ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی پی اسمارت چه مزایایی نسبت به رقبا دارد؟

طی هفته های اخیر به خوبی با پی اسمارت آشنا شده اید، میان رده ای از هواوی که مزایا و قابلیت های زیادی را به ازای قیمت پرداختی در اختیار شما قرار می دهد. پس ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

طی هفته های اخیر به خوبی با پی اسمارت آشنا شده اید، میان رده ای از هواوی که مزایا و قابلیت های زیادی را به ازای قیمت پرداختی در اختیار شما قرار می دهد. پس از بررسی تخصصی پی اسمارت، مقایسه با یکی از میان رده های هم قیمت سامسونگ و ارزیابی کیفیت دوربین در مقایسه با سه رقیب مختلف، حالا می خواهیم مروری داشته باشیم بر مزایای رقابتی این تلفن همراه در بازار کشورمان.

نخستین مزیت پی اسمارت به طراحی آن بر می گردد. اگرچه نمایشگر لبه تا لبه برای اولین بار توسط ال جی به دنیای میان رده ها آمد، اما هواوی تنها شرکتیست که به شکل گسترده از این سبک طراحی در موبایل هایش استفاده کرده. نزدیک ترین رقیب هواوی در این بخش را می توان ال جی Q6 و ایسوس ذن فون مکس پلاس (M1) دانست که اولی با بدنه پلاستیکی و دومی با ضخامت و وزن بالا، از نظر کیفیت ساخت و ارگونومی کمی پایین تر از پی اسمارت قرار می گیرند. سری J سامسونگ هم که مهم ترین رقیب هواوی در این رده قیمتی هستند، نمایشگرهای استاندارد 16:9 با حاشیه زیاد بالا و پایین صفحه دارند.

نمایشگر پی اسمارت یکی از بهترین نمونه ها در رده موبایل های اقتصادی به شمار می رود

نمایشگر پی اسمارت یکی دیگر از مزایای آن به شمار می رود که از پنل 5.65 اینچی IPS LCD با رزولوشن 2160×1080 پیکسل تشکیل شده است. همان طور که می دانید در استفاده عادی، چشم انسان توانایی تفکیک تراکم بالای 400 پیکسل در هر اینچ را ندارد. پی اسمارت 427 پیکسل را در هر اینچ از نمایشگر به تصویر می کشد که برای مقایسه می توان به گلکسی جی 7 پرو  با تراکم 401ppi و گلکسی A7 با تراکم 386ppi اشاره کرد. ال جی Q6 به خاطر نمایشگر کوچک تر 5.5 اینچی تراکم بیشتری دارد. علاوه بر تراکم پیکسلی بالا، دقت رنگ، کنتراست و زاویه دید نمایشگر پی اسمارت هم در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

مورد بعدی که باید به آن اشاره کنیم، سیستم عامل به روز پی اسمارت است. در حال حاضر به سختی می توان موبایلی اقتصادی مجهز به اندروید اوریو در بازار یافت و حتی بسیاری از پرچمداران چند میلیون تومانی هم از این نسخه سیستم عامل بی بهره اند. با توجه به اینکه اکثر محصولات میان رده پشتیبانی خوبی را از سوی سازندگان دریافت نمی کنند، حضور آخرین نسخه اندروید و بسته های امنیتی به صورت پیش فرض می توند مزیت خوبی به شمار آید.

دوربین دوگانه را نمی توان برتری اصلی پی اسمارت دانست

نهایتاً باید به دوربین دوگانه پی اسمارت اشاره کرد که با ترکیب دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و دوربین ثانویه 2 مگاپیکسلی، امکان ثبت تصاویر پرتره و ایجاد عمق میدان مصنوعی را به شما می دهد. البته اجرای این قابلیت ها بی نقص نیست و برتری قابل توجهی نسبت به پیاده سازی نرم افزاری آنها ندارد. شاید بهتر بود هواوی کاربرد بهتری را برای دوربین ثانویه پیدا می کرد، مثلاً حسگر با کیفیت تری با لنز عریض یا قابلیت بزرگنمایی اپتیکال به کار می گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • ramtinamini
    ramtinamini | ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

    با سلام به همه دوستان
    گوشی p smart با طراحی زیبا و امکانات فوق العاده نسبت به گوشی های هم رده خود از برتری بیشتری برخورداره.
    از ویژگی های P smart، میشه به صفحه نمایش 5/65 اینچی قابلیت پشتیبانی از اندروید 8 روی خود دستگاه، و CPU هشت هسته ای 2/36 گیگاهرتزی و دوربین 13+2 مگا پیکسلی که به صورت دوآل است ، باطری 3000 میلی آمپری، RAM 3 گیگابایتی ، ROM 32 گیگابایتی اشاره کرد. پیشنهاد می کنم لذت کار کردن با این گوشی رو از دست ندید چرا که یکی از بهترین و پر فروش ترین گوشی های برند هوآوی است که با کمترین قیمت امکانات بالایی را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. این در حالی است که گوشیای هم رده قیمتی تنها می توانند اندروید 6 را ساپورت و حمایت کنند و CPU های به مراتب پایین تری دارند. به نظرم خرید این گوشی با این برچسب قیمتی بی نظیره

  • salarafshari
    salarafshari | ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

    با سلام خدمت همه دوستان میخواستم اینجا نتیجه تحقیقاتم که منجر به خرید P smart شد و مقایسه ای که بین P smart و galaxy J7 pro samsung داشتم رو بگم امیدوارم برای دوستانی که قصد خرید دارن مفید باشه:
    سیستم عامل: تنها گوشی ای تو بازاره که اندروید 8 اوریو که واقعا بی نظیره رو خودش داشت موقع خرید (نه نوت 8 و نه اس 8 ندارند)
    صفحه نمایش: صفحه نمایش P smart بدون حاشیه و تمام صفحه است و اینو گوشیایی حدود 1 میلیون گرون تر سامسونگ دارند
    سی پی یو: سی پی یو قدرتمند 2.36 GHz irinگوشی P smart ولی J7 pro 1.9 GHz که اصلا قابل مقایسه نیست
    دوربین اصلی: دوربین فوق العاده P smart با دو لنز که با استفاده از هوش مصنوعی شی مورد نظر برای عکاسی و محیط اطراف رو تشخیص میده و تصاویر مشابه کیفیت دوربین عکاسی رو میگیره
    دوربین سلفی: لنز قوی با قدرت و کارایی و کیفیتش عین دوربین اصلی بالاست
    باتری: باتری فوق العاده P smart با استفاده دایمی که من از گوشی دارم 1.5 روز شارژ بهم میده
    قیمت: با این همه امکانات قیمت گذاری بسیار مناسبی داره اگه همچین امکاناتی رو سامسونگ بخای کمه کم باید 400-500 اضافه تر هزینه کنی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی