت 796 دلار فروخته شده اند (در قیاس با میانگین 694 دلاری سه ماهه نخست 2017) که توضیحی منطقی برای افزایش درآمد علی رغم کاهش فروش به حساب می آید.

مجموع درآمد حاصل از فروش کمپانی اپل نسبت به سال گذشته، رشدی 13 درصدی داشته و اپل خبر از کسب درآمد 88.3 میلیارد دلاری داده است. مدیرعامل اپل، تیم کوک نیز می گوید «آیفون X فراتر از انتظارات ما ظاهر شده و پر فروش ترین آیفون در تمام هفته های پس از عرضه در ماه نوامبر بوده است» که قطعاً موضوعی تاثیرگذار در دستیابی به این ارقام به حساب می آید. در واقع اپل شاید آیفون های کمتری فروخته باشد، اما در حال فروش گران قیمت ترین آیفون در تاریخ خود است

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۱۳ بهمن ۱۳۹۶

    قیمت رو برده بالا درآمد هم بیشتر میشه حتی با وجود فروش کمتر.

مطالب پیشنهادی